Dagen efter vaknar jag och hör ett pling och vänder blicken mot nattduksbordet där min mobil ligger på laddning. Jag kollar på skärmen och ett leende sprider sig på mina läppar. Jag tar mobilen och loser upp den och läser meddelandet från Luke.
"God morgon, beuti! Jag tänkte att du kanske skulle vilja hitta på något idag?❤️"
Jag log och svarade:
"God morgon på dig med! Det vill jag gärna! Vad hade du tänkt dig?❤️"
Det tog inte många sekunder innan jag fick ett svar.
"Tänkte att vi kanske kunde gå på picknick, bada eller nått. Vad du du än vill!❤️"
Jag tänkte en sekund och det lät väll ganska kul, bara jag och Luke som umgås. Visst, vi är väll för det mesta själva när vi umgås. Och jag umgås för för det medta med Luke än nån annan...
"Visst!❤️"
Svarade jag.
"Okej, bra! Skriv till mig när du är klar så kommer jag och hämtar dig❤️"
Fick jag som respons.
"Eller så kam du komma nu och äta frukost med mig, för jag skickar på att du redan har ätit?❤️"
Jag klickade på skicka och fick snart svar.
"Nej, det har jag inte, haha! Men okej, jag kommer snart. Puss!❤️"
"Bra! Puss!❤️"
Jag la tillbaka min mobil på det vita nattduksbordet och klev upp ur sängen, lite väll hastigt kanske då jag blev en aning snurrig.
Jag hade på mig mina pyjamaskläder som var ett par tyg shorts och ett linne. Jag gick gnuggandes i ögonen till min garderob och satte på mig ett par strumpor. Jag brukar vanligt vis sova i strumpor men det var så varmt inatt så jag gjorde aldrig det.
Jag satte upp mitt långa, bruna hår i en hästsvans och gick ner till köket.
Väl där plockade jag fram lite olika saker som yoghurt, flingor, mjölk, smör, bröd, juice, ost, lite allt möjligt. Jag plockade även fram Luke's favorit sak att äta till frukost, middag eller som fredagsgodis - mango. Japp, Luke's favorit frukt och sak att äta, mango. Han skulle lugnt välja att äta mango en fredagkväll än godis.
Jag fortsatte duka fram saker och när jag börjar bli klar hör jag mån knacka på ytterdörren.
Jag går till hallen och öppnar dörren och där står Luke med ett stort leende på läpparna och en påse med Chees Bolls i ena handen bredvid sitt ansikte.
Jag skrattade åt honom och kramade om honom. Han sparkade av sig sina skor och jag drog med han in till köket där bordet var fullt med olika saker.
"Mango!" halv skrek han ut och satte sig hastigt ner och slängde sig över mangon.
Jah skrattade och satte mig mittemot honom.
Vi började äta medan vi skrattade, pratade och hade det trevligt.
Efter att vi hade ätit upp sprang jag och gjorde mig i ordning.
Jag struntade i att fixa mitt hår eftersom vi ska bada och jag brukar alltid doppa hela mig, oftast. Jag satte på mig min turkosa bikini och därefter ett par jeansshorts och ett slappt linne.
Jag packade även en väska, jag packade ner en handduk, tidning, huvtröjor ifall det skulle bli kallt, och lite sånt. Jag satte på mig mina Rey Bans på mitt huvud och sprang ner till nedervåningen där Luke var.
"Klar?" frågade Luke och stoppade ner sin mobil i byxfickan.
Jag nickade och satte på mig min låga, vita Converse. Luke tog tag i en korg som stod bredvid honom på golvet och sedan tog han tag i min hand. Vi gick ut från huset, låste och satte oss efteråt på Luke's moped och åkte iväg.
Jag hade frågat Luke flera gånger vart han var på väg men han sa bara att jag snart får se eller bara log nöjt.
*
Efter cirka en kvart åkande hade vi nu parkerat på en grusväg i skogen. Luke tog min hand och började gå in mot skogen på en liten stig och jag följde efter. Jag hade fortfarande inte fått nått svar på vart vi var eller vad vi skulle göra här mitt ute i skogen. Men jag får väll bra ta och lita på honom.
"Framme" sa Luke och stannade.
Jag kollade upp från marken och såg att vi stod på ett par klippor. Min ögon kunde inte slita sig från den fantastiska utsikten. En vindstilla sjö omgiven av skog som skimrade av solen som sken. Obeskrivligt vackert. Jag sneglade mot Luke som kollade ut över sjön med ett leende. Jag lutade mitt huvud mot hans axel och andades in den frisk luften.
Nu när jag tänker efter så har jag varit här förut, jag känner igen mig. Men jag kan inte komma på varför...
YOU ARE READING
Utlands crushen
RomanceNär Nova Olsson åker utomlands med sin mamma ser hon fram emot en underbar semester. Sol, bad, shopping osv. Det kan inte bli bättre tycker hon, men sen händer det något och allt blir bara bättre och bättre. Men när allt är på topp rasar allt. Komme...