Kapitel 1

12.9K 65 2
                                    

"Nova, vi är framme" hörde jag någon säga.

Jag öppnade sakta ögonen och såg min mamma som log mot mig.

"Kolla" sa hon och pekade ut från flygplans fönstret.

Jag kollade ut genom det lilla fönstret och såg över den fina staden. Det var kväll och det var fullt med olika lampor som lös i olika färger. Det var så vackert.

"Wow" var allt jag fick fram.

"Visst är det vackert" sa mamma.

Det var det.

Jag heter Nova och är 15 år. Jag har långt brunt hår, blåa ögon och ganska så snygg kropp om jag får säga det själv. Jag bor med min mamma i Göteborg men just nu är jag och min mamma utomlands. Vi är i Dominikanska Republiken, Punta Cana nu och här ska vi vara i två veckor.

Någon som jag antar var flygvärdinnan sa i högtalarna att vi skulle spänna fast oss och stänga av alla tekniska saker som mobilen och sånt. Jag gjorde som rösten sa.

Jag och mamma tog våra grejer och gick ut från planet. Vi gick mot rullbandet där våra väskor ska komma. Jag såg min baby blåa resväska rulla mot oss. Jag tog den och mamma tog sin som kom strax efter min. Vi började gå mot någon slags "biljettlucka" eller nåt där dom berättar vart vi ska gå och vilken buss vi skulle ta. Efter att ha pratat med en kvinna som inte förstår ett skit engelska gick vi till busshållplatsen. Efter ett bra tag kom bussen och dom som skulle på den gick på den samt jag och mamma. En svensk röst började prata, jag kollade bort från fönstret och såg en kvinna i ungefär 30 årsåldern prata i en mikrofon.

Kvinnan började prata, bussen började rulla och jag slutade lyssna.

Jag tog istället upp min mobil och mina hörlurar, jag satte på en låt i min spellista på spotify som hette 'In your arms' med Nico & Vinz. Efter den kom 'Lika a drum' sedan 'Underklassmusik' osv. Jag kollade ut och bara tänkte på hur underbart det här skulle bli. Sol, bad, souvenirer, fina restauranger, varma dagar och kvällar, allt. Efter ungefär två timmar började bussen sakta ner. Bussen stannade framför ett otroligt fint hotel. Shit. Vi klev av bussen, tog våra väskor och sedan gick vi in i det otroligt fina hotellet.

"Jag går och checkar in. Stanna här och vakta väskorna" sa mamma och började gå mot receptionen. Jag vände mig om för att gå och sätta mig vid ett av borden i lobbyn när jag krockade in i någon.

Utlands crushenWhere stories live. Discover now