Kapitel 4

7.1K 52 2
                                    

Denna främmande kille Liam började le lite.

"So, you maybe know my friend here? sa han mer som en fråga och pekade på killen som stod bakom honom.

"I don't know. Who's your friend?" frågade jag lite nyfiket.

Han puttade fram killen och där stod han. Lukas. Killen från lobbyn. Killen med det bruna, busigt till rufsade håret, bruna, glittrande ögon, det där leendet som bara gjorde så att man log av ingen anledning och kroppen... Han stod där med bara ett par svarta badbyxor och en muskulös över kropp, inte den där bodybuilder kroppen utan den perfekt muskulösa och ändå trygg och så på nått vis.

Ett litet leende smög sig fram på mina läppar, av någon anledning. Jag trodde aldrig att jag skulle se han mer, att det bara var ett sånt där "sammanträffande". Men här står han med ett leende på läpparna han med.

"Hi" fick jag ur mig som en liten stön.

"Hi"

En tystnad la sig men inte en sån där pinsam tystnad utan en lite skön tystnad.

Liam som stod i mellan oss och kollade på oss med ett litet flin bröt tystnaden.

"Yeah, we was wondering if you want to hang with us?"

"Yes, but I must go and tell my mom, she's sick" svarade jag.

Luke och Liam nickade förstående.

"Come to the bar when you're done?" sa Lukas mer som en fråga och pekade på baren en liten bit bort.

Jag nickade och började samla ihop mina saker för att sedan gå tillbaka till hotellet.

När jag hade berättat för mamma att jag är ute med ett par kompisar och lämnat mina saker samt satt på mig kläder. Jag satte på mig ett par vita jeans shorts och ett ljus blått linne.

När jag kom fram till den lila ute baren där vi skulle träffas såg jag dom sitta med ryggarna emot mig. Jag försökte att inte få dom att höra mig så att jag kunde skrämma dom. När jag var ungefär en och en halv meter ifrån dom hör jag något som är väldigt förvånade. Jag väntar ett tag för att höra om det stämmer det jag hör och för att höra vad dom säger.

"Pratar ni svenska?"

Utlands crushenWhere stories live. Discover now