Amelia óvatosan megtörölgette a golyó okozta nyílt sebet egy alkoholban átitatott ronggyal. Ő, Sherlock és John a Gólem után ment, amely meglehetősen brutális és nehéz küzdelemmel ért véget. Habár a lány járt a legrosszabbul a golyóval a vállában, azért Sherlock lehorzsolt karja és John kicsavart bokája sem nézett ki túl jól. Különben is, Amelia volt, aki gondolkodás nélkül neki rontott a Gólemnek - talán nem ez volt élete legjobb ötlete.
- Hadd segítsek, - mondta Sherlock, miközben elvette tőle a ronygot és tisztára törölte a sebet. Felvette a tűt és a cérnát Amelia elől, és elkezdte bevarrni a sebet. A lány felszisszent a fájdalomtól, mire Sherlock elmosolyodott. - Gyerünk, meg tudod csinálni. Már csak pár öltés.
- Legyél kedves. - csattant fel Amelia. - Neked szánta a golyót, te nagy, kétbalkezes idióta.
- Hízelgő. - válaszolta Sherlock gúnyosan. Észrevette, hogy bonyolult viszonyukban sok a civakodás, a vitatkozás és az erőszakos csata.
Például tegnap a lány egy teáscsészét hajított felé csak azért, mert kíváncsi volt mi történik Kettő emésztőrendszerében, ha emberi lábujjakkal eteti. Sherlock visszatartotta kuncogását és elkötötte az utolsó öltését.
- Fenébe. - Amelia a homlokát ráncolva nézett le a varratra. - Ennek nyoma marad.
- Úgy viselkedsz, mintha ezelőtt még nem lőttek volna meg.
- Ez még nem jelenti azt, hogy nem fáj. - mutatott rá Amelia. Egy pillanatra elgondolkodott. - Ahogy jobban belegondolok, a bátyjád egyszer csak azért meglőtt, hogy analizálni tudja a reakciómat.
- És? Mit csináltál?
- Csúnyán néztem rá, elvettem az asztala mögül az esernyőjét és egy levélnyító késsel kiszedtem a golyót. - Amelia feltűrte az ép kezével a véráztatta ingujját, így láthatóvá vált a halvány rózsaszín folt. - Azt hiszem, ideje lenne megváltoznom.
Sherlock egy szót sem szólt, kigombolta az ingét és egy szó nélkül átnyújtotta a lánynak.
- Szerintem kellene rád az az ing.
- Te és én is tisztában vagyunk azzal a ténnyel, hogy ha "kölcsönveszed" az egyik ingemet, már soha nem fogom visszakapni. Sokkal jobban örülnék, ha ezt tartanád meg, nem pedig egy szebbet.
- Mindig olyan figyelmes vagy Sher.
- Ne ragaszd rám ezt a szörnyű becenevet.
- Azt hiszem mostantól így foglak hívni. Odavagyok érte. - Amelia levette az ingét, kiszedte a válltömést és belerakta a mosdókagylóba. Felvette Sherlock ingét ügyelve arra, hogy ne kenje össze vérrel a fehér anyagot.
- Elég nagy rád. - mérte végig Sherlock. Tett egy lépést a lány felé, kezei egy pillanatra megálltak Amelia dereka körül.
- Még jó hogy nagy. - mondta Amelia, Sherlock betűrte az ingét a lány nadrágjába. - Ugye tudod, hogy nem takarja semmi a felső tested?
- Most panaszkodsz? Fordulj.
Amelia eleget tett a kérésnek.
- Ó, igen, rettenetes. Ez szörnyű és botrányos! Nem sétálgathatsz a lakásban hiányos öltözékben! - forgatta szemeit.
- Tudod, azt mondják a szarkazmus az intelligencia kistestvére.
- Már értem miért kedvelsz annyira.
Amelia érezte, ahogy Sherlock elmosolyodik. A nyomozó hátra lépett.
- Sokkal jobb.
- Mióta törődsz te a látszattal?
VOCÊ ESTÁ LENDO
Brilliant (magyar fordítás)
FanficMagyar fordítás, minden jog @KThierry-t illeti! Leírás "Amelia Watson viharos és tüzes személyiség. Sherlock Holmes egy talány rejtvénybe csomagolva, elmélyét csak nagyon kevés ember tudja megérteni. Ki gondolta volna, hogy kettejükben van valami k...