Chappie Seven | Part 5

7.5K 213 0
                                    

"Once, I saw a bee drown in honey and I understood."

7 years ago.

Arief.

Enam bulan dah berlalu sejak kejadian itu berlaku. Hubungan aku dengan Adra pulak makin rapat. Memanglah pada awalnya awkward gila, tapi lepas aku mintak maaf pasal hal masatu, kami mula rapat. Rapat gila, sampai orang kata macam belangkas.

Lepastu, aku bila dengan dia je jadi over protective. Jadi possessive. Tak boleh dia berbual sikit dengan lelaki lain mula lah aku rasa menyirap. Even dia bergurau dengan Haqiem, Zaidan and Zachri pun aku rasa nak marah. Tapi aku tak pernah tunjuk. I keep the feelings all alone. Deep inside my heart.

What is my fucking problem?

Actually, apa yang aku plan ialah lepas je apa yang jadi 6 bulan yang lalu tu, aku akan jadikan benda tu sebagai bahan untuk aku malukan Adra. Tapi apa yang jadi? End up, aku yang mintak maaf.

Apa masalah aku ni?

Aku raup muka aku dan aku tekupkan muka aku pada tangan.

Hampir setiap hari aku akan fikirkan pasal Adra. Tak kisahlah, pada pandangan aku, semua benda yang Adra buat, semuanya nampak perfect. Mula mula aku fikir these are all just about lust and desire, but everytime aku nak buat benda tak baik, mesti aku akan rasa tak sedap. Rasa bersalah.

Aku suka dia ke?

Aku tergelak perlahan sambil menggelengkan kepala.

Memandangkan sekarang aku berada di lorong belakang sekolah, keadaan di sini sunyi dan langsung tak mengganggu fikiranku.

"Arghh!" Terus aku buka mata dan aku angkat kepalaku. Mencari dari mana datangnya suara jeritan itu. Baru kata tak mengganggu.

Suara perempuan.

Suara-

"Arghhhh!"

-Adra?

Terus jantungku berdetak laju.

Oh fuck!

Terus aku bangun dan aku cari suara itu.

"Let me go lah sial!"

Sah, suara Adra!

Lagi laju jantung aku berdetak. Aku tak tahu kenapa aku berdebar sampai macam ni sekali, tapi aku rasa risau.

Risau gila.

"Adra!" Jeritku.

"Arghhh!" Cepat cepat aku lari ke arah di mana punca jeritan itu datang.

Macam nak gugur jantung aku bila nampak dua orang lelaki sedang mengepung Adra di sebuah dinding. Seorang lelaki memegang kuat tangan Adra manakala seorang lagi lelaki sedang merentap beg laptop Adra.

"Woi!" Jeritku dan aku terus meluru ke arah mereka. Kedua dua lelaki tersebut nampak terkejut dan lelaki yang memegang beg laptop Adra itu terus melarikan diri.

"Weh sial! Tunggulah aku!" Dan lelaki yang memegang Adra tadi terus melepaskan Adra dan ikut melarikan diri.

Bapak pengecut? Tak sempat aku nak tunjuk skill aku.

"Adra." Aku terus berlari ke arah Adra yang sedang terkulai lemah di atas lantai. Aku angkat kepalanya dan aku letak di atas pangkuanku. Aku lap dahinya yang berpeluh sejuk dan mataku terarah kepada bibir pinknya yang pucat.

"Adra. Macam mana boleh jadi macam ni?" Aku goyangkan sedikit lengannya.

"Sa-sakit." Aku dengar suara Adra tersekat sekat.

FredellaWhere stories live. Discover now