23 - Haru No Kisetsu (Spring Season)🌸

1.1K 156 38
                                    

"Yosh! Nanti dekat bandar ni ada Festival Musim Bunga!" kata penolong ketua kelas, Na Ryumi. Semua orang mula bersorak gembira. Ada setengah mahu keluar date sambil melihat bunga sakura.

Melainkan gadis ini.

Dia sedang membaca buku sejarah Gumiho tanpa menghiraukan sesiapa termasuk Jimin yang berada disebelahnya.

"Gumiho paling kuat dan suci adalah Gumiho yang mempunyai 9 ekor. Sekurang-kurang 1000 tahun untuk seekor Gumiho itu cukup kesemua ekornya. Haish, kenapa Yoongi dapat ekor dlm masa sebulan dah ada 2 ya? Hmm, dulu tak modern kot sebab tu lambat..." Yeowoo membebel seorang diri sambil cuba memahami Gumiho dengan lebih mendalam.


Jimin memerhati tingkah laku Yeowoo lalu bertanya "Kau kenapa dah cakap sorang-sorang ni?" lalu Yeowoo tertoleh kearah lelaki tersebut. Di tutup buku itu lalu melihat muka Jimin. "Bukan, aku membaca sambil memahami. So aku bacalah kuat-kuat..."

Jimin hanya 'oh' dengan bibirnya yang dikatakan comel sangat. Entah kenapa, Yeowoo langsung tak tertarik pada lelaki ini.

Tiba-tiba Draco menghampiri Yeowoo. "Yeowoo, Yoongi tak datang ke?" soalnya. Yeowoo hanya tergaru-garu pipinya. "Ha'a dia kat luar negara sekarang ni..." penipuan, pendustaan Yeowoo hanya mendapat balas 'ah' daripada Draco sebelum jejaka itu berlalu pergi.

Yeowoo memandang. Dia menggeleng dan membuka semula bukunya.

Waktu rehat telah bermula, Yeowoo membuka bekal yang diberi Yoongi pagi tadi. Nasi putih, bulgogi, sayur salad. Terus Yeowoo terliur. Dia mencapai chopstiknya dan mula makan.












Dia berjalan kerumahnya. Sebelah tangannya memegang sebungkus palstik yang meletakan beberapa pau daging yang masih panas. Skarf yang dipakai Yeowoo diturunkan sedikit. Dia bernafas dan terserlah wap-wap haba dari mulutnya. "Yoongi mesti suka!" ujar hatinya lalu meneruskan jalannya sampai di satu simpang 3 yang membahagikan antara jalan bandar dan kawasan rumah hanok Yoongi.

"Tak lama lagi, sakura mesti penuh kat jalan ni!" katanya lagi. Entah kenapa dia rasa terlalu gembira. Di Itaewon Street ni macam-macam ada! Tak ubah seperti duduk di luar negara!






"Yoongi! Aku dah balik dengan pau daging!" Setelah meletakkan kasutnya, Yeowoo yang berada di depan pintu terus melaung memanggil Yoongi. Terus Yoongi berlari kearah Yeowoo sambil terseyum.

"Wah! Kau beli pau daginglah!"

"Nae! Kita makan petang satgilah ya.."

Yoongi memandang muka Yeowoo dengan tenang. "Nae, sekarang mari makan tengah hari!" ajak Yoongi dan Yeowoo terus membuntuti Yoongi dari belakang.

"Wah, rasa macam ada ayah yang tunggu anaknya pulang sekolah pun ada..." kata Yeowoo. Dia rasa gembira sangat.








Entah kenapa cuaca harini lebih sejuk berbandang minggu-minggu yang sebelum ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Entah kenapa cuaca harini lebih sejuk berbandang minggu-minggu yang sebelum ini. Minggu lepas tak adalah sejuk sampai Yeowoo pergi sekolah pakai skarf dan jaket. Harini kena pula. Dan cuaca sejuk begini terus berlanjutan sehingga ke petang dan Yeowoo terpaksa mencari selimut tebal lalu membaluti tubuhnya. Dia meletakkan dagunya di meja kecil berhadapan dengan tv.

"Yeowoo, aku ada panaskan pau yang kau bawak balik tadi..." Yoongi dari dapur sudah pun meletakan pau yang panas itu diatas meja kecil itu. Yeowoo terus bangun dan mengambil pau tersebut.


"Uwah, panas dan sedap nak mati. Tak sia-sia aku beli kat makcik tu..." ujar Yeowoo sambil menguyah pau tersebut.

"Yeowoo, minggu depan musim bunga dan..." mata Yeowoo yang elok terlekat di kaca tv terus beralih memandang muka Yoongi. Kepalanya terangkat sedikit bagi membalas ucapan Yoongi seperti haa-lepastu-apa-aku-nak-tngk-tvlah.

"Ada festival apa-apa tak?" tanya Yoongi. Yeowoo mengangguk. "Katanya ada tapi tak tahulah.." Yeowoo hanya angkat bahu sambil mencapai pau yang kedua.

Yoongi memandang dan terus terbaring mengiring sambil menggigit paunya. Matanya melihat tv.

Yeowoo berdiri tapi matanya memandang Yoongi.


Dak... Dak...

Bush!

"Akk! Uhuk! Uhuk! Apa masalah kau!!" tersedak Yoongi apabila belakangnya ditendang oleh Yeowoo. Dia terus terjerit marah. "Woi, tak elok makan sambil tidur." setelah menyatakan itu, terus Yeowoo blah ke tandas sebab rasa nak terkucil.

Dah seminggu berlalu dan akhirnya sampai hari yang ditunggu-tunggu oleh Yeowoo.










Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"YEY! MUSIM BUNGA!!" Bangun sahaja dari tilamnya, terus dia mencapai baju sekolahnya beserta blazer. Yoongi yang ingin mengerakkan Yeowoo terbantut niatnya apabila dia melihat Yeowoo sudah hilang dari tilamnya.

"Aik? Hilang mana dah minah ni??" tergaru-garu telinga rubahnya selepas kehilangan Yeowoo. Dia menoleh memandang luar sambil membawa bekal Yeowoo. Dan kelihatan Yeowoo di halaman rumah. Selepas bercakap beberapa kali terus Yeowoo meminta diri.

"Aku pergi dulu! Jaga rumah elok-elok Yoongi!" Terus Yeowoo keluar dari pintu gerbang dan terus berlalu ke sekolah dengan angin musim bunga.

"It's Spring Season!"

TBC~











Hello! Harini author mempersembahkan MY SEXY LITTLE NAMJOON!! KKYYAA~~ ✨

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now