Chappie TwentySix

5.3K 147 11
                                    

S/o to kak nurflwr for this new amazing cover! Thank you so much kakak! You are so kind! I really really love it! ❤❤

"If you are alone, I'll be your shadow."

Arief.

"Aku dah cakap dengan kau Rief. Perempuan tu memang gila! Dah nak mampos agaknya. Dah dah, takpayah fikir pasal perempuan tu." Zachri melepaskan geramnya sementara aku hanya mendiamkan diri sambil cuba memfokuskan diri kepada pemanduanku.

"Arief, tak sangka jumpa you dekat sini? Oh my. I miss you a lot!"

Dengan selamba dia menarik sebuah kerusi di hadapanku.

She's still the same. Sama macam dulu. Shameless.

"Yeah, hi. It's kind of shock to see you here. Yelah, nearly 8 years jugak kan kita tak jumpa?"

"I bet you miss me too right?" Dia gelak manja sambil memukul tanganku yang berada di atas meja dengan lembut.

Aku memperlahankan kereta dan menekan brek memberhentikan kereta apabila berhadapan dengan lampu isyarat merah.

"Eh siapa budak kecil ni, Rief?" Dia memandang ke arah Mikael. Jelas ternampak riak menyampah di wajah Mikael yang sedang menjamu makanannya.

"Anak Arief." Sampuk Zachri membuatkan mata dia terus terbuntang.

"What?! You are married?!"

Tak sempat aku membalas, Zachri memotong lagi,

"Yeah, why? Anything's wrong?" Muka tegangnya kini bertukar lembut sedikit. Dia mendekatkan badannya ke arah meja.

"Oh, you have to tell your wife to be ready then. Because, I'll make sure she will be janda as soon as possible." Dia tersenyum sinis sambil berdiri.

"You know why?" Dia berjalan mendekatiku.

"Woi Rief, dah hijau lah! Kau termenung apa?"

"Hah— Eh so—sorry sorry." Aku terus menekan pedal minyak sambil mula terbayangkan kejadian itu kembali.

"Because I'll take what's mine." Dia mengusap pipiku sekilas dan aku tepis.

Suka hati dia je nak usap pipi aku! Heh.

"And the most important thing is—"

Makin kuat pedal minyak kutekan.

"Because, I am Auni Melissa."

"Arief!"

"Abang Arief! Kereta!"

Pin!!!

Sretttt.

"Woi bodoh! Kau nak mampus cepat ke?! Lampu merah pun selamba badak je kau redah hah?!" Aku menarik nafas lega apabila tiada apa apa yang buruk berlaku. Kereta aku berhentikan di tepi jalan.

"Mika okay?" Aku pusingkan tubuhku kebelakang menghadap dia.

"O— Okay. Abang kalau ngantuk janganlah drive. Suruh Abang Zachri je drive."

"Entah kau ni! Nasib takde apa apa! Dah blah, biar aku drive. Kau duduk sebelah diam diam."

Melissa, what are you going to do?

-----

"Morning Encik Arief."

"Morning." Aku lemparkan sebuah senyuman kepada PA ku dan bergerak masuk ke dalam pejabatku.

FredellaWhere stories live. Discover now