"Omo! Halmeoni!" Aku berlari ke arah halmeoni yang dah terbaring di depan pintu bilik air. Macam mana aku tak perasan tadi?
"Halmeoni! Macam mana halmeoni boleh jatuh ni?" Soalku resah. Eotteokaji?
Aku berlari ke bilik eomma dan appa.
"Eomma!! Appa!! Bukak pintu ni!!" Jeritku berselang-seli dengan ketukan yang kuat.
TING.. TONG..
Tiba-tiba loceng rumah kedengaran. Aduh.. siapa pulak datang masa macam ni? Terus aku berlari ke pintu rumah lalu membuka pintu.
Apabila aku memandang dia, mataku terbeliak.
"Sorry Young. Ak--"
"Tak ada masa untuk semua tu! Ppali! Halmeoni!" Aku menarik tangan Taehyung masuk ke dalam rumah.
"Waeyo? Kenapa kau gelabah semacam ni?" Aku hanya membiarkan je soalan dari dia. Sampai di dapur, aku menarik dia hingga ke depan pintu bilik air.
"Eo? Halmeoni!! Kenapa ni? Young?" Dia berlari mendapatkan halmeoni.
"Molla. Maybe halmeoni terjatuh masa nak keluar dari bilik air. Kejap. Aku panggil eomma dengan appa."
"Tak payah. Tolong aku papah halmeoni. Kita bawak halmeoni pergi hospital sekarang. Ppali!!" Aku pun menolong dia memapah halmeoni sehingga ke kereta.
Dia pun mula memandu ke hospital.
•••
Aku dan Taehyung menunggu di depan wad. Aku berjalan ke hulu ke hilir.
"Young.. bawak bersabar. Duduk diam-diam." Taehyung menegur.
"Aku tak boleh. Sepatutnya aku tolong halmeoni pergi tandas." Air mataku mula berkaca. Aku terduduk di sebelah Taehyung.
"Aku cucu yang tak guna." Air mataku mula mengalir. Taehyung menarik aku ke dakapannya.
"Sshh.. jangan cakap macam tu." Dia mengusap-usap kepalaku. Aku hanya menangis di dalam dakapannya.
Tak lama kemudian, doktor keluar dari wad. Aku dan Taehyung terus berdiri mendapatkan doktor tersebut.
"Macam mana dengan keadaan halmeoni kami doktor?" Taehyung menyoal. Aku hanya menunggu dengan debar jawapan dari doktor tersebut.
"Dia tak apa-apa. Cuma, tulang kaki dia retak sedikit dan otak dia bergegar. Mungkin sebab kepala dia jtuh dulu dan ada benda berat yang menghimpap kaki dia. Kami akan tahan dia di wad buat sementara waktu." Taehyung mengangguk. Kami berdua mengucapkan terima kasih sebelum doktor tersebut pergi. Aku dan Taehyung masuk ke dalam wad.
"Kau tidur la dulu. Kau mesti penatkan? Datang sini lepastu terus bawak halmeoni pergi hospital." Kataku. Taehyung hanya tersenyum. Dia berjalan ke arah sofa yang ada di dalam wad tersebut lalu baring.
Aku duduk di kerusi yang memang tersedia di sisi katil. Tak lama kemudian, aku tertidur.
•••
Aku keluar dari bilik air. Halmeoni masih lagi tak sedar. Aku mengeluh. Aku duduk semula di kerusi.
"Young.. kau dah bagitau eomma dengan appa ke?" Taehyung menyoal sebaik sahaja dia bangun dari tidur.
"Belum lagi. Aku tertinggal phone dekat rumah." Ujarku.
"Pakai la phone aku. Bagitau eomma dengan appa yang halmeoni masuk wad." Aku mengangguk lalu pergi ke arahnya. Aku mengambil phonenya yang berada di atas meja. Tanpa membuang masa lagi, aku call eomma.
KAMU SEDANG MEMBACA
[C] that annoying namja | jungkook.
FanfictionKim Miyoung mengikuti salah satu kem yang dianjurkan oleh pihak sekolah selepas berkali-kali dipaksa oleh kawan baiknya, Park Yeonhee. Sampai di sebuah program, Miyoung terasa terganggu dengan seorang namja yang asyik bising dari tadi. Dan ianya mem...