Bab 11

4.2K 145 0
                                    

Aku masuk ke dalam kelas 5 Sains 1 . Sekarang waktu add math , waktu 'kegemaran' semua ! or maybe not ..

"Cikgu !,"Johana mengangkat tangan memanggilku .

"Ya , Hana?"

"Ini nak jawab macam mana ?,"tanya Johana sambil mengaru kepalanya .

"Oh , yang.."

"Cikgu !,"kata- kataku terhenti apabila Johani , kembar Johana pula yang memanggilku .

"Sabar , Hani . Cikgu tengah ajar kakak kamu ni ,"balasku . 

"Tapi cikgu..."kata - kata Johani disekat oleh Johana .

"Diam ah kau ! Nampak tak yang cikgu tengah ngajar aku ni !,"kata Johana dengan nada yang tinggi . 

"Kau tu diam !,"balas Johani pula .

Pergaduhan antara kembar tu pu berlaku . 

"Issh , korang boleh diam tak ?! Aku nak jawab soalan ni pun susah !,"tempelak Iskandar pula .

Suasana kelas 5 Sains 1 semakin bising . Tiba - tiba , suasana reda apabila Zuhayr dan Luqfi membuka mulut .

"Senyaplah woiii !! Hormat sikit cikgu ada kat depan tu !,"marah Zuhayr .

"Betul tu ! Kata budak bijak , perangai macam takde akal !,"sokong Luqfi .

Semua orang menundukkan kepala kerana rasa bersalah . Aku hanya terdiam sebentar sebelum membuka mulut .

"Korang ni apa gaduh - gaduh ? Dah form 5 kan ? Tiga minggu lagi SPM ,"ucapku dengan nada sayu . Mesti sedih bila diorang dah habis belajar . Walaupun tak sampai satu tahun aku kenal diorang tapi pelajar kelas 5 Sains 1 lah pelajar yang paling aku rapat selain dari pelajar kelas 2 Amanah . 

"Cikgu ~,"kata pelajar kelas 5 Sains 1 serentak . Bagai mereka turut berasa pilu atas perpisahan yang bakal terjadi nanti .

"Takpe cikgu ! Lepas tamat sekolah , kita semua still boleh berjumpa ,"kata Iskandar memberikan semangat . Semua pelajar kelas itu mengiyakan kata - kata Iskandar . 

"Betul kata Is , cikgu!"

"Sokong"

"Betul , betul , betul !!"

"Ya , cikgu !"

Aku berasa terharu . Zuhayr yang berada di bahagian paling belakang di dalam kelas hanya tersenyum manis ke arahku . Yea , I 'm really happy right now ! 

"Cikgu pasti akan rindukan kamu semua ,"terutamanya Zuhayr , sambungku dalam hati . Dengan hati yang agak sayu memikirkan SPM yang hampir tiba , aku meneruskan sesi pembelajaran yang tertangguh sebentar tadi .


Bila Murid Aku Gorgeous (D's #2)Where stories live. Discover now