#09

2.1K 137 4
                                    

Selepas mandi, aku duduk di meja belajar. Mengisi borang untuk ke camp tersebut.

"Siap! Sekarang.. just tinggal eomma sign je." Aku berlari keluar dari bilik sambil membawa kertas borang tersebut dan pen.

"Eomma~~" Panggilku.

"Waeyo Young?" Kelihatan eomma tengah tengok tv sambil makan kacang. Aku duduk di sebelah eomma.

"Eomma.. tolong sign borang ni." Aku menghulurkan borang tersebut kepada eomma.

"Borang apa ni?"

"Camp. Just sehari je. Saem cakap ni camp sebelum habis sekolah." Ujarku. Eomma mengangguk.

"Cari lapik. Susah la kalau nak sign." Terus aku membelakangi eomma.

"Eomma lapik dekat belakang badan Young." Aku terasa yang pen bergerak di belakang badan aku.

"Done. Biler nak perginya?" Aku menghadap eomma balik dan mengambil borang tersebut.

"Jumaat ni." Kataku. Eomma mengangguk.

"Erm.. eomma.. mana Tae?" Aku melilau mencari Taehyung.

"Dia ada dekat luar. Chingu dia datang." Ujar eomma. Aku berlari ke pintu. Baru je aku nak bukak, pintu dah terbukak dari luar.

"Ish kau ni Young. Buat terkejut aku je." Aku tersengih.

"Tu.. Yeon datang. Dari tadi dia tunggu kau. Tu la kau.. sape suruh mandi berejam? Kesian dia.." Terus aku menolak Taehyung ke tepi dan memakai selipar kelam-kabut. Aku keluar dari rumah.

"Yeon!" Aku berlari ke arahnya yang tengah duduk dekat atas motor Jimin.

"Eh kau dah siap mandi? Asal tak mandi lama lagi je?" Yeon memerli aku sambil mencebik. Aku tersengih.

"Sorry la. Aku mana tau yang kau nak datang." Dia turun dari motor Jimin dan berjalan ke arahku.

"Dah Jimin nak datang sini, aku pun join la. Bosan la duduk dekat rumah." Aku mengangguk faham.

"Kau dah bagitau dekat Jimin ke yang pasal Kim Seosaengnim nak jadikan dia fasilitator tu?"

"Dah. Tae Oppa pun aku dah bagitau."

"Diorang setuju ke?" Dia mengangguk. Aku mengeluh.

"Kau dah kenapa mengeluh? Tak suka ke Tae Oppa jadi fasilitator camp tu?"

"Aku bukannya tak suka. Nanti aku takut yang dia nak berkepit dengan aku je memanjang. Kang nanti jadi macam kes pagi tadi." Ujarku.

"Kes tu kan dah settle. Kau nak serabut apa lagi? Rilek rilek dah la."

"Arasseo.."

"Kau dah check website sekolah?" Aku mengerutkan dahi.

"Kenapa? Ada berita ke?" Dia mengambil phonenya lalu memberi kepadaku. Dengan tertanya-tanya aku mengambil phonenya.

"Kau tengok video yang Somi hantar tu." Aku pun tengok video tersebut.

"Heol.. sempat lagi dia rakam." Aku tergelak.

"Kau baca tajuk video tu."

" 'Budak Baru Keluar Gua Cuba Nak Buat Gosip Tapi Tak Jadi HAHAHAHAHA'. Heol.." Aku tergelak lagi. Begitu jugak dengan Yeon. Aku scroll ke bawah untuk baca comment.

Kim Hyunmi ; heol.. kan dah kena. Sebab tu kalau nak buat gosip kena siasat dulu. Ni tak, terus serbu. Padan la muka kau.

Jeon Saera ; PADAN MUKA KAU MINJI!! HAHAHAHAHA.. TU LA.. SOMBONG SANGAT.. KAN DAH KENA!!

[C] that annoying namja | jungkook.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang