"Haha, nej men seriöst, gjorde han det?!" skrattade jag.
"Ja! Vi stod utanför dörren och såg allt!" skrattade Luke till svar.
"Satt er lärare seriöst och petade näsan medan han rättade era prov?!"
"Ja!" svarade han.
Det här kommer jag sakna. Hur Luke får mig att skratta som ingen fått mig att göra tidigare, få mig att le bra av att se honom le, bara av att se honom får mig att le. Snart åker jag och allt kommer bli ett helvete. Igen. Jag vill inte. Jag vill bara packa ner Luke i min väska och ta med honom till Götet!
Jag kände en liten ensam tår rinna ner för min kind.
"Du, vad är det?" frågade Luke och tog min hand.
"Jag vill inte" svarade jag bara.
"Vill inte vad?"
"Lämna dig" svarade jag och kollade upp på honom.
"Och jag vill inte att du lämnar mig" sa han och tog sina händer på mina kinder.
Han drog ena tummen under ögat och torkade bort en tår.
"Det kommer ordna sig, jag lovar" sa han medan han kollade djupt in i mina ögon.
"Snälla gråt inte, det gör ont att se dig gråta. Änglar ska inte behöva gråta" sa han.
Jag kramade om honom och efter en liten stund blev allt svart.
Jag vaknade dagen efter i Luke's armar som var virade runt min kropp som bar mina kläder sen igår. Jag kollade upp på han som nu är min pojkvän och som jag kommer lämna imorgon. Ännu en gång kände jag en tår som försökte tränga sig fram men jag bet ihop och tillät inte den tåren rinna ner.
*
"Godmorgon" sa jag till när jag kom ut på terassen där mamma satt och läste en tidning som hon tagit med från Sverige.
"Godmorgon, har du sovit gott?" frågade hon.
"Nja, har vaknat lite då och då men när jag väl sovit har jag sovit gott" svarade jag.
Hon nickade.
*
"Är du klar? frågade min mamma mig.
"Snart" svarade jag och satte på mig lite mascara.
"Klar" sa jag.
Jag satte på mig mina ballerinaskor och gick med mamma ut från hotellrummet.
Vi var nu på väg ner till restaurangen för att äta mat.
"Ska Luke äta med oss?" frågade min mamma och klev ut från hissen.
"Nej, han skulle äta med sina föräldrar" svarade jag och gick efter.
*
"Gud, jag är proppmätt!" pustade jag ut och lutade mig tillbaka.
"Jag med. Så vad vill du ha för efterrätt?" frågade min mamma.
Vi båda började skratta.
Jag kollade mig omkring och fick se en bekant person. Personen gick ut från restaurangen till poolen. Luke.
"Eh, mamma, jag kommer snart" sa jag och gick efter Luke.
Luke stod vid poolen och kollade. Jag skulle precis gå fram till han när en annan tjej kom fram till han.
~•~•~
Förlåt för felstavningar.
ESTÁS LEYENDO
Utlands crushen
RomanceNär Nova Olsson åker utomlands med sin mamma ser hon fram emot en underbar semester. Sol, bad, shopping osv. Det kan inte bli bättre tycker hon, men sen händer det något och allt blir bara bättre och bättre. Men när allt är på topp rasar allt. Komme...