Lindsay
Aku sengaja memakai dress singkat separas lutut dan melekap ke setiap lekuk badanku umpama kulit.
Rambutku, ku biarkan terlepas bebas. Tas tangan dan kasut tinggi dari warna yang sama aku capai.
Merah darah adalah warna kegemaranku.
Persetankan kau, Andy. Selagi kau tidak memulakan langkah untuk menceraikan Tamara, aku akan membuatkan kau menjadi angau siang dan malam.
Aku tersenyum ke arah cermin.
"Masa untuk beraksi, Lindsay."
Aku berbisik kemudian mengatur langkah menuju ke ruang depan.
"Sayang.. you belum siap ke? Kita..."
"I dah siaplah. Jom."
Jaden menoleh dan ternganga. Aku tertawa.
"Jaden, tutup mulut you tu. Macam mana, cantik tak?"
"Err... sayang, boleh tak kita tak datang ke temujanji tu?"
"Kenapa?"
"You look so beautiful."
"I know. But we must go, or Tamara will catch us here. God, please be hurry, Jaden. I am starving."
Jaden tertawa.
"Okay. Jom."
Kami tidak mengupah pemandu. Jaden telah membelikan sebuah kereta untuk kegunaan ku dan sebuah untuknya.
"Kita bawa kereta I."
Aku bersuara.
"Sure, baby."
Sebab keretaku juga berwarna merah.
"Red is just suit you perfectly."
Jaden berbisik. Aku menjeling ke arahnya.
Aku berdandan bukan untuk dipuji oleh kau, Jaden. Aku nak menyiksa Andy atas tindakannya yang lambat macam kura-kura.
Seperti yang aku jangka, kami hadir awal dari pasangan sempurna Encik dan Puan Louis.
"Jaden, Andy ada call you tak? I dah laparlah."
Aku merengek. Memang betul pun aku dah nak kebulur tapi kelibat Andy mahupun Tamara masih tidak kelihatan.
"Ada. Dia kata mereka dah sampai Tunggulah sekejap lagi. Haa.. itupun mereka."
Aku memandang ke gerbang utama dan melihat Tamara muncul bagaikan ratu dari kayangan.
Aku mendesah, celaka! Dia memang sengaja mencabar aku.
Aku tahu kecantikannya asli. Dia memang baik pekerti, tapi perlukah dia berdandan secantik ini?
Inikan hanya makan tengah hari bukannya majlis anugerah oscar?
Andy memaut mesra bahu Tamara, sambil berbisik kepada isterinya itu. Tamara tertawa kecil. Entah apa yang kelakar sangat.
Aku mula sangsi dengan pengakuan Andy tempoh hari, tentang Tamara enggan dimesrai di khalayak umum.
Perlukah aku menguji kejujuran jantan tidak berguna ini?
Kalau dia hendak bermain api dengan aku, silakan. Aku sudah lebih dari bersedia.
YOU ARE READING
Mine, Rule.
General FictionSikap tamak haloba dan rasa tidak selamat sering menjadi penyebab utama mengapa manusia itu berubah walaupun kehidupan sudah di ambang kesempurnaan. Lindsay Giovani dan Tamara Sebastian, adik-beradik tiri yang dilahirkan cantik sempurna menjadi tra...