"Hallå!" ropade jag när jag kommit in på vårt hotellrum.
"Mm" mörde jag en krasslig röst.
Jag gick in till mammas rum och där låg hon på sin säng.
"Hej, hur mår du?" frågade jag försiktigt.
"Nja, har ont i huvudet och halsen" svarade hon.
"Okej, är du hungrig? Ska jag hämta nåt?" frågade jag.
"Nej det är bra. Gå och ät du" svarade hon och pressade fram ett leende.
Jag besvarade hennes leende och gick ut från hennes rum ner till restaurangen.
Jag stod och plockade på sallad och så från buffén när jag kände ett par armar vira sig runt mig. Jag hoppade till lite och vände mig hastigt om. Lukas. Jag vände mig om till salladen igen och plockade på det sista jag ville ha sen gick jag ut och satte mig vid ett bord med Lukas efter mig.
"Nehe" sa han bara.
"Vadå 'nehe'?" Frågade jag och tog en pommes och stoppade den i munnen.
"Får man den reaktionen när man kramar dig är det väll ingen ide att göra det?" sa han och satte sig ner med sin talrik.
"Ja snälla" sa jag lättat men skrattade efter.
Han skrattade han med och vi började prata och skratta medan vi åt.
Lukas är faktiskt en trevlig typ. Han får mig att skratta som jag aldrig skrattat förut, och får mig att känna som jag aldrig gjort förut...
Han är en fin person men inte vet jag, han kanske bara är så här just nu. Han verkar vara en sån där Bad Boy typ men just nu är han hälften bad och hälften, ja, icke bad.
En servitör kom fram till vårt bord och frågade om vad vi ville ha att drick.
"One fanta and...?" sa jag och kollade på Luke att han skulle säga vad han ville ha.
"One pepsi" svarade han och servitören nickade och log innan han gick.
Vi fortsatte prata och skratta när Luke frågade:
"När ska jag få den där kyssen då?" med ett lurigt flin och lutade sig lite fram över bordet med armbågarna på mordet som stöd.
YOU ARE READING
Utlands crushen
RomanceNär Nova Olsson åker utomlands med sin mamma ser hon fram emot en underbar semester. Sol, bad, shopping osv. Det kan inte bli bättre tycker hon, men sen händer det något och allt blir bara bättre och bättre. Men när allt är på topp rasar allt. Komme...