Hoofdstuk 3

671 35 7
                                    

Bella p.o.v.
De volgende ochtend begin ik het huis schoon te maken. Als ik stop gaat de telefoon.
'Hallo?' zeg ik.
"Hallo met directeur Koster van de High School van Forks.' zegt hij. 'Spreek ik met Isabella Swan.'
'Ja.' zeg ik. 
'Oké. Ik wou u felicteren met de baan.' 
Ik begin te grijnsen.
'En ik wil u vragen of u vandaag kan beginnen. Ik weet dat het snel is...' 
'Nee het is goed.' onderbreek ik hem.'Ik moet de eerste les toch iedereen leren kennen en onderzoeken waar ze zijn gebleven.'
'Dat snap ik.' zegt de directeur. 'U eerste les van vandaag start om 10 uur.'
Ik kijk op de klok en zie dat het 9 uur is.
'Dat is oké.' zeg ik snel. 'Ik zal er zijn.'
'U kunt langs de sercetariaat gaan om de docieren van de studenten en lesroosters op te halen. U begint met u mentor klas.'
Dan hangt hij op.
'Oké.' mompel ik. Dan ren ik naar boven om me snel te douchen en om te kleden. Ik pak drie boeken mee dat ik wil dat ze gaan lezen. Stop ze in me tas en ren de trap af. Ik leg voor Charlie een briefje neer met waar ik ben voordat ik in me auto stap en naar de school toe rij.

Edward p.o.v.
Ik kijk op als ik de gedachten hoor van de kinderen in mijn klas.

Een nieuwe mentor.

Ik heb me Engels werkstuk niet af. Ik dacht dat het niet meer nodig was.

Ben benieuwd hoe ze eruit ziet.

Ze is hier een student geweest zeggen ze.

Ze zou hot zijn.

'Er is weer een mentor en Engels leraar.' vertel ik mijn broers en zussen die knikken.
'Ik heb haar gezien.' zegt Alice. 'Ze lijkt nog maar net afgestudeerd. Misschien nog niet eens.'
Ik knik. In Alice hoofd zag ik een meisje met bruin haar en bruine ogen. Ze leek mooi.
'Als ik jou was zou ik maar snel gaan.'

Ik loop naar het lokaal toe en ga op me eigen plaats zitten. Iedereen praat over de mentor die we zouden krijgen. Na tien minuten in de les komt ze eindelijk binnenlopen. Ze loopt langs de fentilator en de wind blaast haar geur in me gezicht.

Zo LEKKER. HEBBEN HEBBEN HEBBEN! schreeuwt mijn beest in mij. Snel grijp ik mijn tafel vast om op mijn plek te blijven zitten. Ze legt de docieren en haar tas op de tafel neer en haar jas hangt ze over haar stoel. Dan schrijft ze Misses Swan. Op het bord.
Als ze zich omdraait stop ik met ademhalen. Wauw ze was echt prachtig. De anderen hadden haar nog niet gezien. Met een glimlach gooit ze de deur hard dicht en iedereen kijkt op.
Alles jongens staren haar aan. Ze denken allemaal dezelfde soort dingen.
Hoe ze er naakt uit zou zien. Wat ze met haar zouden doen.
De meiden zijn jaloers.
'Willen jullie allemaal normaal gaan zitten?' vroeg ze met een zuivere stille stem. Het klonk stil maar sterk. Iedereen gehoorzaamde gelijk.
'Wel ik ben Misses Swan. Ik ben jullie nieuwe mentor en Engels leraar. Ik heb maar één regel. Respecteer mij en ik respecteer jullie. Ik behandel jullie zoals jullie mij ook behandelen. Engels lijkt heel simpel en dat dachten jullie waarschijnlijk ook maar ik toets anders. Dat zal ik in het volgende lesuur wel uitleggen. Eerst wil ik jullie namen weten en iets bijzonders over jezelf. Ook zou ik het fijn vinden als jullie voor de eerste dagen een naamplaatje mee hebben en bij de tafel neer zetten.' Ze geeft aan de eerste rij papiertjes door en daar zetten we onze naam op.

Ik hoor Mike's gedachten als hij babe opschrijft en Tyler schrijft knappert op. Ik zucht en kijk haar weer aan.
'Is er iets wat jullie van mij willen weten?' vroeg ze.
'Hoe oud ben je?' vroeg een meisje Angela.
'22.'
'Wauw.' mompelen een paar.
'Ben je getrouwd?' vroeg Mike.'
'Ja.' zegt Misses Swan. Maar ik kan horen dat ze liegt en ze draagt ook geen ring.
Waarom zou ze daarover liegen?
Dan laat ze ons wat vertellen over onzelf. Iedereen zegt zijn naam. Dan komt ze aan bij mij. Ik zeg snel. 'Ik ben Edward. En ik heb twee geadopteerde broers en twee geadopteerde zussen.' zeg ik.
'Je hebt vast een interresante familie.' zegt Misses Swan.
Ik knik. Ook al zou ze nooit weten hoe interresant.
Dan komt ze aan bij Mike.
'Ik ben babe. En ik hou van vrouwen van 22.' zegt hij.
Tot mijn verbazing lacht Misses Swan. De rest van de klas kijkt ook verrast.
'Wel babe. Dan heb je een probleem want je krijgt mij niet.'
Ik kan niet anders dan glimlachen. Sommige jongens grinniken en meisjes giegelen. Ze is er professioneel mee om gegaan. Ik zie Tyler zijn naambordje pakken en er Tyler op schrijven.
Dan komt hij.
"Ik ben Tyler en ik speel voetbal.'
Ze knikt.
'Nu weten we allemaal wat over elkaar. Maar dit is heel oppervlakkig. Ik zou het fijn vinden als jullie een vraag opschreven op een papiertje en dan in de doos doen. Deze vraag moet voor mannen en vrouwen kunnen zijn. Ik zal zelf eerst antwoord geven behalve als die ongepast is. Als de papiertjes zijn ingeleverd schuiven we de tafels tegen de muur.
Verbaasd schrijf ik de vraag op.

Ik ben bang voor de dood?


Ik zie anderen ook vragen opschrijven en dan loopt ze langs. Ik stop mijne erin. Dan beginnen we tafels weg te schijven. Misses swan pakt twee pionetjes en gaat dan op een tafel in het midden zitten. Ze zet de bak naast haar neer.
'Kennen jullie het spel over de streep.' We schudden nee.

Bella p.o.v.
ik leg langzaam het spel uit.
'Er zijn twee strepen. Er word een vraag gesteld en als die vraag voor jou geld stap je over de streep en loop je naar de andere kant toe. Als je respect hebt dat mensen eerlijk zijn doe je dit. (Wijsvinger. en pink omhoog.). Ze knikken.
Ik zet de pionnen neer.
Dan pak ik de eerste vraag.
Ben je nog een maagd. 
Ja zou mijn antwoord zijn maar ik vond hem slecht.

'Ik vind hem jammer dat er mensen dit niet serieus genoeg nemen.' zeg ik en ik verscheur hem.
'Wat was de vraag?' vroeg Jessica.
'Ben je nog een maagd.' vertel ik.
'Daar is toch niets schamends aan.' zegt Lauren. 'Nee dat klopt.' zeg ik. 'Maar het is wel iets heel persoonlijks. Sommige zullen het raar vinden en anderen juist goed als je het niet bent. Terwijl ik het knap vind en goed dat je wacht tot later.'
Iedereen knikt.

Zijn je ouders gescheiden?
'De vraag is: Zijn je ouders gescheiden? Mijn ouders zijn gescheiden.' zeg ik en ik sta op en ga aan de andere kant staan.
Na een paar seconden komen er anderen bij mij staan.
"Goed dat jullie zo eerlijk zijn.'

Ze lopen terug. Volgende vraag.
'Ben je wel eens in het ziekenhuis beland door druks of alchol?'
Langzaam lopen twee kinderen. Een jongen en een meisje de streep over. Ik doe snel mijn hand omhoog. Iedereen kijkt me verbaasd aan.

'Ik ben niet in het ziekenhuis beland.'

'Ik vind het heel knap van jullie dat jullie ons dit willen vertellen en eerlijk zijn daarin.' leg ik uit.
Ze knikken en ik laat ze terug lopen.

'Ben je bang voor de dood?'
Veel meiden lopen de streep over en ik zie Edward de stille jongen ook over de streep lopen. Sommige heldhaftige jongens blijven staan.

Ik kijk hun verbaasd aan.'Ik ben niet bang voor de dood.' zeg ik. 'Maar ik ben wel bang dat degene om wie ik geef dood gaan. Te jong meestal.'
Ze knikken en lopen terug.

Dan komen er een paar vragen die gewoon raar zijn.

Is je bh maat groter dan C
Vind je vanachter lekkerder dan van voren.
Als ik je 100 geef pijp je me dan.

Ik zucht en verscheur de briefjes.

'Ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben. En dan vooral in de jongens;.'  verbaasd kijken de jongens op. 'Er zijn veel briefjes die gaan over dingen die alleen vrouwen kunnen antwoorden of bedoeld zijn voor vrouwen. Dit is niet als een seks intervieuw bedoeld maar serieus.' 'Zet de tafels maar terug.'
Ik sta op en loop naar me bureau toe en pak me rooster erbij.
Donderdag heb ik ze weer.

Als ze weer zitten ga ik verder.
'Donderdag als jullie mij weer als mentor hebben wil ik dat jullie iets vertellen over je kindertijd. Iets ergs.'
Ze kijken mij verbaasd aan. 'Je krijgt er opzich geen cijfer voor maar als je het niet serieus aanpakt krijg je 2 punten minder op de eerste Engels toets.' Ik zie ze bang knikken.
"Dit is niet om jullie bang te maken. ik wil dat jullie eerlijk zijn. Daarom is het soms handig om mensen dingen te vertellen. Ik wil ook dat jullie mij in een verslag over jezelf vertellen.' Ik ga bij het bord staan.

Donderdag.
Vertellen over een belangrijke en verdrietige gebeurtenis.

Volgende week Dinsdag.
Een verslag in leveren over jezelf.
Wie je familie is?
Wat je doet buiten school en eventuel wilt doen later?
Wat belangrijke dingen zijn die je hebt meegemaakt. Dit kan hetzelfde maar uitgebreider zijn dan wat je op donderdag hebt verteld.
En alles wat je nog meer kwijt wil.
Hier krijg je een cijfer voor.

Ik zie dat mensen het overschrijven.

Dan kijk ik op de klok. Engels komt. Ik wacht tot iedereen klaar is.
'Oké voor Engels. Wil ik graag weten waar jullie zijn met lezen van boeken en welke boeken jullie mee bezig waren of zouden moeten lezen.
Angela geeft me een lijst. Ik zie een paar goede maar ook een paar slechte.
'Heeft iedereen de lijst?' vroeg ik.
Sommige knikten.
'Oké Ik wil dat jullie nummer 5, 6, 7, schrappen.'
Sommige mensen kijken blij en schrappen ze.
'Daarin tegen wil ik dat jullie een bundel van Austen lezen.'
Sommige zuchten.
'Relax het is veel minder dik. Het zijn twee verhalen ineen. Een derde boek mogen jullie zelf kiezen. Als het maar dikker is dan 100 pagina's.
Ik kijk rond en zie dat ze blij kijken. Dan kijk ik op de lijst.
'Waar zijn jullie?'
'Romeo en Juliet.'
'Wie is er al in begonnen?' vroeg ik.
Niemand stak zijn hand op.
'Mooi.' zeg ik.  'Dan zal ik beginnen voor te lezen met het eerste hoofdstuk. Volgende les hebben jullie hoofdstuk twee ook gelezen.'
Ze knikken.
Dan begin ik voor te lezen.

Mijn Soulmate is een menselijke lerares maar ik hou van haar.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu