#01

6.1K 251 6
                                    

"Baiklah semua, sebelum saya memulakan pembelajaran hari ni, saya ingin memberitahu kamu sesuatu." Ujar Kim Seosaengnim. Semua pelajar memberi sepenuh perhatian.

"Pihak sekolah akan menganjurkan camp sempena nak cuti sekolah. Hanya sehari sahaja camp tu. So, kalau korang nak join camp tu, bagitau saem yea." Lol. Camp sehari pun nak buat ke?

"Nae saem!" Satu kelas 3-A2 berkata dengan semangat.

"Young.." Yeonhee menyiku lengan aku. Aku memandang Yeonhee.

"Mwo?"

"Jom join nak tak? Aku dah lama tak join camp ni." Yeonhee mengajak.

"Shireo. Sehari je baik tak payah." Katku dengan selamba.

"Ala Young.. jom la." Yeonhee menggoncangkan lengan aku.

"Keputusan aku muktamad."

"Kau ni!" Yeonhee memberontak. Aku hanya buat tak tau dan memberi perhatian kepada Kim Seosaengnim.

•••

Aku dan Yeonhee berjalan ke cafe. Setelah membeli makanan, mereka berdua duduk di meja makan yang berdekatan dengan taman.

"Young.. jom la join camp tu." Yeonhee memujuk aku dengan muka sedih.

"Tak habis lagi ke? Kan aku dah cakap, aku tak nak join." Kata aku dengan sedikit geram.

"Sekali ni je. Nanti kalau ada camp lagi yang sehari je, kau tak payah la join." Aku mengeluh.

"Kenapa kau nak aku join? Kau join je la camp tu." Aku berkata sambil memyuapkan makanan ke mulut.

"Sebab kalau kau tak join, tak best la. Lagipun aku bukannya ada chingu lain selain kau." Ujarnya. Aku mengeluh lalu mengusutkan rambut dia.

Saje la tu buat-buat muka sedih. Nak bagi aku simpati.

"Haih.. yela.. aku join."

"Yeay! Yah! Kusut la rambut aku!" Dia menepis tangan aku lalu membetulkan rambutnya. Aku tergelak kecik.

"Nanti kita bagitau Kim Seosaengnim ehh. Kau dah tak boleh tarik diri tau!" Aku hanya sekadar mengangguk. Lalu, kitorang menghabiskan makanan.

•••

Aku menghempaskan badan di atas katil.

"Haih.. Yeon tu ada je cara nak buat aku setuju. Comel pulak biler aku tengok dia merajuk tadi." Aku tersenyum keseorangan.

Tak lama kemudian, aku menampar pipi.

"Aku ni dah macam fall in love dekat Yeon pulak. Tapi kalau aku jadi namja, memang aku jadikan Yeon tu yeochin aku." Aku tersengih.

"Aku dah gila. Asal aku teringat dekat Yeon ni? Baik aku mandi." Terus aku mengambil tuala lalu berlari ke bilik air.

Selepas mandi dan bersiap, aku berbaring di atas katil.

"Bosan la. Dekat rumah tak ada orang. Hurm.." Aku berguling-guling. Tiba-tiba phone aku berdering.

"Terkejut aku. Dah la ringtone ni kuat." Aku melihat screen phone buat seketika lalu menjawab panggilan tersebut.

[C] that annoying namja | jungkook.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang