Boek 27: Hoofdmonitor

88 8 1
                                    

Hier op ZweinsteinRPG is er elk schooljaar een hoofdmonitor per afdeling. Alleen zevende jaars kunnen dit worden. Je hoeft hiervoor geen klassenoudste geweest te zijn.

Hoofdmonitoren geven op weg naar de Zweinstein alle instructies aan de Klassenoudsten, in een speciale Klassenoudste-coupe op de Zweinstein Expres.

Hoofdmonitoren hebben het recht om punten af te trekken en strafwerk te geven. Dit mogen ze natuurlijk niet misbruiken. Dan kan Professor Valleri je je titel afnemen.

Hoe is het eigenlijk om Hoofdmonitor te zijn? Dat heb ik aan een paar van jullie gevraagd

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Hoe is het eigenlijk om Hoofdmonitor te zijn? Dat heb ik aan een paar van jullie gevraagd.
- Het iserg leuk, en ik besef niet echt dat ik er 1 ben, maar het is tegelijkertijd ookeen verantwoordelijkheid, want het is wel belangrijk dat je ruzies kunnenoplossen en als mensen iets hebbengedaan wat niet mag ze kunnen bestraffen met een passende taak die past bij deovertreding.
Ik vind het heel leuk om Hoofdmonitor te zijn. Je kan gewoon nog de RPG doen, er is niks wat je daarvoor hinderd. Maar tegelijkertijd heb je toch iets. En dat vind ik wel leuk. Je krijg heel erge verantwoordelijkheid. Soms krijg je ook opdrachten, om het ene en het andere in de gaten​ te houden.

Dan heb ik ook nog gevraagd hoe je een goeie Hoofdmonitor kan worden. Dit waren de antwoorden:
- Doorgoed je te houden aan de regels en doen wat een hoofdmonitor moet doen.
- Mijn tip is om alle jaren op Zweinstein goed je best te doen, en altijd proberen kalm, maar ook een beetje een positieve leider te zijn. Gewoon serieus dingen te doen die moeten.

En dan als laatste. Hebben jullie nog tips, Hoofdmonitortjes?
-Weesjezelf! Het lukt je vast wel.
- Mijn tip is vooral, zorg ervoor dat alle Professors je aardig vinden en je een hele goede leerling ben.

- Mijn tip is vooral, zorg ervoor dat alle Professors je aardig vinden en je een hele goede leerling ben

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Vroeger waren er maar twee hoofdmonitoren in een jaar, een meisje en een jongen. Professor Valleri heeft dat veranderd. Ze vond dat elke afdeling een eigen moest hebben.

Haar advies is om jezelf te zijn. Als je goed de regels volgt en orde kan houden, en toch jezelf kan blijven, ben je de perfecte Hoofdmonitor.

BibliotheekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu