Chappie Fourteen

5.9K 178 17
                                    

"Life went on, but it was never the same again."

Arief.

Tiga hari dah berlalu sejak hari kenduri doa selamat itu tapi kata kata Aunty Maria masih lagi terngiang ngiang di telinga aku.

Adra still loves me?

Aku lepaskan sebuah keluhan lalu aku baringkan badan aku ke atas sofa, dan aku letakkan tangan kiriku di atas dahi.

If only you know what was really happened 7 years ago, Adra.

Kau ingat aku nak ke semua ni jadi macam ni?

I'm hurting too, Adra.

Aku mengeluh lagi.

"Daripada tadi aku perhati kau. Mengeluh je kerja. Apahal?"

Aku alihkan pandanganku ke arah dia.

"Serabut, bro."

"Adra?" Soalnya sambil berjalan ke arahku dan duduk di atas sofa berhadapanku.

"Asal aku serabut je nama Adra yang naik."

"Dah kalau memang bila kau serabut sebab Adra je, what can I do?" Dia kemudian membaham epal merah yang berada dalam genggamannya.

"I don't know what to do Zachri. Aku rasa macam- entahlah. Macam lost gila. Macam tak tahu nak buat apa doh, bro."

"Oh aku tahu kenapa."

Aku mengerutkan dahi. Dia tahu kenapa?

Woah hebat.

Baru aku hendak menanyakan apa sebabnya, dia menjawab,

"Mungkinlah kan, sebab apa kau macam lost, tak tahu nak buat apa adalah sebab, idea idea kau tu dah habis digunakan 7 tahun lepas. Well well, to leave a person needs a lot of ideas kan Rief?" Dia mengangkat angkatkan keningnya.

Fuck you.

"Go fuck yourself, Zachri. I am seri-"

"I want to, but I can't. I need a puss-"

Aku terus membaling sebuah kusyen ke arahnya.

"Sebelum aku buat kau makan epal tu secara menyedut baik kau serious, Ri."

Habis tergolek epal itu ke lantai, tapi siapa tak kenal Zachri?

Si penjimat cermat terunggul.

Dia mengambil epal yang terjatuh itu lalu ditiupnya sekilas dan menyambung makan.

Aku ingin menyambung ayatku tetapi dihalang oleh Zachri,

"Kau tak rasa sweet ke aku dengan Adra? Dia panggil aku Ri, aku panggil dia Ra. Hashtag Ra, Hashtag Ri. Anak pulak letak Hashtag Ru, Hashtag Re and Hashtag Ro. Cun ah, aku memang plan nak tiga an-"

Aku membaling sebuah lagi kusyen dan aku terus bangun meluru ke arah Zachri.

Nak mampus dah agaknya dia ni.

Aku terus menghempap badannya dengan badanku dan aku kepit kepala dia di antara tangan aku,

"Meh aku ajar kau mengucap dulu sebelum aku tamatkan riwayat hidup kau."

"Kau fikir kau tuhan ke nak-"

Aku pusingkan sedikit kepalanya,

"Lailahaillah, hah mengucap mengucap."

"Sakitlah bodoh, lepaslah!" Tangan Zachri cuba menarik tangan aku daripada lehernya.

Ah, ah not that easy.

FredellaWhere stories live. Discover now