Hoofdstuk 3

81 5 0
                                    

Lotte's pov

Ik hoor een raar geluid. Het klinkt als pssssst. Of droom ik dit? Ik weet het niet meer. Ik hoor een stem instemmend mompelen. Ik doe mijn ogen open en zie Harry staan met een spuitbus in zijn hand. 'Verassing Lotje' roept hij vrolijk als hij ziet dat ik wakker ben geworden. Ik glimlach hem toe. Dan zie ik de mooie graffiti tekst achter zijn rug. YOU & I staat er in allemaal vrolijke kleuren. vooral de limoen groene kleur springt eruit. mijn lievelings kleur. De letter zijn zwart omrand en de achtergrond bestaat uit een regenboog en een roos. 'Het is zo mooi!' Harry loopt op me af en drukt zijn lippen op die van mij. zachte warme lippen die me teder zoenen. Ik hoor een woedende stem achter me. Er staat een dokter met een knal rood hoofd. Naast hem staat zijn vrouwelijke assistent te lachen. De man pakt Harry bij zijn kraag. De vrouwelijke assistent probeert de dokter te kalmeren en de dokter laat Harry los. 'Ahjo Henk' zegt de assistent. 'Neem het die jongen niet kwalijk. Zo hebben de volgende patiënten ook een mooi uitzicht.' Harry glimlacht trots. 'Zou je nog meer kamers willen versieren?' vraag de vrouw vriendelijk. 'Nee' zegt Harry vastbesloten. 'Dit is speciaal voor Lotte en niet voor die andere mensen.' Harry is zo lief als hij boos is. De dokter druipt af en de assistent ook. Nog voor ze de hoek omloopt geeft ze een knipoog en loopt snel weg. Harry en ik kunnen niet stoppen met lachen.

Tirza's pov

Ik ben net op weg naar Lotte als ik een woedende dokter en een lachende assistent tegen kom. Verbaast stap ik Lotte's kamer in en tref daar Lotte en Harry helemaal dubbel van het lachen aan. Verbaast vraag ik wat er aan de hand is. 'hahahaha je moet je gezicht is zien' proest Lotte uit. Ook Harry moet er nog harder door lachen. Ik kijk ze niet begrijpend aan maar dan zie ik de graffiti op de muur en snap waarom die dokter zo boos was. wow. Die graffiti is echt gaaf. YOU & I staat er. 'Heb jij dat gemaakt Lot?' vraag ik. 'Nee' zegt Lotte die eindelijk stopt met lachen. Harry heeft het gemaakt. 'Knap hoor' zeg ik. Was daarom die dokter zo boos? Harry en Lotte knikken instemmend. 'Je had zijn hoofd moeten zien!' 'Rood met grijs haar' proest Harry.' Ook ik schiet nu in de lach. Pas na een half uur zijn we uitgelachen. Er komt een dokter binnen. 'Wanneer mag ik weer naar huis?' vraagt Lotte. 'voorlopig nog niet. Ik denk ongeveer over 1 a 2 weken.' Ik hoor Lotte zuchten maar meteen zie ik aan haar gezicht dat ze een idee heeft.

Lotte's pov

'Ik heb een idee' schreeuw ik door de ruimte. 'die is dan erg eenzaam' grapt Tirza. 'We gaan gewoon met ze alle skiën als ik uit het ziekenhuis ben! Harry jij kan snowboarden toch?' Harry knikt instemmend. 'En Wouter kan ook goed skiën.' 'Nouja, lekkere vriendin heb ik' zegt Tirza. Ik kan toch niet skiën. 'Genoeg tijd om het te leren.' glimlach ik. 'Tja al het moet...' zegt Tirza lachend. Mooi dat is geregeld. Harry fluistert me naam. Tirza staat op en loopt weg. 'Ik laat jullie maar met rust.' zegt ze net voor ze de deur uitloopt. Harry pakt zijn gitaar en begint te spelen:

Written in these walls are the stories that I can't explain.

I leave my heart open but iets stays right hete empty for days.

And i'll be gone gone tonight.

The ground beneath my feet is open wide.

The way that I been holdin' on top tight.

With ontging in between.

The story of my life I take her home.

I drive all night to keep het warm and time

Is frozen.

The story of my life I give her hope.

I spend her love until she's broken inside.

The story of my live.

'Wow dat was echt heel mooi!' 'Tja, Hij is nog lang niet af.' misschien moet er nog een couplet tussen voor het refrein begint mompelt Harry. Ik vind het nu al heel mooi en ik plant mijn lippen op die van hem. zijn lieve warme lippen blijven mij teder zoenen tot ik iemand bij de deur hoor giegelen. Maar Harry gaat gewoon door alsof hij niks heeft gehoord. Toch weet in zeker dat hij het gehoord heeft maar, Ik ben blij dat zijn lippen bij me blijven.

Dat bizarre momentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu