Kami semua berehat di dalam khemah. Kipas sederhana besar yang hanya memerlukan bateri kami pasang di kedua hujung sudut.
Panas lah petang ni. Rasa nak keluar pun takut sunburn. Kalau orang putih takpe lah, nak sun bathing ke apa.
Kain khemah kami memang terbuka untuk membolehkan angin luar masuk. Masalah nya pemandangan kat depan 30 meter tu terlalu indah.
"OMG! Dia buka baju!!" Jerit Nelly tetiba yang hanya didengar oleh kami.
Aku pun terus lah pandang depan, yang lain pun sama.
"GOSH! They're HOT!!" Zila.
"Wow wow wow! Yang nampak ala chinese macam aku tu, Handsome! Badan dia..." Bella.
"SHOOT!! Diorang pandang sini" terus masuk kami ke dalam khemah.
Zip kain khemah tu jangan lupa. Menggelabah lah pula. Kami semua terdiam. Cakap pun baca dari mimik mulut.
Zila: Ada bunyi tapak kaki kat luar!!
Aku: Jangan gerak. Diam je diam
Bella: Kantoi laa
Nelly: Shh!! Kat luar
"Thea sayang, I know what you see before.." bersuara pula dia.
Aku: Korang jangan layan! Diam je!
Zila: Kenapa dia panggil kau sayang?
Aku: Mana aku tau!!
"Ladies, keluar please.. KITA nak dating" lagi.
Bella: What the hell?
Nelly: Sape nak dating? Kau! Kau laa tu!
Aku: Bila pula aku? Kenal pun aku tak!
Zila: Korang! Stop! Kita stay jee sini.
"Girls, nak kitorang masuk ke korang keluar? In 5 seconds! 5..."
Aku: Camne ni?!!
"4..."
Bella: Keluar keluar!! Jom!!
"3..."
Zila: No!!
"2..."
Nelly: Thea! Buka zip tu! Buka!!
"1..."
"OKAY! Okay... kitorang keluar..." jerit ku tetiba. Gosh!! Berpeluh sehh!!
"You come first Thea" Memandai je dia ni atur dulu sape yang keluar.
Ku buka perlahan zip khemah, aku tengok dari celah lubang. Takde pun!! Terus ku selak besar..
"Shit!! Pakailah baju tuu!!"
"No. You come out! Or else I tarik" main ugut pula dia ni! Benci lah!
Terus ku keluar berdiri, membetulkan bajuku-
"Weii!! Turun kan lah! Kau nak bawa aku kemana ni hah?! Jangan culik aku, aku tak graduate lagi.." adoi itu je alasan yang aku terfikir.
"KORANG!! Selamatkan aku!!" Jerit ku lagi. Malangnya, kesemua mereka pun dah di angkat sama macam aku.
Gosh! Apa diorang nak?!
Khemah?! Khemah siapa ni?! Terbuntang terus mataku bila ku diletakkan di dalam khemah kecil.
"Kau! Jangan nak apa-apa kan aku!" Ugut ku pula. "Pakai baju!" Arah ku kepada Naim.
"Nope babe, panas lah. Kita dating tengok movie ehh. Come" jawabnya menarik ku duduk didalam dakapannya.
Come apa benda nya. Bukan aku yang bergerak, dia yang tarik!!
"Ni rancangan korang kan?! Kawan aku! Mana kawan aku?!" Terus ku selak kain khemah melihat keluar betul tekaan ku.
Ini kawasan khemah diorang. Tak sorang pun aku nampak kat luar.
"Yes! Memang rancangan nak bawa ladies tengok movie. So, sayang nak tengok apa?" Senyum nya.
Aku cucuk lesung pipit dia tu. Geram rasa nya bila tengok dia senyum-senyum. Aku pun ada lah!
"Hm... membazirnya rasa bateri kipas berbuka. Kunci, beg, phone.... alaaaaa..." runggut ku pula bila teringat kesemua barang kami terbiar disebabkan kami telah diculik.
"So, you nak balik base ambil barang berharga?" Angguk ku mengiyakan. "Let's go!"
Terus ku keluar dari khemah ni.
"Guys, sorry semua. Let the ladies kemaskan base diorang dulu, ambil barang berharga sama. Then balik sini. Now!" Jerit Naim diluar.
Yess!! Dapat juga keluar dari sini!!
Tersenyum riang aku bila berjumpa balik dengan ladies aku yang lain. Berlari kami balik ke khemah asal.
Semua masuk ke dalam dan menutup zip khemah. Berjaya!
******
Votes
Read
Comments
YOU ARE READING
Hot! Hot! SOLDIER!
JugendliteraturNur Thea Chantika Binti Marof, gadis 24 tahun yang masih belajar di Universiti Negara, hanya menunggu keputusan sahaja lagi untuk mendapat ijazah. Menduduki tahun terakhir nya belajar didalam bahagian Kaunselor, seterusnya akan menjadi guru di bahag...