Hoofdstuk 9

67 5 0
                                    

Marieke's pov

Toen ik bij Lotte was ben ik vergeten te vertellen dat pap en mam op wereldreis zijn zoals altijd. Toen ze in slaap viel heb ik stiekem Tirza's nummer opgezocht. Ze zei dat ze Lotte goed in de gaten hield. Ik heb met haar afgesproken op Utrecht Centraal. Ze had me vertelt over het ski plan en we gaan samen kleren kopen voor Lotte. Ondertussen hoor ik de conducteur op zijn fluit blazen. Pff nog een station en ik ben er. Zoals afgesproken staat Tirza voor de I'AM. Ze grijnst naar me en zwaait. 'Hey' zeg ik als ik dichterbij ben. 'Hey, Laten we naar de coolcat gaan daar hebben ze Lotte's smaak.' grijnst ze. Ik knik en volg haar. Ze weet duidelijk de weg. Eenmaal bij de coolcat rent Tirza meteen op een neon groene ski broek af. Ik weet meteen al dat dit de ideale broek is voor Lot. 'Is deze leger jas niet iets voor Lot?' Ik schrik op uit mijn gedachten. 'Die zal ze geweldig vinden.' Ik reken af en we lopen naar de duo sport. Ik zie meteen ski's met graffiti. 'deze worden het.' zeg ik vast beraden. Tirza pakt nog een neon groene helm met bril en handschoenen. Ik pak nog knal groene stokken en we rekenen af. Ze zal het geweldig vinden. Ik zie Tirza ook goedkeurend naar de tassen knikken. 'Geslaagd' roept ze vrolijk uit. Typisch Tirza. We moeten rennen om de bus naar het ziekenhuis te halen.

Lotte's pov

Ik doe mijn ogen open en zie veel mensen. Alle mensen van de ski vakantie zijn er en Marieke. Ik krijg allemaal cadeautjes. Ski kleren en spullen in mijn favo kleur. 'NEON GROEN!' schreeuw ik uit als ik het zoveelste pakje open maak. Van Wouter kijg ik een doek voor mijn mond. zo een gebruikte ik altijd en deze heeft nog wel graffiti! 'Tnx Wout en ik knuffel hem. Hij is duidelijk verlegen. Ze helen wangen zijn rood! How cute! Harry ligt naast me ook te genieten van de aandacht. Ik hoor getoeter buiten en Louis schreeuwt: 'Ohnee de bus straks komen we te laat!' Iedereen haast zich ik knuffel nog snel Marieke en spring de bus in. Ze hebben gewoon een bus gehuurd! Zo stoer! Ik zit met Tirz en Harry op de achterbank. Harry houd mijn hand vast en Tirza kletst mij de oren van mijn hoofd af. Hahahaha typisch Tirza! 'We gaan het zo awsome hebben!' schreeuwt ze. Iedereen lacht. 'Wel recht van de zwarte piste af hè.' zegt Wouter. Ik zie dat Tirza schrikt en begint te stamelen. 'Geintje.' roep ik door de bus. Tirza en de rest van de bus komt niet meer bij van het lachen. Nu nog 10 uur te gaan..... Word mega zwaar maar we komen er wel. Niall pakt zijn gitaar we we zingen kampvuur liedjes. Hoe hilarisch! 'Solo voor Lotte' schreeuwen Liam, Louis en Zayn te gelijk. Ik maag het liedje af en ze kijken me allemaal heel creepy aan. 'Dat was zo mooi' stamelt Zayn. Ik voel dat ik rood word. 'Pas maar op Zayn dat is mijn vriendin!' roept Harry quasi boos. We lachen en alle spanning van net was meteen weg. Wat zou ik toch zoder Harry aanmoeten. Hij lacht naar me en kust me. Ik hoor Tirza zachtjes 'ahhhhh' roepen. Geen seconden later doet de rest van de bus mee. Zelfs de buschauffeur. Ik hoor het ahhhhh langzaam weg sterven en val in slaap op Harry's schouder.

Harry's pov

Kijk dan hoe lief en onschuldig ze slaapt met haar mond een klein stukje open. Ik geef haar een kusje op haar hoofd. Haar mond krult op in een glimlach maar ze slaapt wel door. 'Harry pssssst Harry' hoor ik gefluisterd. Ik hoor dat het Tirza is en draai mijn hoofd naar haar. 'Wat?' 'Bedankt dat je er voor haar ben. Ze ziet er zo gelukkig uit bij jou!' wat lief van Tirza. 'Graag gedaan' verluister ik terug. Ik kijk de bus rond. De rest van de bus slaapt ook bijna. Liam vecht tegen de slaap. Zayn slaapt diep. Niall is zijn snoep voorraad aan het plunderen. Louis slaap ook. Als ik niet oplet voel ik een snoepje tegen mijn hoofd. Wacht een snoepje. Niall maakt een eet gebaar. 'Voel je je wel goed Niall. Je deelt gewoon voedsel!' 'hahahaha eet maar snel op voor ik me bedenk.' Zegt Niall dreigend. Dat laat ik me geen 2x zeggen en prop snel de smurf in mijn mond. Het is 12 uur. We moeten nog 9 uur naar Oostenrijk. Maar dat gaat wel lukken.

Dat bizarre momentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu