Shawn's POV
Als ik de picknick eindelijk helemaal heb klaargezet, kan ik terug naar Lucy. Voor ik vertrek vraag ik een voetganger te letten op mijn spullen. Het gaat me niet gebeuren dat mijn maaltijden straks verdwenen zijn. Daarbij heb ik enorm veel zin en die goed ruikende pizza die ik zojuist heb opgehaald. Ik haast me terug naar het café.
Op de plek waar Lucy is gaan zitten zie ik nu alleen wat dronken mannen staan. Zou ze op de wc zitten? Ik merk dat ik lichtelijk in paniek raak. Als er wat extra licht wordt aangedaan zie ik het glimmende jurkje van Lucy verschijnen. Shit shit shit. Bijna rennend ga ik die kant op. "Oprotten" Zeg ik hard, als ik één van de mannen stevig bij zijn schouder vastpak. "Shawn". Lucy vliegt me in de armen. Ik zag hoe iemand haar daarvoor stevig vast had. Ik loop naar hem toe en geef hem een harde vuist in zijn gezicht. Hij kreunt hard. "Dat was voor het betasten van mijn vriendin". Ik trek Lucy mee aan haar arm en we rennen zo snel mogelijk naar buiten. Pas als het café uit zicht is stoppen we. Ik leun hijgend op mijn knieën. Ik zie een traan over Lucy's wang lopen.
Ik loop naar haar toe en sla mijn armen om haar heen. Mijn kin laat ik op haar hoofd rusten. "Lucy het spijt me zo, hebben ze je pijn gedaan?" "Nee". Ik merk dat ze zich steviger tegen me aan drukt. "Sjj, ik ben bij je. Het is oké, je bent oké" Ik druk een kusje op haar hoofd. Ik wacht tot ze zich zelf uit de knuffel trekt. "Het was gewoon de schrik". Ik knik en veeg haar tranen weg. "Het spijt me echt, het is mijn schuld" "Nee dat was het niet, je was een held" Fluistert ze in mijn oor terwijl ze op haar tenen staat. "Zullen we dan maar gaan". Ik sla mijn arm om haar heen en houd haar hand stevig vast. Uit het niks begint Lucy te lachen. "Wat is er?" Vraag ik nu ook lachend. "Je sloeg hem gewoon, die kant van jou heb ik nog nooit gezien" Lacht ze. "Dat was gewoon zijn verdiende loon".
Als we bij de picknick aankomen, is de voetganger vertrokken en terecht. "Verrassing!" "Shaawnn!". Lucy slaat haar handen voor haar mond en ploft dan op het kleed neer. "Is dat pizza?" "Ik hoop dat ie nog warm is". Lucy trek mijn gezicht naar haar toe en drukt een kus op mijn mond. Gretig nemen we de eerste paar happen van de de lauwe pizza.
Lucy's POV
Het is al donker buiten en er hangen geen wolken in de lucht, wat maakt dat alle sterren goed te zien zijn. Hoewel het behoorlijk fris is geworden, maken we een wandeling. We lopen hand in hand over het pad in de duinen. Zodra de zee weer in mijn beeld komt, krijg ik een idee. "Wie als eerst bij die blauwe container op het strand is" Roep ik naar Shawn als ik al vertrokken ben. Ik trek een sprintje, maar word al snel weer ingehaald. Shawn pakt me stevig vast en tilt me vervolgens op. Terwijl ik in zijn armen hang rent hij de heuvel af.
Na iets meer dan een minuut laat hij ons hijgend in het zand vallen. "Vergeet die container" Zeg ik als ik naar het uitgeputte hoofd van Shawn kijk. Zijn wangen kleuren rood en het ziet er enorm schattig uit.
Na daar nog zeker een half uur gezeten te hebben, vertrekken we weer naar het hotel. Shawn houd de deur voor mij open, zodat ik de auto in kan stappen. "Dit was echt een geweldige dag Shawn, dankje" Ik geef hem een kusje, of drie en stap dan echt in. Zodra hij achter het stuur is geklommen mompelt hij zachtjes "De dag is nog lang niet voorbij baby".
JE LEEST
Aftertaste ft. Shawn Mendes
FanfictionLucy. Het meisje dat nooit eerder van Shawn Mendes heeft gehoord, tot die ene dag in het centrum van Las Vegas... Alle rechten voorbehouden aan © summr-