"Be happy, please. For me."
Arief.
Ting!
Terus aku keluar apabila pintu lif terbuka.
Urghh! Stress! Stress! Stress!
Fuck my life!
Aku tarik rambutku kuat menyebabkan keadaan rambutku yang sudah sedia serabut kini makin serabut jadinya.
Damn Arief, you should control yourself doh.
Atau, aku sebenarnya patut back off je? Bukan sebab aku dah tak cintakan Adra tapi, apa gunanya I try to win her heart back sedangkan hatinya memang betul milik Karl?
"Woi!" Terangkat bahuku akibat terkejut disergah begitu. Terus aku pusingkan tubuhku kebelakang menghadap gerangan yang menyergahku tadi.
Si bahalol ni ke?
"Woah, chill bro. Aku sergah sikit je, kau punya effect macam apa, kau per- wait wait, what happened to you bro?" Dia memandangku dari atas ke bawah sekilas.
"Dengan rambut dah serabai, baju terkeluar, wait- blazer kau mana?"
Terus bibirku ukirkan senyuman. Yeah, aku dah ada satu sebab lagi untuk jumpa Adra lepas ni.
"Woi mangkuk, you looked sick! Kau baru lepas buat projek- uhukk, thats hurtlah sial!" Zachri memegang kepalanya yang sebentar tadi menjadi mangsa pukulanku.
"Projek kepala hotak kau." Aku menjegilkan mataku.
"I can smell sex from your fucking b-"
"Kalau kau rasa nak hidup lama, baik kau tutup mulut puaka kau tu."
Kami berjalan ke arah kereta Zachri. Aku kerling jam tanganku sekilas.
12.50 a.m.
Padanlah ngantuk semacam.
Tit tit!
Aku bukak pintu kereta dan aku loloskan diriku masuk.
Damn, Adra is much prettier than before. The way she moaned my name just now is so-
Aku gelengkan kepalaku perlahan untuk hilangkan imaginasi imaginasi liar itu dari dalam kepalaku.
Mana mangkuk ni? Dari tadi tak masuk masuk? Dah nak dekat 5 minit dah ni. Aku toleh kebelakang dan aku lihat ada dua postur tubuh yang amat aku kenali sedang bergelak tawa, bertepuk tampar, bersuka ria-
ABAH DIA! AKU DAH NGANTUK NI!
Aku buka pintu kereta Audi Zachri dan aku jalan ke arah mereka.
"Kalau lama lagi, bak sini kunci kereta, aku nak balik. Korang boleh book bilik dah rasanya."
"Taknak, takut nanti terlajak macam orang tu pulak kan?" Zachri mengenyitkan matanya ke arah Jenny.
"Tulah, sampai kerah kerah I tadi suruh bagi access card bilik kekasih jantung buah hati pengarang dia tu."
Apa tunggang terbalik nau ayat si Jenny ni?
"Whatsoever. Kalau korang nak berasmara dana sampai ke subuh esok pun I dont care okay. Just gimme that fucking car key, I can go home by my own!" Aku pandang Zachri tajam sambil menghulurkan sebelah tanganku sebagai tanda "letak kunci di sini".
"Are you okay? Ella buat you marah ke Rief?" Kening Jenny bercantum dan nada suaranya bertukar perlahan.
Aku lepaskan sebuah keluhan.
"Takdelah, I je yang lost control tadi. Lepastu that bullshit pulak datang. Spoiler sial dia tu. Bangang!" Aku tendang sebuah batu kecil kuat menyebabkan batu itu terpelanting ke cermin kereta seseorang.
YOU ARE READING
Fredella
RomanceCredit to // @nurflwr Thank you for the gorgeous book cover! Bagi Adra, cintanya dikhianati 7 tahun yang lalu oleh orang yang benar benar dia cintai. Bagi dia, dirinya ditinggalkan tanpa sebab. Tapi siapa sangka, luka berdarah yang hampir kering kin...