Hoofdstuk 17

28 3 0
                                    

Harry's pov

Het enige waar ik aan kan denken dat ze dood gaat. Ik schrik me ook rot als er een dokter aankomt. Ik krimp in elkaar. Laat het goed nieuws zijn. LAAT HET GOED NIEUWS ZIJN! 'Er is een grote kans dat het meisje het overleeft.' zegt de dokter. Ik krijg tranen van vreugde in mijn ogen. Ik spring op en knuffel de dokter. 'Dank u wel!' Iedereen moet lachen maar het boeit me niet. Lotte glimlacht zwakjes. Wacht even terug Lotte glimlacht? Ze is wakker! ZE IS WAKKER! wow ik val echt in herhaling vandaag. Ik ren naar Lotte en geef haar een kus op haar hand. Ze glimlacht weer. 'Harry het is niet jouw schuld.' prevelt ze en valt daarna weer in slaap. 'Wauw het was alsof ze me gedachten las.' zeg ik om de stilte te doorbreken.

Het is laat in de avond. Iedereen is afgedropen. Lotte slaapt. Soms hoor ik haar kreunen en kijk ik om. Zou ze veel pijn hebben? Ik wou dat ik de pijn over kon nemen. Ik heb zelf ook wel pijn maar ik vergeet het. Ze neemt mijn gedachten in beslag. Ik lig al de hele nacht te piekeren. Het word al weer bijna licht maar ik durf niet te slapen. Straks word ze wakker. Het is 5:55. Over 5 minuten halen ze haar op voor een operatie. Ik ga haar missen. Ik stap uit bed en geef haar een kus op haar voorhoofd. 'Ik hou zoveel van je.' fluister ik haar toe. 'Ik kan niet zonder je.' Er loopt een traan over mijn wang. hij drupt op Lotte's wang. Ze word wakker. Er komen meer tranen. 'Lotte?' fluister ik. 'Ik ben wakker?' vraagt ze zacht. Ik lach zachtjes. 'Ja' Natuurlijk moet het moment verpest worden door dokters die haar komen halen. Is het nu al 6:00. De tijd gaat zo snel. Ik geef haar een kus op haar voorhoofd. 'Doei sweetheart.' Ze zwaait naar me. Wauw ze is zelfs mooi als ze ziek ik. Zal ze me ooit vergeven? Ik besluit om te douchen. Ik weet niks anders.

Wouters pov

Het deed me zo'n pijn om Lotte daar te zien liggen. Ik kan gewoon nog steeds niet geloven. Ik wou dat ik de pijn over kon nemen. Het is zo bizar dat andere nog lol kunnen maken.

Harry heeft haar gekregen. Harry krijgt trouwens altijd alles. Toen we klein waren ook al. Als er nog maar 1 lolly was gunde ik hem die altijd. In groep 8 hadden we allebei een crush op Diana. Ze was zo knap. En natuurlijk kreeg Harry haar. Ik schreef en briefje en hij kwam aan met een lied en een gitaar. Tja daar kan ik niet tegen op. Ik heb nog een roos gestuurd maar dat had al geen zin meer. En nu Lotte. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest maar in gun het hem. Hij is en blijft mijn beste vriend. Tirza komt vrolijk binnen huppelen. 'Hey Woutje, waar is je broer.' hoe kan zei lachen terwijl haar beste vriendin in het ziekenhuis ligt. 'Kamer' mopper ik. 'niet zo sjaggie.' roept ze beteuterd en rent mijn kamer uit. Waarom moet ik ALLES verpesten! Ik word gebeld en neem meteen op. (O=onbekend)

• W: Met Wouter.

O: Ik weet waar je woont

W: Hallo? Waar heeft u het over.

O:Je weet dat ik mijn drugs niet heb en dat ga je niet overleven.•

Ships hij weet alles.

Dat bizarre momentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu