Elke tovenaar en heks heeft natuurlijk een toverstok nodig om te kunnen toveren. Hier een lijst met allemaal verschillende toverstokken.
Kornoelje en Augurei veer, 26,7 cm
De tovenaar die deze toverstok bezit is betrouwbaar, een vrije geest, en een beetje een grappenmaker die zich vaak verkeerd begrepen voelt. De staf is geschikt voor Waarzeggerij en bindt zich makkelijk aan mensen van iedere afdeling. Hij is tolerant, maar weigert het om non-verbale spreuken te doen en is vaak te luid. Het is daarom geen gepaste toverstok voor gevechten, maar het zal perfect bij zijn eigenaardige tovenaar passen.
Lijsterbes en Demiguise haar, 28 cm
De tovenaar die deze staf bezit heeft een puur hart en is zeer gevoelig. Het is een veelzijdige staf met unieke talenten die gebruikt kunnen worden in Bezweringen en Gedaanteverwisseling en het staat er om bekend dat het één van de meest betrouwbare is. Een staf gemaakt van Lijsterbes is nog nooit in het bezit geweest van een duistere tovenaar.
Esdoorn en Kelpie haar, 26,7 cm
Deze toverstok is de perfecte staf voor de avontuurlijke tovenaar die zelfstandig, geraffineerd, en ambitieus is aangelegd. De tovenaar die niet bang is voor hard werk en erg betrouwbaar en vastberaden is, krijgt waarschijnlijk deze staf. De staf is zeer geschikt voor een brede selectie magie en is vooral effectief in Kruidenkunde en Toverdranken. De staf kan met iedereen binden, maar wordt vooral aangetrokken door de eigenschappen van een Huffelpuf of een Ravenklauw leerling. Het staat ook bekend als "de staf van de dwalende".
Sleedoorn en Aswinder as, 29,2 centimeter
De magiër in het bezit van deze staf heeft ongewone magische krachten en is vindingrijk, rustig en krachtig. De persoon in kwestie is meestal te vinden in Griffoendor of Zwadderich. De staf is geschikt voor het brouwen van toverdrankjes, verweer tegen de zwarte kunsten, of donkere magie - afhankelijk van de tovenaar. Dit is de staf van een vechter, meestal gebruikt door Schouwers en gevangenen van Azkaban.
Japanse Taxus en Glamorganahaar, 31,75 centimeter
Een koppige en temperamentvolle tovenaar met een grote waardering voor zijn familie is de perfecte match voor deze staf. De tovenaar zal hoogstwaarschijnlijk te vinden zijn in Ravenklauw, maar kan ook worden gevonden in een van de andere afdelingen van Zweinstein. De staf wordt aangetrokken tot grote magische krachten, maar hecht het meest waarde aan het brouwen van toverdranken en buitenshuize magie. Door de oorsprong van de kern, is de staf erg geïnteresseerd in mensen met Glamorgana eigenschappen.
Eik en Hippogrief klauw, 33.02 centimeter
De tovenaar die deze staf bezit is eigenwijs, betrouwbaar, en heeft een kort lontje. Door de stijfheid van deze staf duurt het even voordat het nieuwe magie leert, maar het is zeer geschikt voor Verweer tegen de Zwarte Kunsten en Gedaanteverwisseling. De juiste eigenaar voor deze staf hoeft niet per se Zwadderich bloed door hun aderen te hebben stromen, maar de persoon bezit meestal veel van de eigenschappen die zijn gekoppeld aan Zwadderich.
Berkehout en veer van een Hippogrief, 30,5 cm
De tovenaar die deze staf bezit zit vol met innerlijke vrede en is realistisch, beschermend, en moedig. Deze toverstok is geschikt voor alle soorten lichte magie, zoals zelfverdediging en genezing. Het heeft constant respect nodig van zijn eigenaar, net zoals het wezen van de kern respect nodig zou hebben.
JE LEEST
Bibliotheek
Non-FictionHier is de bibliotheek van Zweinstein. Boeken over spreuken, boeken over toverstokken en boeken over toverdranken. En wie weet wat je nog meer vindt. Loop maar snel de bibliotheek in en ga opzoek.