Huszadik fejezet: Teadélután a Buckingham palotában

1K 64 11
                                    

- Uram, - egy rendőrtiszt lépett Carter nyomozóhoz. - Önt keresik.

A nyomozó elvette a telefont és a füléhez emelte.

- Carter. - szólt bele.

- Hallott már Sherlock Holmesról? - kérdezte Lestrade a vonal másik végén, lábait az asztalán pihentette.

- Kiről?

- Nos, nemsokára megismerheti. - mondta Lestrade. - Ez az Ön ügye, Ön dönt, de ha elfogad egy baráti jó tanácsot, adjon Sherlocknak öt percet a gyilkosság helyszínén és hallgassa meg mit mond. És ha lehetséges, próbáljon meg nem behúzni neki egyet.

Egy autó állt meg a helyszínen. Carter a kezében tartott telefonra pillantott, egyik szemöldökét felhúzta és beleharapott az ajkába. Intett a fiatal őrmesternek, hogy vizsgálja meg a kocsit és annak utasait. Carter ritkán - már ha egyáltalán - kapott hívásokat Lestradetől, éppen ezért gondolkodott azon, vajon kicsoda lehet az a Holmes fickó, aki telefonálásra kényszerítette Lestradet.

- Uram. - szólt a fiatal őrmester, miközben ellépett az autó mellől. - Ez az úriember azt mondja, hogy beszélnie kell Önnel.

- Igen, tudom. - bólintott Carter és az autóhoz sétált. - Sherlock Holmes.

John kiszállt a kocsiból.

- John Watson. - javította ki a nyomozót bosszúsan, amiért Sherlock helyett kellett helyszínre mennie. A doktor kezet rázott Carterrel. - Van itt Wi-Fi?

¤

Négy nagy papírhalom várt Ameliára a lány asztalán, egyik nagyobb volt mint a másik. Egy pillanatig csak bámulta a halmokat, majd végül kiszakadt belőle egy hatalmas sóhaj. Csak egy ebédszünetet tartott és mire visszaért, a papírok már ott voltak egy cetlivel a tetejükön.

Jó szórakozást.

- MH

Még John is kitalálta volna, hogy ki küldte azt az üzenetet. Amelia átkozta magát, amiért nem tudott beülni a kocsijába - hála Sherlocknak, akinek sikerült kilyukasztania a kerekeket és betörni a szélvédőt, úgyhogy a kicsike most szervizben regenerálódik. Az irodája pedig körülbelül két óra sétára volt a Buckhingam Palotától, ahol Mycroft épp tartózkodhatott. 

Amelia megesküdött, hogy amint visszatér a Baker Streetre beszélni fog erről Sherlockkal.

- Monica - szólt Amelia a titkárnőjének.

- Igen, Ms Watson? - kérdezte Monica. - Miben segíthetek?

- Kérem emlékeztessen, hogy legközelebb húzzak be egyet Mycroft Holmesnak.

Monica fojtottan felnevetett.

- Természetesen, Ms Watson.

- Köszönöm, csak ennyi lesz. - zárta le a beszélgetést Amelia és fáradtan kezeibe temette arcát.

Igazat megvallva, Amelia nem volt egészen biztos abban Sherlock mit is csinált, amikor eljött dolgozni. Meglepődne, ha kiderülne, hogy a férfi egész nap szomorkodna, ahogy Kettő, miközben várja, hogy Amelia hazaérjen. A kutya gondolatára Amelia aggódni kezdett. A lány biztos volt abban, hogy Sherlock semmilyen kísérletet sem fog elvégezni, amíg Amelia dolgozik, habár a férfira pont az ellenkezője jellemző. Sherlocknak a feje fog hullani, ha Kettőnek egy szőre szála is meggörbül.

De a lány fejében egyre inkább szöget ütött a kérdés: vajon mit csinálhat Sherlock egyedül?

¤

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Nov 18, 2017 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

Brilliant (magyar fordítás)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora