#17

1.5K 108 2
                                    

Phone aku bergetar. Aku melihat screen phone aku sekilas lalu membiarkan sahaja.

Entah buat berapa kali aku mengabaikan panggilan dan chat dari Taehyung.

"Young.. dari tadi phone kamu tu menyala. Kamu tak nak tengok ke? Entah-entah ada orang call kamu ke?" Eomma menegur.

"Nak buat apa? Kalau dah busy tu, buat la cara orang busy. Buat apa call Young?" Kataku tak puas hati.

"Haih kamu ni. Yang marah sangat dekat Taehyung tu kenapa? Dah dia cakap dia busy, nak buat macam mana?" Aku memandang eomma.

"Mana Young tak marah? Dia lebih pentingkan kerja entah apa dia tu dari halmeoni."

"Entah-entah dia buat something ke? Kita tak tau." Aku merengus.

"Yang eomma menangkan dia kenapa? Salah ke apa yang Young cakap?"

"Memang la tak. Tapi tak elok tau buruk sangka dekat orang. Kita tak tau dia busy sebab apa." Kata eomma.

"Hish!" Aku berjalan masuk ke dalam bilik dan mengunci pintu. Nafas aku turun naik.

Sekali lagi, phone aku bergetar. Pantas aku menjawab panggilan tersebut tanpa melihat screen phone terlebih dahulu.

"Kau nak apa?!"

"Young.." Aik? Asal lain macam je suara Taehyung ni? Aku melihat screen phone.

Unknown number. Aku mengerutkan dahi lalu menekap phone ke telinga semula.

"Nuguseyo? Macam mana boleh dapat nombor ni?"

"Ni aku la. Jungkook. Aku dapat dari member kau." Yeon?! Dah kenapa dia bagi nombor aku dekat dia ni?

"Kau jangan la marah Yeonhee tu. Memang kalau nak diikutkan, dia tak nak pun bagi nombor kau dekat aku. Tapi aku paksa dia."

"Whatever. Kenapa kau call aku ni? Ada apa-apa ke?" Aku berjalan ke katil.

"Nothing. Tiba-tiba je aku terasa nak call kau." Aku mengerutkan dahi. Dah kenapa dengan dia ni? Gila ke apa?

"Yah. Kau dah ada yeochin kan? Pergi la call yeochin kau sana. Kang nanti dia check phone kau, tak pasal-pasal kau kena maki. Dengan aku pun kena."

"Dia takkan berani nak check phone aku. Kalau check pun, dia takkan tau yang aku bercakap, chat dengan siapa. Sebab aku tak save number kau dengan nama kau." Ujarnya.

"Dah tu? Kau save number aku apa?" Soalku ingin tahu.

"Tak nak la aku bagitau. Nanti kau marah."

"Ala.. bagitau je la." Desakku.

"Betul ni? Jangan nanti kau marah aku pulak."

"Ye."

"Mak Cik Singa." Aku menggenggam bantal dengan kuat. Ehh panas pulak hati aku ni.

"Kenapa senyap? Kau tahan marah ehh?"

"Mana ada. Aku happy." Aku mengetapkan gigi.

"Bagus la. Hee~" Geram la pulak aku cakap dengan dia ni.

"Dah la. Aku letak dulu. Nanti habis pulak kredit kau tu. Lepastu nanti suruh aku ganti."

"Ye tak ye jugak. Okey la. Annyeong." Aku menamatkan panggilan. Secara tak langsung, aku terlihat chat dari Taehyung dan juga Yeon.

Aku membuka chat dari Taehyung dulu.

viTAEmin : Young
viTAEmin : mianhae
viTAEmin : aku tak ada niat pun nak buat macam ni
viTAEmin : tapi aku terpaksa
viTAEmin : mianhae
viTAEmin : jeongmal mianhae

Aku hanya seen je. Malas nak balas. Aku membuka chat dari Yeon pulak.

park.yh : Young!!!
park.yh : ampunkan aku Young!!
park.yh : aku terpaksa bagi number kau dekat Jungkook 〒▽〒
park.yh : dia ugut aku macam-macam duhh
park.yh : takut pulak aku dengar ugutan dia tu 〒▽〒
park.yh : mianhae Young!!

Kau nak number aku sampai ugut Yeon, Jungkook? Heol -,-

k_myoung : dia ugut kau apa?

park.yh : nanti dia tak nak belanja aku 〒▽〒

Kau buat lawak apa duhh -,- aku pun boleh belanja kau.

Malas pulak aku nak layan dia ni. Macam budak-budak.

Aku membaringkan badanku lalu melayan benda yang ada dalam phone aku.

•••

Aku terjaga dari tidur. Tak perasan pulak yang aku terlelap. Aku mencapai phone aku.

Habis bateri la pulak. Aku turun dari katil lalu menyelongkar beg aku. Cari charger.

Aku mencucuk plug charger pada soket lalu charge phone aku. Aku melangkah keluar dari bilik.

"Dah pukul berapa ni? Kenapa senyap je?" Aku memandang jam dinding.

Patut la senyap. Dah pukul 3 pagi rupanya. Aku duduk di sofa lalu on tv.

"Eo? Young? Kamu tak tidur lagi?"

"Tak ada la. Young terjaga. Halmeoni nak pergi mana?" Kataku.

"Nak pergi tandas. Nanti kalau kamu dah tak nak tengok tv tu, tutup tau. Membazir elektrik nanti."

"Nae." Halmeoni mengorak langkah ke bilik air. Aku menyambung menonton tv semula.

Tengah syok aku tengok tv, aku terdengar bunyi bising dari dapur.

"Bunyi apa tu? Jangan benda bukan-bukan dah la." Aku berjalan ke arah dapur.

"Tak ada apa pun. Alahai. Jangan la buat aku takut." Aku memandang sekeliling dapur.

Saat aku memusingkan badan, aku tergamam.

To Be Continue

[C] that annoying namja | jungkook.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang