"Even in my dreams I can't forget the way you fell out of love with me."
Adra.
"Nah, ni card aku, nanti call tau. You have to call me! Banyak benda nak cerita."
Aku tenung business card yang Zachri bagi aku semalam.
Zachri & Co.
"Elle." Aku hanya menyaut 'hm' sebagai balasan.
"Tadi, Aunty Maria ada call rumah. Dia kata, dia ada call phone kau tapi tak dapat." Ujar Jenny sambil menghulur tin Mister Potato kepada aku.
"Seriously? Aku mandi kut time tu. Mama ada pesan apa apa ke?"
Aku ambil tiga keping Mister Potato itu, dan aku sumbat masuk ke dalam mulut.
"It's sour cream."
What. The. Hell.
Terus aku bangun mendapatkan tissue dan mengeluarkan potato chips yang sudah separuh hancur dalam mulutku itu.
You are a piece of shit, Jenny.
Sementara aku membuang tissue itu, aku dengar suara Jenny yang dah bantai gelak.
"You, bitch!" Jeritku kuat.
"Take a chill pill, babe. You were too serious since last night, lepas balik daripada date dengan Aikarl tu. So, I was just trying to make you happy."
Aku kembali ke ruang tamu, dan duduk di sebelah Jenny. Kemudian aku mencapai salah satu magazine di hadapan aku.
"See?"
"What?" Aku mengerutkan dahiku sambil memandangnya.
"Apa yang Aikarl dah buat dekat kau sampai kau pelik macam ni sekali-" terus aku potong,
"Apa yang peliknya Jenn?" Aku selak majalah itu.
"-I'm sure you are going to kill me after finding out you ate that sour cream potato chips."
Aku tergelak perlahan.
"Nothinglah Jenn. Hah, aku tanya tadi, Mama ada pesan apa apa pada kau ke?"
"Ada. Dia pesan suruh kau call dia balik."
Aku capai phone aku dan mencari nombor Mama.
Call.
Trutt trutt. Trutt trutt.
"Finally." Aku bukak loud speaker dan aku letak di atas meja.
"Hi Mama. I missed you and Papa a lot."
"Rindu konon. Call pun setahun sekali."
Amboi, melampau setahun sekali.
"Mama ni, I was too busy this lately. I'm sorry."
"Tak kerja ke kamu harini? Mama call phone kamu tadi tak angkat. Ingatkan tadi dah lari keluar Malaysia-"
I rolled my eyes.
"-tapi Mama call rumah tadi, Jenny cakap, Adra still selamat lagi dalam Malaysia."
"Tak Ma. Adra cuti harini. Adra mandi kut time Mama call tu. Lepastu, Adra tak check phone lagi pagi ni."
"Baguslah kamu cuti. Rehatkan badan tu sekali sekala. Ini tak, sibuk dengan company Papanya lah, dengan photoshootnya lagi lah. Beringat sikit yang Adra tu bukannya dah setahun lebih dekat Malaysia. Baru berapa bulan balik dari London, sibuk bukan main dah."
YOU ARE READING
Fredella
RomanceCredit to // @nurflwr Thank you for the gorgeous book cover! Bagi Adra, cintanya dikhianati 7 tahun yang lalu oleh orang yang benar benar dia cintai. Bagi dia, dirinya ditinggalkan tanpa sebab. Tapi siapa sangka, luka berdarah yang hampir kering kin...