Aku meletakkan Fairy Light di dalam kotak. Aku duduk di buaian lalu mengelap peluh. Dah tengah hari dah ni.
"Penat la." Yeon duduk di buaian sebelah.
"Semua dah siapkan? Dah masuk dalam kotak kan?" Aku menanya Yeon. Dia hanya menjawab dengan anggukan.
"Jom la kita pergi cafe kejap. Kotak-kotak ni, kita letak la dulu dekat pondok tu." Ujarku.
"Tak takut orang curi ke?" Yeon menyoal. Aku terdiam seketika. Ye tak ye jugak kan.
"Erm.. tak kott. Sebab semua barang ni pun tak terkemas. Kau jangan risau la. Taman ni kan agak tersorok. Ramai yang tak tau kewujudan taman ni." Kataku. Dia mengangguk.
"Ouu.. okey la. Jom kita pergi cafe." Kitorang meletakkan kotak-kotak tersebut di pondok lalu pergi ke cafe.
•••
Siap membuat pesanan, kitorang duduk di sebuah meja yang berdekatan dengan pintu. Lantas aku mencapai air yang berada di dulang apabila aku sudah duduk.
Aku menghirupkan air tersebut. Fuhh.. lega..
"Kau ingat lagi tak yang kau nak story dekat aku something?" Aku mengerutkan dahi. Biler ehh?? Aku cuba untuk mengingat balik.
"Ouu yang tu. Ni la aku nak story ni." Aku membetulkan duduk.
"Wonwoo cakap kan.." Aku tersengih apabila aku teringat chat dari Wonwoo haritu.
"Oi cepat la cakap. Yang kau dok tersengih-sengih tu kenapa?" Dia menendang kerusi yang aku duduk.
Ish dia ni. Tak boleh sabar ke? Aku mencebik.
"Tak ada la. Haritu dia ade chat dengan aku. Dia cakap yang tahun depan dia sekolah sama dengan kita." Matanya membuntang.
"Serious la duhh?!" Aku mengangguk. Buat apa nak tipu kan? Lagipun ni good news untuk aku.
Aku macam ada terdengar yang Yeon cakap something, tapi tak tau la dia cakap apa. Ahh.. biar la. Kesah ape aku?
Tak sabar nak tunggu tahun depan >< harap-harap aku sama kelas dengan Wonu larhh.
"Suka la kau kan?"
"Of course la suka ><" Dia memandang aku dengan menyampah. Aku tersengih.
"Eeii menggedik pulak kau. Sebut je Wonwoo mesti menggedik. Menyampah aku." Dia mengulingkan matanya. Aku tersenyum senget.
"Eleh. Jealous la tu. Tau la orang tu forever alone." Aku menyakat dia. Dia mencebik.
"Biar la! Bukannya best pun couple² ni!" Dia bangun lalu terus keluar dari cafe.
"La? Sentap ke?" Aku berlari mendapatkan dia. Nasib baik air ni dah bayar. Kalau tak, maunya jadi budak basuh pinggan dekat cafe ni?
•••
"Yah Young.. kau biler nak pergi beli barang sekolah?" Aku memandang Yeon dengan pelik.
"Buat apa nak beli? Semua barang tahun lepas pun elok lagi. Lagipun aku tak suka la membazir." Kataku. Takkan la setiap tahun nak beli yang baru je kan? Pokai la duit eomma dengan appa nanti.
"Habistu kasut, uniform apa semua tu? Kau muat lagi ke? Tak kecik?" Dia menyoal. Aku menggeleng.
"Aku bukannya jenis senang nak gemok. Tak macam orang tu." Aku menghirup air dengan selamba. Dia mencebik.
"Nugu? Nak cakap aku gemok la tu. For your information, berat kita sama je ehh."
"Ade aku cakap kau ke?" Aku membuat poker face. Dia mengerutkan dahi.
"Dah tu?"
"Tadikan ade sorang yeoja lalu sebelah aku tadi. Dia la yang aku maksudkan." Aku membisik kepadanya. Dia memukul kepala aku.
"Aduh! Sakit la bahalol." Aku menggosok kepala aku.
"Kau ni jahat la. Tak baik tau cakap orang macam tu." Aku mengulingkan mata ke atas.
"Macam la kau tu baik sangat."
"Aku memang baik pun <( ̄︶ ̄)>" Dia membuat muka bangga. Aku menolak dia.
"Blah la kau." Aku pergi meninggalkan dia.
"Oi Young! Tunggu la aku!" Aku hanya buat tak tau dan makin laju aku tinggalkan dia.
•••
"Annyeong Young. Ada masa nanti kita lepak lagi." Aku mengangguk lalu melambai tangan ke arahnya. Dia pun balik bersama dengan Jimin.
"Dah. Jom masuk." Taehyung memaut leher aku lalu masuk ke dalam. Nak terjatuh aku dibuatnya.
"Lepas la woi. Aku nak pergi mandi." Aku menurunkan tangannya dari leher aku.
"Kau letak barang tu dekat mana?" Dia menyoal.
"Dekat belakang rumah. Wae?"
"Asal kau tak buang je?" Soalnya lagi.
"Kau giler ape duhh? Barang tu cantik lagi. Kalau kau tak nak, baik bagi aku. Aku suka dekat Fairy Light tu. Boleh la buat hiasan dekat bilik aku." Ujarku.
"Suka hati kau la." Terus dia masuk ke dalam biliknya. Aku mengerutkan dahi.
"Dah kenapa dia tu?" Aku menjongketkan bahu lalu masuk ke dalam bilik dan mandi.
Siap mandi, aku turun ke ruang tamu. Langkahku menuju ke pintu dapur.
"Kamu nak pergi mana tu Young?" Soal eomma.
"Nak pergi belakang rumah jap. Nak ambik barang." Ujarku. Eomma mengangguk. Siap memakai selipar, aku pergi ke belakang rumah.
Aku mencari kotak yang berisi Fairy Light tadi.
"Aik? Mana aku letak tadi ehh??" Aku pusing sekeliling taman mini di belakang rumah.
Aku menepuk dahi. Pabo la kau ni Young. Yang kau carik dekat taman ni buat apa? Memang la tak ada.
Aku keluar dari taman mini tersebut lalu ke meja batu.
"Jumpa pun." Aku mengangkat kotak tersebut lalu masuk ke dalam rumah. Aku naik ke bilikku.
"Pin. Pin. Tumpang lalu." Kataku apabila terserempak dengan Taehyung. Dia memandang aku pelik lalu lalu memberikan laluan. Terus aku masuk ke dalam bilik lalu menutup pintu dengan menggunakan kaki.
"Jom start menghias!"
To Be Continue
KAMU SEDANG MEMBACA
[C] that annoying namja | jungkook.
FanfictionKim Miyoung mengikuti salah satu kem yang dianjurkan oleh pihak sekolah selepas berkali-kali dipaksa oleh kawan baiknya, Park Yeonhee. Sampai di sebuah program, Miyoung terasa terganggu dengan seorang namja yang asyik bising dari tadi. Dan ianya mem...