Seminggu kemudian
Sidang media sedang berlangsung di lobi utama Harris Entertainment Corp.
Pengumuman tentang projek mega serta penyertaan Lindsay Giovani menjadi tajuk utama sidang media tersebut.
Jaden dan Tamara turut hadir ke pejabat menemani pasangan masing-masing.
"Lindsay Giovani adalah salah seorang artis yang terlibat dalam projek mega HEC yang akan bermula awal tahun hadapan. Selain itu, ujibakat akan bermula pada hujung minggu ini dan berlangsung selama lima hari. Jadi kami mengalu-alukan penyertaan bakat-bakat baru bagi memeriahkan lagi projek mega ini."
Andy memberikan ucapan pembukaan.
Tamara dan Jaden sedaya upaya berkelakuan mesra antara satu sama lain di hadapan media.
Manakala Lindsay tidak pernah lekang dengan senyuman manisnya. Biasalah, artis yang hendak melakukan comeback harus berusaha lebih untuk menambat kembali hati peminat. Lagi-lagi dia sempat menjadi terkenal sebelum bersara secara sementara.
"Encik Andy, adakah pemilihan Lindsay Giovani ke dalam projek mega ini disebabkan hak istimewanya sebagai adik tiri kepada Puan Tamara?"
"Tidak sama sekali. Lindsay telah menjalani ujibakat walaupun kita telah sedia maklum dengan bakat yang ada padanya. Untuk pengetahuan umum, ayah saya sendiri telah mengadili ujibakat tersebut. Soalan lain?"
"Boleh tak Encik Andy ceritakan serba sedikit tentang projek mega ini?"
"Itu adalah rahsia. Saya akan mengadakan sidang media yang seterusnya bagi menjawab soalan itu."
Jaden sesekali menoleh ke arah Tamara. Dia masih terkesan dengan perbualannya dengan wanita itu tempoh hari.
Tamara pula kelihatan agak berseri pada ketika itu seolah-olah tidak pernah berlaku apa-apa di antara mereka.
Sidang media itu berjalan dengan lancar dan diakhiri dengan sesi bergambar.
Jaden kelihatan agak kekok berdepan dengan media sehingga menimbulkan situasi yang mencuit hati.
……………………………………………………
"We need to go for a party."
"I need to change then."
Tamara menggeleng laju. Bibirnya tersenyum lebar.
"Tak usahlah, Lindsay. Aku dah booking tempat di Upper Club untuk kita makan tengah hari. Kita hanya perlu ke sana lagipun kau sudah cukup cantik sekarang ini."
"Well.. okay. Jom. Lagipun aku dah lapar benar."
Lindsay dan Tamara berpegangan tangan sambil tertawa riang menuju ke kereta.
Jaden dan Andy terpinga-pinga, kehairanan dan langsung tidak faham dengan situasi itu.
YOU ARE READING
Mine, Rule.
General FictionSikap tamak haloba dan rasa tidak selamat sering menjadi penyebab utama mengapa manusia itu berubah walaupun kehidupan sudah di ambang kesempurnaan. Lindsay Giovani dan Tamara Sebastian, adik-beradik tiri yang dilahirkan cantik sempurna menjadi tra...