#11#

36 18 0
                                    


Emir Can KORKMAZ

İzmir' e gelmenin üzerinden bir hafta geçmişti. Toplantılar,görüşmeler vs hepsi tamamiyle bir hafta içinde bitmişti. Amcamla beraber inşaatların yanına da gitmiştik. Her şey düzgün bir biçimde ilerliyordu.

Bir hafta içinde her şeyin bitmesiyle de sonunda da ayrılma vakti de gelmişti. İzmir' den ,denizden ,ailemden ayrılacaktım. Babannem üzgündü ,bu her halinden belliydi. Vaktin kendisi için hızlı geçtiğini söylüyordu.

Odamda eşyalarımı bavula koyarken kapı tıklanmıştı. Gelen babannemdi. Hay aksi , hâlbuki kaç defa da söylemiştim ona 'gelen sen olduğunda kapıyı çalmana gerek yok' diye. Sonuçta elinde büyüdüm değil mi ?

Üzgün bir tebessüm ile yatağın üzerinde oturdu. Vakit geçirmeden dolabın yanından ,yanına doğru gittim ,oturdum.

-Hayırdır Sultan(Melek Sultan manasında ) , yüzünden düşen bin bir tebessüm.
-Ne gibi ,diyerek tebessümlü simasıyla devam etti.
-Ne gibi mi? Mesela diyelim ki ,binin yarısından fazlası üzgün ,diğer geri kalanı sahte bir mutluluk. Mutlulukta üzgün halini saklıyor gibi...
-Ha ha ,A deli oğluşum benim. Nerden çıkarıyorsun bunları?
-Sultan , ben seni biliyorsam ,bunları bilmek biraz mecburi.
-Hımm, beceriyorsun ama.
-A ,Sultan bana mı dedin, alışık olduğum şeyleri artık duymuyorum da.
-A A ahaha , beni bile mi?
-Tabii sende ki herkesten biraz daha farklı.
-E olmalı tabii. Bende bir özel bir bireyim sonuçta.

Ee ,tabii bu güler yüz birden yerini hüzünlü simaya bıraktı. Babannem avucunu suratıma koyarak :

-Canım benim , biricik oğlum,Yusuf güzelim.

Yusuf güzeli demesinden ki sebep, daha önce söylemişmiydim bilmiyorum , babama benzemem ve daha doğrusu babamla benzer yanımızın çok olması. O yüzden beni babanneme ve rahmetlik dedeme bağlayan bu nedendi. Daha çok ta şirketin başına geç meme neden olan bu sebep.
Babannem sözlerine devam ediyordu.

-Biliyosun ya beni ,bu ayrılıkları ben sevmem.
- Hem de hiç sevmezsin. Ama ne yapalım istikbal için ,neslin devamı için.
-Biliyorum ya , en çokta bunun için katlanıyorum bu ayrılıklara.
- Biliyorum.
-İşte bu nedenden dolayı yanlızlık çok koyuyor bana. Ben gelinim Amine ile ,oğlum Yusuf' la , rahmetlik kocam Arif' imle ,yaşadım beraberliği. Sende ,ablan da bu mutluluğun meyvesiydiniz zaten. Ah şu ayrılıklar, ah şu ölümcül vakalar ,hepimizi ayrı vaziyetlere düşürdüler. Beni sizden ,sizi benden ayırdılar. Şimdi de sığınıyorum öncesinde bana çok çektirene.
-Öyle deme Sultan ,Turgut amcam var ya.
-Bazen oluyor ki ,bide bakmışsın eşinin ,çocukların arkasına saklanıyor Turgut. Turgut ,evet Yusuf' dan büyük ama , hep yaptığı ,daima yapacağı şeylerden korkuyor. Ben daha ne yapabilirim ki.
-Babanne , Turgut amcam da ne yapacağını biliyor. Ama zaman.
-Amaaann ,geldim yorgun başını şişirdim senin de. Aslında ben buraya şey için geldim...
-Ne için geldin?
-Şey için ,bak oğlum dedim ya yanlızlık kötü bir şey.
-Evet ...??
-İşte bu yüzden artık senin yanlız kalmaman için bir neden yok.

Yine bu konular diyerek hızlıca ayağa kalktım. Anlamıştım , babannem yeniden evlilikten bahsediyordu.

-Babanne yine mi? Bir şey söyleyebilir miyim ? Sen bu sıralar evlilik programlarına takmışsın kafayı ,değil mi?
-Oğlum neden böyle diyorsun anlamıyorum. Her delikanlının olmalı bir kere ,eve geldiğimde kapısını açacak bir güzel.
-İşte ya babanne , benim ihtiyacım yok. Zaten benim ilgileneceğim çalışmalarım var.
-Ah işte ,hep böyle orada hata yaparsınız , size o çalışma gücünü veren sizin başarmanıza neden olan hırsınız değil baş ucunuzda duran sevdiceğinizdir. Emin ol ki sevdiceğinin gönlü , o hırsı 2 ye katlıyor. Hayatta ki aşk böyle bir şey.
-Evet , doğru söylüyorsun Sultan ,deyip kendisine yaklaştım ,sakince devam ettim.
-Ama ben onu ,hayatın sırrını yitirdim. Tamam ,evlenicem dedim diyelim ,Suna 'mı bana geri getirebilecek misin ?
-Oğlum...
-Tüm sermayeni verip ,tüm sermayemizi birleştirip ,onu o soğuk kara toprağın altından çıkarıp, bana gelin yapabilecek misin? Yapamıyacaksın babanne , hiç birimiz yapamayız bunu. Ben ondan başkası kalbime koyamam. Hele ki Sunam orada ,o soğuklarda üşürken, karanlıktan korkarken , ben onu kalbimden çıkarıp başka birini koyamam. Yapamam. Çok zor.
-Şuan senin yanında olsaydı , mutluluğunu isterdi. Senin gülmeni , en güzel aşkın sende olmasını isterdi.
-Yapamam. Bu bir ihanet.
-Hayır ,bu bir ihanet değil. Bu bir mutluluk ,bu bir yuva ,devam ediyordu sözlerine.

HAYATA DAİR "ZAAFIMSIN"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin