Bab 11

5.6K 134 2
                                    

"Harini confirm free kan?" Soal Faizal lagi dan lagi.

"Ya! Free. Kenapa?" Geram pula dengan si bengap ni.

Perjalanan diteruskan sehingga kami tiba di satu bangunan ice skating.

Aku pandang dia lama ketika nya membuka seatbelt.

"Wow! Handsome rupanya I ni" ketawa nya sinis pula. "So, dah boleh keluarkan?"

"Kenapa ajak datang sini? Bukan ke kita nak balik U?" Soalku pula.

"I nak declare, today our date" aku tenung dia. "So, any road that I drive would be my way"

Makin tajam anak mata ku melihat nya.

"Easy babygirl, if you nak, besok pun boleh date lagi"

Tch! Menyesal ikut. Terus ku buka seatbelt laju dan keluar ku hempas pintu kereta.

"Cik berdua boleh isi borang dan lepas tu pergi ke pintu sebelah kiri untuk menukar kasut" arah pekerja di ruang kaunter.

Aku pun mengisi borang dan disambung oleh Faizal. Dia yang bawa sini, dia lah yang bayar. Easy boy..

"Come. I tukarkan kasut" pinta nya pabila ku mendudukkan diri di bangku yang disediakan.

"Tak payah. Aku ada tangan sendiri, aku boleh uruskan"

Nasib baik aku pakai seluar jeans harini, kalau tak free show lah tengok aku jatuh nanti. Gosh!

"You pandai main ke ni?"

"Tak. Dah kau yang bawa aku datang sini, aku main lah" cebik ku pula.

"So, Come up! I ajar you main" di hulurkan tangan nya sambil berdiri dan ku sambut.

Surely aku memang tak pernah pun main ice skating ni, first time lah aku datang.

Aku jalan pun terkengket-kengket terpaksa juga ku pegang tangannya sehingga masuk ke gelanggang. Tak ramai orang pun, boleh lah dikira guna jari dekat sepuluh orang.

Aku berdiri tegak di depannya, tak tahu macam mana nak gerak.

"Next step, you bahas guna You-and-I boleh kan?" Pintanya. "Not for today, but for everyday"

"No way. Aku tak kan buat macam tu"

"Fine" senyum nya. Di tolak ku ke depan.

"Faizal! Jangan! Ambil aku! Please aku tak pandai nak jalan!" Jerit ku lagi ketika ku terdorong semakin jauh darinya.

"You bullshit! Come here!" Marah ku lagi melihatnya tersenyum dari jauh.

"So.." kata nya menghampiri lagi berpusing-pusing di keliling ku. Aku pula cuba untuk menariknya.

"Okay! You and I. Fine!" Terus lengan nya ku raih bagi mengimbangkan posisi ku.

"Good babygirl. Pegang tangan, I bawa you pusing-pusing" jawabnya.

Kena ikut... terpaksa! Pening kepala aku dibuatnya!

Sejam $15 seorang.

Kami habiskan masa 2 jam, jadi segala bayaran dia yang tanggung. Aku tak peduli dia yang bawa aku ke sini, dia lah punca segala.

"Sayang... belanja I minyak kereta please..." pujuk rayu nya ku abai ketika masuk ke kereta.

"Lahh kenapa you ni, habis duit ke?" Ketawa ku berdecet.

"Gahhh!! Bankrupt. Sayang please..." rayunya lagi.

Aku pusing menghadap nya dan melihat petak minyak yang tertera. Adoii kejam lah, tinggal satu petak lagi yang tinggal.

Ni kalau tak isi memang layak berhenti kat tepi jalan. Nasiblah kau, kembali ku duduk di kerusi penumpang ku.

"Fine, $10 jee"

"Gosh! I love you sayang" terus ku dipeluk. Alah minyak kereta jee pun.

"Well I still hate you. Lepas! Pergi kat station minyak now!" Arah ku pula dan Faizal mula kembali duduk di kerusinya.

Kunci dibuka dan pedal minyak ditarik. Pemanduan pula menuju ke tempat isi minyak.

Nak sangat bawa aku kat tempat special, ni lah padahnya. Tapi bukan aku yang mintak, dia yang pandu kat tempat ni sendiri.

Fuhh...

********

Votes
Read
Comments
Follow and Shares!

Hot! Hot! SOLDIER!Where stories live. Discover now