Bab 15

3.7K 131 1
                                    

Salina 's POV 

Aku memandang anak saudaraku berlalu pergi . Dari kecil sampai besar , asyik menyusahkan orang . Aku tak pernah suka anak saudara aku yang seorang tu . Entah , aku rasa macam mama , papa , along dan abang long dah tak sayang aku sejak dia lahir . Jarak kami tak jauh , cuma 8 tahun . 

Masa aku 8 tahun , Zuhayr lahir . Aku cemburu dengan Zuhayr . Dia cucu sulong mama dengan papa , anak tunggal along dengan abang long . Semua orang sayang dia . Kalau sebelum ni aku ialah anak bongsu dalam keluarga . Aku disayangi dan dimanjai tapi sejak Zuhayr lahir , aku disisihkan . Semua orang sayang Zuhayr . Zuhayr mencuri perhatian semua orang .

Zuhayr bijak , dia selalu dapat nombor 1 dalam tingkatan . Semua orang puji dia . Aku ? Dapat nombor satu ke , straight A ke , takde orang kisah . Zuhayr pun bagus dalam sukan seperti taekwondo . Dia ada tali pinggang hitam . Mama dengan papa mesti sebut pasal dia kalau pergi mana - mana . Aku pula juara dalam catur , takde siapa tahu . Zuhayr pandai memasak , semua orang puji masakan dia . Aku ni ? Buat kek tiga tingkat pun orang makan macam tu je , takde yang nak puji sedap ke , pandai masak ke . Aku sedih .

Sejak tu , dendam aku makin bertambah terhadap Zuhayr . Sekarang aku suka Daniel tapi ada dia pandang aku ? Takde ! Yang dia nampak hanya Zuhayr , Zuhayr , Zuhayr ! Aku ni hanya perempuan yang tak sedar diri yang minat dekat lelaki hensem .

Aku kecewa , derita tapi tiada orang pun tahu . Impian aku yang paling besar adalah kalahkan Zuhayr . Aku akan kalahkan dia dan rampas segala yang dia ada . kalau boleh aku nak hapuskan dia . Itu impian aku . 

Dari jauh aku nampak Daniel . Sekarang peluang aku untuk rebut Daniel dari Zuhayr . Aku berjalan ke arah Daniel .

"Danny , hai ,"tegurku .

"Oh , hai ,"balas Daniel tanpa memandang langsung ke arahku . Dia leka dengan kertas kerja ditangannya .

"U buat apa ? Nak I tolong ?,"tanyaku dengan nada mendayu .

"Sal , I tengah sibuk ni . Boleh tak U jangan kacau I ?,"kata Daniel dengan nada yang tegas . Dengar saja dah buat aku kecut perut . Walaupun dia nampak mesra dan ceria tapi Daniel ada satu sifat tegas yang tinggi sebab itulah dia dilantik sebagai cikgu displin .

"Sorry . I pergi dulu . Jumpa lagi ,"kataku lalu berlalu . Kau tengok jelah Daniel , satu hari nanti kau takkan dapat tolak aku . Kau akan berkahwin djuga dengan aku dan saat itu Zuhayr akan merana . Aku janji .

Bila Murid Aku Gorgeous (D's #2)Where stories live. Discover now