Chappie Four | Part 4

9.1K 273 6
                                    

"With every difficulty, there is a relief."

7 years ago.

Adra.

"Stay in your fucking lane lah bitch!"

Plop! (Bunyi benda jatuh)(?)

"Adra? You okay?"

Aku hanya angguk sebagai balasan.

Habis tergolek dua botol air mineral yang aku pegang. Terkejut! Siapa yang menjerit bukan main kuat lagi ni?

Aku jengukkan sedikit kepala ke bahagian hadapan dewan. Aku nampak Arief.

Arief yang sedang marah.

Mukanya yang putih bertukar menjadi kemerah merahan. Jawlinennya kelihatan begitu jelas, mungkin kerana dia sedang mengetap gigi menahan marah. Tangannya yang memang sedia berurat, makin nampak uratnya mungkin kerana terlampau marah?

Aku lihat, muka 4 ekor beruk tu bertukar menjadi merah juga. Mungkin sebab malu ditengking?

Kejap, apa yang bitches ni dah buat?

Mata aku naik melihat mata hazel Arief.

Mata yang aku tenung tadi.

Tiba tiba jantungku bertukar rentak. Daripada normal terus laju dan tidak teratur.

Aku nampak dia halakan tangan beruratnya ke arah tempat duduk perempuan. Selepas Melissa, Zetty, Catherine san Syazana berlari ke luar dewan, barulah Arief kembali duduk.

"Adra!"

Plop! Jatuh lagi!

"Damn!" Rungutku perlahan dan aku tunduk mengambil botol air mineral yang telah terjatuh itu.

"Kau ni kenapa? Aku panggil kau 3 kali tak menyaut nyaut, dah tu aku sergah sikit je, kau punya terkejut. Macam apa tah." Bebel Arisya. Haih kawan aku yang sorang ni kalau tak membebel tak sah.

"3 kali?" Soalku kembali sambil meletakkan kedua dua botal itu ke atas meja. Karang ada yang terjatuh pulak lagi.

Aku ketatkan ikatan rambut aku sambil memandang Arisya.

"Yelah setan. 3 kali. Panggil macam orang bodoh."

"Kau ni period moods ke apa? Take a chill pill lah bruh."

Aku nampak dadanya turun naik seketika, mungkin nak cuba menenangkan diri. Badmood apahal pulak dah minah ni? Haih.

"Chill pill tak chill pill, kau pergi naik atas stage tu, buat announcement panggil Hi-com. Majlis dah nak start ni. Karang Encik Najib datang, dia menyinga pulak kalau nampak persiapan belum siap lagi." (Nothing to do with our PM, okay guys.)

"Yelah, nak pergilah ni." Aku terus bergerak ke atas pentas dan membuat pengumuman.

Kalaulah microphone ni paras dada aku, I'm so sure semua orang dalam dewan ni boleh dengar betapa lajunya heartbeat aku.

Bukan sebab berdebar buat pengumuman tapi sebab ada sepasang mata hazel yang merenung aku tajam.

Dan sepanjang majlis itu berjalan, satu je aku fikir.

Macam mana aku boleh bertindak luar kawalan macam tu sangat dengan Arief?

------

"Adra!" Aku menoleh sekilas dan aku perlahankan sedikit langkahku agar dia dapat menyaingi langkahku.

"Yow."

"Nak balik dah ke?"

"Belum lagi, aku nak pergi kelas sekejap. Nak ambil buku Chemist."

FredellaWhere stories live. Discover now