"I feel like the biggest lie I've told myself is that it's going to be okay."
Adra.
"Elle."
"Yes?" Aku membalas tanpa memandang muka Jenny. Aku membelai belai rambutku sambil berfikir,
Nak lepas ke tak?
Kalau Arief, dia suka lep-
"Lepas lagi lawa, babe."
Aku toleh kebelakang dan aku nampak Jenny sedang meletakkan sehelai selendang di atas kepalanya.
"Elle, adik kau makin handsome kan?"
I rolled my eyes.
"Kau nak mati ke?" Habis terhambur tawa Jenny. Kuat.
Macam ni nak jadi adik ipar? Out of list.
"Takdelah, aku cakap je. Sebab, seingat aku, masa last time aku jumpa dia, kulit dia tak secerah tu kan?"
"Dah duduk Aussie Jenne, mestilah makin putih. Takkan makin gelap pulak."
Aku mencapai sehelai selendang berwarna hitam dan meletakkannya ke atas kepalaku.
"Kalau kau nak pakai selendang, I think it's better kalau kau sanggulkan rambut kau." Tegur Jenny.
Tapi, Arief suka kalau rambut aku le-
"Arief takde pun Elle."
I rolled my eyes. Again.
Was she a mind reader or what huh?
Aku sanggulkan rambut aku menjadi messy bun dan aku letak selendang hitam itu ke atas kepalaku kembali. Aku kemaskan sedikit selendang itu.
"Sah!" Kataku kuat.
"Apa yang sahnya, bitchy? Kau fikir akad nikah ke apa?"
"Sah aku lawa." Aku tersenyum gedik sambil melirik mata ke arah Jenny.
"Sah kau sewel." Jenny memusingkan bola matanya ke atas dan berjalan keluar bilik.
Aku tergelak kecil. Eleh, dengki cakap dengki.
Aku sembur minyak wangi Ralph Lauren aku di pergelangan tangan, leher, dan aku lepaskan beberapa semburan pada baju kurung emasku.
Wangi.
Aku lihat sekali lagi pantulan aku di hadapan cermin dan selepas sudah yakin semuanya perfect aku melangkah keluar bilik.
Aku turan ke bawah dan aku lihat ramai tetamu sudah datang bertandang.
"Adra." Aku toleh ke arah suara itu.
"Za-Zaidan?!" Ujarku hampir menjerit.
"Oh my lord!" Aku tekup wajahku pada muka dan aku lepaskan tawa.
Haritu jumpa Zachri, ni Zaidan pulak.
"Excitednya jumpa aku? Rindu ke?" Dia mengangkat kening.
And I know semua orang dah boleh teka aku nak buat apa kan?
Yeah, I rolled my eyes again.
"Kau ni Adra, still tak berubah kan?" Dia mencubit perlahan pipiku dan aku memuncungkan bibir.
"Kau fikir aku ni marshmallow ke?" Aku menggosok pipiku perlahan sambil menjelingnya.
Kenapalah semua makin handsome ni?
"Kau datang dengan siapa ni?"
"Dengan Ha-"
"Woi Adra."
YOU ARE READING
Fredella
RomanceCredit to // @nurflwr Thank you for the gorgeous book cover! Bagi Adra, cintanya dikhianati 7 tahun yang lalu oleh orang yang benar benar dia cintai. Bagi dia, dirinya ditinggalkan tanpa sebab. Tapi siapa sangka, luka berdarah yang hampir kering kin...