Mari saya terangkan bagaimana kisah ini bermula~~~
Semuanya bermula 500 tahun lalu~~
"Awak ke Sung Gimyeong??" sapa seorang gadis berbaju putih, berambut panjang yang disinari cahaya bulan penuh. Lelaki itu kelihatan ketakutan.
"Ja... Jangan makan hati akuu!!!" lelaki itu adalah Sung Gimyeong. Seorang peladang yang memakai cermin mata. Jantungnya berdegup kencang tak kala melihat perempuan tersebut. Perempuan itu tersenyum lalu mengusap lembut kepala lelaki itu.
"Tak.. Saya takkan makan awak.."
"Saya suka awak.."
Terkedu. Gimyeong bagaikan tidak percaya. Betulkah apa yang di perkatakan perempuan ini?? Atau dia hanyalah sebuah pembohongan. Dia ini bukan perempuan biasa. Perempuan itu mengeluh. "Sudahlah kalau awak tak nak percaya.."
"Jumpa saya di tasik ini esok malam dan saya akan buktikan cinta saya terhadap awak.." dia mendekati Gimyeong.
"Selamat malam"
Perempuan itu pergi seperti angin dan beberapa benda bercahaya keluar dari belakang badannya.
Ya perempuan itu adalah,
Gumiho.
_____
Esoknya seperti yang di janjikan, Gimyeong pergi ke tasik yang dia berjumpa dengan Gumiho semalam. "Gumiho keluarlah!" katanya. Keadaan menjadi senyap sunyi. "Gumih-"
Fhoomm!!
Angin kuat telah terkena Muka Gimyeong. Seperti ribut. Lalu keluarlah Gumiho berbaju putih sambil tersenyum.
Secara tiba-tiba Gumiho merangkul leher Gimyeong dan mendekati badan mereka. "Gimyeong~ saya suka awak~"
"Tolong"
"Huh??"
Gumiho bagaikan tersentak. "Kita tak boleh bercinta.." ujar Gimyeong sambil memaling mukanya kearah lain dan menyebabkan Gumiho terkejut lagi.
"Tapi kenapa??"
"Sebab kita bukan dari kelahiran yang sama.."
Gimyeong menundukkan muka. "Awak rubah, saya manusia kita tak sama!"
"Tapi Saya perlukan awak demi masa depan keturunan keluarga saya!!"
Gimyeong melihat Gumiho. "Keturuan keluarga awak??" Gumiho mengangguk. "Saya perlukan awak. Kita kena buat perjanjian" ujar Gumiho. "Apa perjanjiannya??"
"Selepas 500 tahun ini, keturunan awak mesti 'menjaga' keturunan saya. Keturunan awak mesti menjaganya dengan sebaik mungkin..." kata Gumiho. "Dia perlukan lebih banyak pembelajaran untuk masa depannya"
"Dan Hanya keturunan awak sahaja yang boleh menjaga dan mengajar keturunan saya!!!"
"Keturunan awak luar biasa.."
"Tapi keturunan saya adalah bukan sejenis rubah," Gimyeong berkata-kata.
"Dia perlu memberi adik saya banyak kemahiran, supaya dia boleh pilih jika dia mahu hidup sebagai musang, Gumiho atau.... "
"Manusia"
"Tolong saya Gimyeong" Gumiho itu merayu pada Gimyeong.
"Baiklah, saya akan membenarkannya." kata Gimyeong.
"Maka dengan itu, Awak boleh ambil keturunan 500 tahun saya menjadi guru kepada adik awak!"
Dan selepas itu, 500 tahun berlalu dan perjanjian itu masih di pegang oleh Gumiho yang memandang semua keturunan Gimyeong sambil mengira masa bersama adiknya,
Yoongi.
TBC~~
Publish lain. Prolouge dia memang nampak pelik haritu. Sekarang author harap anda mungkin dah faham sikit?? Maaf. Sorry. Mianhae. Gomennasai. Sumimansen. Er.. Apa lagi ek?
YOU ARE READING
nice to meet you, gumiho | myg
Fiksi Penggemar〔🌸〕Disebabkan satu perjanjian yang dibuat oleh kitsune dan telah dipersetujui oleh moyangnya 500 tahun dahulu, Sung Yeowoo seorang gadis biasa sekolah menengah tinggi secara terpaksa menjadi guru kepada seekor makhluk lagenda yang dipanggil Gumiho...