"Storm don't lasts forever."
Adra.
"Zachri, jom." Arief memanggil Zachri dan Zachri terus mengekori langkah Arief seusai mengucapkan maaf padaku.
"I taknak you sakit untuk kali kedua Adra! I nak you happy, you bahagia even bukan dengan I! Walaupun I yang kena berkoban. I dont fucking care, as long as you are happy!"
"Sayang."
"Don't fucking touch me!" Aku rentap tanganku yang tadi dipegang sekejap oleh Karl.
Ni lagi sekor malaun. I am so grateful I didn't put my trust on you 100%.
"Jadinya, inilah kerja you bila I takde?" Aku jongketkan sebelah keningku.
"You don't even listen to my explaination, and you terus percaya cakap jantan sial tu?"
Yeah yeah, tegakkanlah benang kau yang dah basah kuyup tu.
"Siapa you nak panggil dia jantan sial?"
"I panggil dia macamtu sebab dia try nak porak perandakan relationship kita. Can't you see that?"
Bibirku terus menguntum sebuah senyuman sinis.
"Hey-" Jenny yang tadi diam kini mula bersuara tetapi aku menghalang dia untuk menyampuk. Aku tahu, dia pun dah nak meletup tengok lakonan tahi anjing si Karl ni.
Puih!
"You almost forgot one thing, Aikarl Malique."
"She-" aku tunding jariku ke arah Jenny "-is my second self. Her heart is just like mine and her eyes are mine too. Dia sendiri nampak apa yang you buat tadi. Dia dah banyak kali beritahu I tentang perangai tak guna you tu, cuma its just me- the one yang always deny, taknak percaya!" Nadaku naik seoktaf.
Memang aku marah! Ya, memang aku tak cintakan Karl 100% but it still hurts when you had being lied by the person that you trust.
"I put my trust on you, tapi you boleh sedap sedap je pijak kepercayaan I tu! Heh, macam manalah I boleh bertunang dengan you eh? Fools me."
"Look, sweetheart- its not like"
"Venessa, Maria, Julia, and entah apa lagi tah nama bitches bitches tu, majority of them- who are your mistresses semua datang serang I suruh tinggalkan you! You still nak tegakkan lagi benang you yang dah basah tu?!"
Karl kelihatan tergamam bila aku bukak semua rahsia yang selama ini aku simpan.
Diam tak bermaksud aku tak tahu.
"Dahlah Karl, just call off our wedding. Putuskan pertunangan kita. It is not me yang never give a damn on our relationship. It's you, Mr Aikarl Malique."
Jenny memeluk pinggangku seakan memberi semangat.
Entahlah aku rasa kosong, aku tak rasa macam apa yang aku rasa 7 tahun lepas masa Arief tinggalkan aku.
"Hahahaha! I knew it, Miss Adra Fredella. I dah lama agak, you tunggu masa yang sesuai je kan nak putuskan pertunangan kita ni? You jangan ingat I tak tahu yang you tak pernah cintakan I!"
Kadang kadang timbul jugak rasa simpati itu dalam diriku. Seolah olah aku mempermainkan dirinya.
"Sebab jantan sial tu kan?! He is the reason why you can't accept me as your special guy kan?! Apa dia tu hebat sangat atas katil sampai you dah ketagih batang dia?! Bagitahu I, dia tu ke orang yang dah tebuk-"
Pang!
"Mulut you tu jaga sikit Karl. You dont have to manipulate the thing untuk tutup kesalahan yang dah terang terangan berpihak pada you! Jangan you berani nak kaitkan Arief dalam hal kita! He knows nothing!"
YOU ARE READING
Fredella
RomanceCredit to // @nurflwr Thank you for the gorgeous book cover! Bagi Adra, cintanya dikhianati 7 tahun yang lalu oleh orang yang benar benar dia cintai. Bagi dia, dirinya ditinggalkan tanpa sebab. Tapi siapa sangka, luka berdarah yang hampir kering kin...