"Everyone you meet has something to teach you."
7 years ago.
Arief.
"Here you go, Arief. Your class is 5 Medicine which is the first class. Don't worry because, Zachri, Zaidan and Haqiem will be in the same class with you too. Is there anything else?" Puan Sharifah yang juga merupakan Pentadbir Akademik memandangku sambil mengangkat keningnya.
Aku hanya menggeleng sebagai jawapan.
Sebelum aku keluar, aku berhenti seketika dan
memandang Puan Sharifah, dia masih tersenyum memandangku, "Oh yah, Puan Sharifah, saya orang Melayu and I understand your- I mean our language which is Bahasa Melayu." Dan terus aku buka pintu pejabat itu dan menapak keluar.Sempat aku lihat mukanya yang tadi semanis gula melaka bertukar menjadi asam kecut. Hahahaha.
Well done, Arief.
Okay, to be honest, kalau dia nak cakap English tu aku tak kisah sangat tau, cuma dia punya slang tu kalah King Coco lah siak. Agak agaklah kalau nak mengorat aku pun, tahulah mata aku lawa.
Now, where am I going?
Sekolah baru.
Negara baru.
Kawan baru.
Life baru.
Zachri, Zaidan dengan Haqiem pulak kena bantu cikgu dalam persiapan dewan.
Lonely. I'm so lonely.
Aku mengambil keputusan untuk duduk di sebuah kerusi kosong. Memandangkan semua murid sekarang tengah rehat, so aku rasa baik aku lepak sini dulu.
"Hey handsome." Terus aku menoleh ke arah suara itu.
Dah memang aku handsome, so aku toleh lah kan?
Ada empat orang perempuan yang sedang merenung aku dengan pandangan yang erk-
Menggoda?
Mereka terus mengambil tempat di hadapan aku memandangkan ada tempat kosong.
Shameless.
Okaylah, I admit, diorang ni boleh tahanlah lawa. Tapi tak selawa-
Pink.
Terus aku tersenyum sendiri. Where is she right now?
"Hai, you ni student baru ke?" Terus aku tersentak.
Aku mengangguk dan aku kuntumkan sebuah senyuman yang agak plastik.
Dan perempuan yang tadi menanyakan soalan itu pada aku terus tersipu.
Apahal siot?
"I Catherine."
"I pulak Syazana."
"I Zetty."
"And I Melissa."
Aku hanya tersenyum dan berkata,
"Call me Arief."
Dan mereka tersipu lagi.
Perempuan memang suka tersipu eh? Rasa macam nak tersiku pulak. Eh.
"You kelas apa?"
"5 Medicine."
"Alaaaa, kitaorang class 5 Engineering tak sama pulak dengan you." Rengek Zetty sambil memuncungkan bibirnya.
YOU ARE READING
Fredella
RomanceCredit to // @nurflwr Thank you for the gorgeous book cover! Bagi Adra, cintanya dikhianati 7 tahun yang lalu oleh orang yang benar benar dia cintai. Bagi dia, dirinya ditinggalkan tanpa sebab. Tapi siapa sangka, luka berdarah yang hampir kering kin...