- Unalmas! - kiáltott fel Amelia másnap reggel. Mindent ami a keze ügyébe került a sárga mosolygó archoz vágott, amit még Sherlock festett a falra. A lány hajnali kettőkor vitte ki Sherlockot a reptérre a vadonatúj - fene se tudja milyen márkájú - kocsijával, amit Mycroft adott neki vigaszul, amiért olyan sokat kellett várni a holmijára. Az idősebbik Holmes biztosította arról, hogy még aznap megérkeznek a csomagjai, mivel a saját repülőgépével hozatja őket.
John leszaladt a lépcsőn, botladozva dörzsölte ki az álmot a szemeiből. Ijedtében félreugrott, ahogy egy üveg papírnehezék majdnem eltalálta a fejét, majd darabokra tört a padlón.
- Mi a fenét csinálsz?
- A falhoz vágok dolgokat, nyilván. Sherlocknak igaza volt, szörnyen figyelmetlen vagy. Különösen reggel. - elfintorodott saját szavain. - Ne mondd meg neki, hogy ezt mondtam. Semmi szükség növelnünk az egóját.
- Jézus Krisztus - túrt bele John a hajába. - Még nála is rosszabb vagy.
- Unatkoztam. - mondta Amelia szemforgatva. - Sherlock elment Belarussziába, te aludtál, Mycroft is aludt, sőt még Mrs Hudson sem volt ébren. Én lehettem az egyetlen ember egész Londonban, aki már ébren volt. - préselte össze ajkait. - Szóval, lehet egy kicsit túlzásba estem...
- Ja, egy kicsit. - hagyta rá John elkeseredetten. Pillantása húga meztelen csuklójára tévedt, a lány krémszínű bőréből kitűnő fekete tetoválás vonzotta tekintetét. - Van egy tetoválásod.
- Mi a fenéért lett mindenki a megszállotja? Ez csak egy tetoválás. - csattant fel Amelia.
John sejtette, hogy az a tetoválás nem "csak egy tetoválás", de nem erőltette a dolgot.
- Akarsz valamit enni?
- Nincs itthon semmi. - mondta Amelia, majd összecsapta a tenyereit. - Mi a helyzet a chipssel? Akarsz enni egy kis fish and chipset?
- Nem eszünk reggelire fish and chipset, Ames.
- Te talán nem, de én biztos hogy fogok. - azzal a lány leemelte a fogasról Sherlock kabátját és belebújt. Enyhe cigaretta és Sherlock illata volt.
- Az Sherlock kabátja. Tedd vissza.
- Belarussziába ment.
- Ő Sherlock Holmes. Észre fogja venni. - sóhajtott fel John tudva, hogy nem beszélheti le húgát. - Én megyek és...felöltözök.
- Igen, kérlek öltözz. Így nem jelenhetek meg veled az utcán. - mondta Amelia, leült Sherlock székébe és türelmetlenül dobolt a szék karfáján. - Szükségünk van még egy székre. - elővette telefonját és átnézte az Ikea online katalógusát.
¤
Amelia felkapott egy krumplit és a szájába tette.
- Engedd, hogy megmagyarázzam. - mondta, egy ujját feltartotta és bátyja szájára nyomta. John az elmúlt tíz percben gyakorlatilag kivallatta a munkájáról. - Még nem mondtam el, hogy miért tettem. Minél kevesebbet tudsz a munkámról és a múltamról, annél jobb. Még a bátyámnak lenned is rizikós. A munkámról tudni, pedig hatalmas kockázatot jelent. Ha elmondtam volna magamról mindent, valószínűleg a helyszínen lelőttek volna téged. Most már érted, miért nem jelentkeztem?
Johnt cserbenhagyták a szavak.
- Igen, azt hiszem... - motyogta, miközben beleivott a kávéjába. - Harry és én azt hittük, hogy meghaltál. Küldened kellett volna valamit - akármit.
- Sajnálom, rendben? - csattant fel Amelia. - Tényleg akartam veletek beszélni. De nem volt szabad. Ha okolni okorsz valakit, Mycroftot okold.
Amelia kifújta a levegőt és megdörzsölte tetoválását, ahogy kinézett az ablakon. Szemöldöke összeszaladt, ahogy tekintete megakadt egy sötét kabátos férfin, akinek arca egy London feliratú baseball sapkával volt elárnyékolva.
Amelia telefonja megrezdült.
Gyönyörű vagy ma. Milyen a hal?
Amelia homlokát ráncolva nézett az ismeretlen számra. Halványan ismerősnek, de nem jutott eszébe honnan.
Sajnálom. Szerintem elírta a számot. - Amelia
A lány már rakta el a telefonját, amikor újabb üzenete érkezett.
A repülő 14:24-kor landol. Ne késs.
- SH
Wow. Neked is jó reggelt, Sherlock. - Amelia
Jó reggelt. Igen. A repülő 14:24-kor landol. Ne késs.
- SH
Amelia elkeseredetten forgatta szemeit és eltette a telefont. Az asztalra tette kezeit és összekulcsolta ujjait.
- Pénzt helyeztem át a másik bankszámládra. Mycroft üzeni, hogy ha el akarsz költözni a 221B-ből nyugodtan megteheted. Úgy tűnik nagyon közel kerültél a fiatalabbik Holmeshoz, de a pénz még ott lesz a számládon, ha valaha szükséged lenne rá.
- Mennyi pénzről van szó pontosan?
- Három millió amerikai dollár, plusz-mínusz pár száz rongy.
- Három millió dollár? - kiáltott fel John megdöbbenve. - Jézus. Jól megfizetnek. Miért lakást keresel? Vehetnél akár egy kastélyt is!
- Nem akarok kastélyt. - válaszolta a lány tele szájjal. - És ugyanaz a problémám, mint Sherlocknak: nagyon kevés ember van a világon, aki tolerálni tudja a viselkedésemet. - megnyalta olajos ajkait. - És, hát, tartozom Mycroftnak egy szívességgel. Megkért hogy legyek...Sherlock bébiszittere. - Amelia a karórájára pillantott. - Két óra múlva landol a gépe.
- Fantasztikus. - jegyezte meg John szarkasztikusan. - Már épp kezdtem megszokni a békét és a nyugalmat.
- Milyen békét és nyugalmat? Reggel a falhoz vágtam mindent! - mondta a lány olyan hangosan, hogy néhány ember figyelmét sikerült magára vonnia. Nem mintha érdekelte volna, hogy mások mit gondolnak róla. Épp ellenkezőleg.
Azt akarta, hogy mások ne törődjenek vele. Nem úgy, ahogy Sherlock, a férfi állandó "érzelmi hátránya" nevetséges, de az érzések egyúttal azt is jelentik, hogy az embert még egy ponton bánthatják. Érezni annyit jelent, hogy valaki, végül, teljesen és száz százalékosan egyedül lehet ebben a keserű és kegyetlen világban.
Az érzelmesség valami olyan, ami Ameliával nem fog újra megtörténni.
Amelia a maradékot bátyja elé tolta és összepréselte vérvörös ajkait. Elővette telefonját, hiszen John nem fog hozzászólni, amíg meg nem ette az utolsó falatot is.
Nem kell ilyen leereszkedő szemétládának lenned Sherlock. - Amelia
Mindenkivel leereszkedő vagyok. Ami pedig a fattyút illeti, a szüleim már házasok voltak, amikor megszülettem. (az angol bastard szó kétértelmű: jelent fattyút és szemétládát is. - a szerk.)
- SH
Jól tudod, hogy nem erre gondoltam és ez még mindig nem mentség. Tudod, hogy nem telefonozgathatsz a gépen, ugye? Nem mintha érintené a navigációs rendszereket, mint ahogy azt állítják. Feltevésem szerint, ha egy Jumbo Jeten mindenki stream videókat csinálna, alig befolyásolná a rendszert. - Amelia
Hm...érdekes feltevés. Talán egyszer le kellene tesztelnünk.
- SH
Több, mint boldog lennék. De akkor se bánj velem úgy, mint egy gyerekkel. Mintha nem lennék olyan okos, mint te. - Amelia
Nem is vagy.
- SH
Sherlock, a testvéreddel dolgozom, aki még nálad is rosszabb és mégis sikerül lépést tartanom vele. Valóban fogadni akarsz, hogy nem vagyok olyan okos, mint te? Talán nem ugyanazokban, de bizonyos dolgokban határozottan jobb vagyok nálad. - Amelia
Faragatlan.
- SH
Nagyonis. - Amelia
Amelia elvigyorodott, aztán lenémította a telefonját nehogy Sherlock utolérje őt. Ó, élvezni fogja a 221B-ben tartózkodást.
ESTÁS LEYENDO
Brilliant (magyar fordítás)
FanficMagyar fordítás, minden jog @KThierry-t illeti! Leírás "Amelia Watson viharos és tüzes személyiség. Sherlock Holmes egy talány rejtvénybe csomagolva, elmélyét csak nagyon kevés ember tudja megérteni. Ki gondolta volna, hogy kettejükben van valami k...