Čtvrtek 2. října 7:45 ráno
Velké množství studentů se začalo shromažďovat před budovou školy, obehnané policejní páskou. Všude byly slyšet jejich otázky tipu: Co se stalo, kdy je pustí dovnitř atd.
Emma a Anita přišli právě včas, aby stihli proslov policisty Stránského:
"Prosím vás všechny o klid!" zařval a v tu chvíli se rozhostilo ticho, "Včera byl zavražděn Jaroslav Malák. Jeho tělo bylo nalezeno dnes ráno. Proto se veškeré vyučování ruší do odvolání," v davu se začalo vzrušeně šeptat, "Ovšem maškarní ples který se koná tento výkend se neruší děkuji vám za pozornost."
Viktor a Sebastian právě dorazili a vylekali obě dívky k smrti.
"Jestli to uděláte ještě jednou tak vás... teď bych to asi neměla říkat," řekla Anita.
"Co se stalo?" zeptal se s úsměvem na tváři Viktor.
"Zabili Maláka."
"Vážně?"
"Ano. Teď jsme se dozvěděli, že se nedostaneme do školy dokud ho nechytnou. Mimochodem kde jste nechali Matouše?"
"Myslím, že se zapoměl v obchodě," řekl Sebastian.
Skupinka se otočila a kráčela vesele zpátky domů. Po cestě narazili na Matouše, který si nesl velké množství jídla.
"Co s tím asi mám teď dělat?"
"Nějak si poraď. Mě spíš trápí, kdo to byl. Pohli jste s tím trochu?"
"Jak ti to mám říct Mění? Ne."
"Já myslím, že jsem na něco přišla."
"A na co?"
"Jack říkal, že ten hajzl co ho napadnou měl stejný baránek přátelství jako já. Teď ho nemám nechala jsem ho doma. Hlavní je, že jsem v životě darovala jen jeden náramek. Dala jsem ho Marková, když mě požádal aby jsem s ním šla na rande, já ho odmítla a pak jsem mu dala ten náramek jako omluvu."
"Kdy to bylo?"
"Asi před dvěma měsíci."
"Pokud by byl sk tebe platonicky zamilovaný tak by to vysvětlilo útok na tebe a Jacka, ale ne ty vraždy."
"Stejně se ho musíme zeptat Viktore"
"Problém je, že teď nikdo neví kde je."
"To ani jeho rodiče?"
"Podle všeho měl mít ráno nultou hodinu, viděl policajty a odešel domů. I něj doma jsme, ale ještě nebyli."
"Tak tam půjdeme teď."