Chappie Twenty

6.1K 185 11
                                    

Mature content guys! 🔞

"You are the smell before rain."

Adra.

"Huhh!" Aku menghembus nafas kuat tanda lega persembahan aku berjalan dengan lancar.

Lancar tak lancar, macam nak pecah jugaklah jantung aku tadi.

Ni semua salah Arief. Sibuk duk tenung tenung aku apahal?

Sebenarnya, emosi aku terganggu sedikit sebelum aku membuat persembahan. Ini semua sebab-

Aku dan Karl ada bertengkar sikit tadi. Haih.

"So, care to explain?" Karl melepaskan tautan tangannya di pinggangku.

"Care to explain apanya? I dah cakap kawan lama I kan?" Aku hanya memilih jawapan yang selamat. Malas nak bergaduh sebenarnya.

"Kawan lama apanya. You jangan nak tipu I Adra!" Nadanya naik seoktaf.

"Yang you ni dah kenapa?! I dah cakap kawan tu kawanlah! You yang taknak percaya kan?! So its up to you lah!" Suara aku naik meninggi juga, melawan suaranya.

Nasib kami berada di kawasan yang agak tertutup. Takdelah timbul kontrovesi.

"Kita tengok selama mana status kawan tu boleh kekal dekat mulut you ya, Adra."

Entah kenapa, ayat yang datang dari mulut Karl itu seolah olah memperli aku. Dan ayatnya, lebih kurang ayat milik Arief, cuma perbezaan pekataan girlfriend dan kawan.

"Adra?" Sapa seseorang membuatkan aku tersentak.

"Huh- eh Zachri." Terus bibir aku membentuk sebuah senyuman.

"Taktahu pulak yang kau ada sweet voice macamtu. Habislah cair si Arie- eh Karl."

Aku hanya tergelak mendengar gurauannya.

Arief cair? HA HA soooo funny.

"Adra, sebenarnya aku- aku-"

"Sejak bila kau gagap ni Ri?"

Dia tergelak perlahan dan mengusap tengkuknya sekilas. Kemudian dia berbisik kecil pada dirinya sendiri.

Mamat ni dah kena sampuk ke apa?

"Okay- macam ni. Sebenarnya aku-"

"Aku apa ni Zachri?!"

"Aku nak number Jenny!"

Kemudian aku terdengar dia mencarut perlahan.

Aku?

1

2

3

"What?! HAHAHAHAHAHA kau apa?! HAHAHAHHAHAHAHAHHA" Aku gelak dengan kuat menyebabkan beberapa pasang mata memandang ke arah kami.

"Kau nak apa tadi?! HAHAHAHHAHAHAHAHHA nak number Je-" belum sempat aku nak menghabiskan ayat aku, Zachri terus menekup mulutku dengan tangannya dan menarik aku ke bahagian luar ballroom.

"Kau jangan sampai aku tanam kau hidup hidup Ra."

Eleh, dah malu lah tu.

"Awhh, you are blushing! Sooo cute!" Aku mencubit pipinya dan dia menepis tanganku sambil membuat muka serious.

"Kalau aku taknak bagi?" Aku mengangkat angkat kening, mencabar dirinya.

"Kau nampak orang dekat sana tu?" Dia memandang ke arah belakangku.

Apa benda Zachri ni?

Aku ikut toleh kebelakang.

Arief.

FredellaWhere stories live. Discover now