Hoofdstuk 5

73 5 0
                                    

Lotte's pov

Als de man dichterbij komt herken ik hem opeens! Het is Zayn! Hij verstopt zich achter ons bed. Ik knijp nog steviger in de hand van Harry. Hij aait lief over mijn hand. Opeens kan ik het niet meer binnen houden. 'waarom doe je dit Zayn?' fluister ik. 'Rustig maar dit is voor onze nieuwe video clip.' Ik zucht opgelucht. 'wel goed meespelen!' Ik mag het eigenlijk niet zeggen. 'Ok' zeg ik. Op 1 voorwaarde. Jullie gaan luisteren naar hoe Harry zijn liedje speelt.' Ik hoor een zucht. 'Ok' hoor ik onder het bed vandaan. Ik zie Harry's gezicht oplichten. 'Nu kappen de politie komt zo binnen.' Ik verstijf meteen mijn gezicht. De politie loopt binnen en loopt daarna door. ik zie nu ook Niall, Liam en Louis binnen lopen. Zayn loopt naar ze toe en ze lopen de deur uit. een paar seconden later lopen ze weer terug naar binnen. 'Nou laat je liedje maar horen.' Harry pakt zijn gitaar en speelt mijn favoriete liedje. Hapilly. De jongens klappen uitbundig als hij klaar is. Ze laten hun nummer achter en lopen weg. 'Yeeeeey' gil ik meteen.' Je gaat het maken baby!' Harry glimlacht.

Harry's pov

Wow. Ik heb het gewoon gedaan. Ik kan het niet geloven. En ze vonden het nog goed ook! Volgens mij droom ik. Lotte knijpt in mijn hand om me naar de werkelijkheid te brengen. Ik kijk verward naar het nummer. 'Waneer moet ik bellen?' vraag ik. 'Euh, tja morgen ofso?' zegt Lotte vertwijfelt. Ik knik instemmend. Het blijft lange tijd stil. 'Wil je me helpen met me huiswerk?' fluister ik. 'Ja, heel graag maar, ik ben zo moe.' Verluistert ze terug. 'Ga maar slapen.'verluister ik. 'Wil je bij me liggen?' Ik kruip naast haar en ze legt haar hoofd op mijn borstkast. Langzaam hoor haar ademhaling regelmatig worden. En zelf word ik ook moe. Langzaam vallen ook mijn ogen dicht.

Wouters pov

Ik heb besloten om toch maar langs Lotte te gaan. Niemand weet het maar stiekem ben ik best wel een beetje verliefd op haar. Haar bruine haar valt mooi over haar schouders. En ze is niet klein maar ook niet lang. Welke kamer was het ook al weer? Ohja ik weet het al weer. Als ik de kamer binnen loop zie ik Harry liggen Lotte ligt met haar hoofd op zijn borstkast. Mijn hart breekt in duizend stukken. Mijn best vriend ligt daar met de liefde van mijn leven. Okeej ze hebben verkering en Harry wist ook niet dat ik haar leuk vond. Toch ben ik jaloers. Ik draai me om en wil weglopen. Ik bots nog tegen een dokter aan maar het kan me niks schelen. Ik loop met tranen in mijn ogen het ziekenhuis uit. Bij de ingang kom ik Tirza tegen. Ze pakt me bij me schouders. Ik wil door lopen maar ze knuffelt me. Normaal zou ik haar weggeduwd hebben maar, nu ik me beste vriend niet meer heb vind ik het niet erg om nu getroost te worden. Ik vertel haar alles. Ik weet niet waarom. 'Ga maar maar.' zegt ze. Ik knik. 'Moet ik mee fietsen?' hoor ik achter me. 'Nee, Ik red het wel.' En ik fiets weg. Ver weg van het ziekenhuis. Weg van mijn beste vriend.

Tirza's pov

Wow, Wouter was echt heel erg van streek. Misschien is het beter als ik niet naar binnen ga. Ik pak ook de fiets en fiets richting huis. Maar dan fiets ik toch terug. Als ik naar het park fiets zie ik opeens een hele knappe jongen lopen met zijn vrienden. Ik let niet op en val zo om met fiets en al. Wat een blunder. Hij komt meteen op me afrennen. 'Gaat het?' vraagt hij. Ik knik. Ik ben Louis. 'Zullen we iets leuks doen?' Ik knik met een rood hoofd. Hij pakt me hand en helpt me overeind. Hij zet ook mijn fiets overeind. Hij springt erop en klopt uitnodigend op de bagagedrager. Ik spring achterop en nestel me in zijn rug. Hij rijd met me naar de disco. We maken de hele avond lol en dansen. Op het eind geeft hij me en bierviltje met zijn nummer erop. Ik glimlach. Hij gaat weg en knipoogt nog. Ik droom weg als ik op de fiets zit. Eenmaal thuis bel ik Lotte en je raad het nooit! Lotte en in hebben het zelfde nummer. Ik wil meteen Louis appen maar, eerst slapen.

Dat bizarre momentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu