Boek 32: Klammfels Instituut

85 9 0
                                    

Klammfels Instituut

Klammfels instatuut  is de Scandinavische Toverschool en is gelegen in de meeste noordelijke regio van Noorwegen of Zweden

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Klammfels instatuut is de Scandinavische Toverschool en is gelegen in de meeste noordelijke regio van Noorwegen of Zweden. De school is bereid om internationale studenten zo ver als Bulgarije toe te laten. Klammfels bestaat op zijn minst al sinds 1294, en is één van de drie scholen die meedoet aan het Toverschool Toernooi.  Ook staat het er om bekend de Zwarte Kunsten in zijn curriculum te presenteren.

Klammfels staat geen Dreuzeltelgen toe, maar het blijkt dat bepaalde studenten dit vooroordeel niet delen. In 1994 ging Viktor Kruml naar het Kerstbal met Hermelien Griffel, een Dreuzeltelg die niet tot zijn school zou worden toegelaten.

Klammfels werd ergens in de middeleeuwen gesticht door de grote, middeleeuwse, Bulgaarse heks Nerida Vulchanova, en zij was tevens het allereerste schoolhoofd

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Klammfels werd ergens in de middeleeuwen gesticht door de grote, middeleeuwse, Bulgaarse heks Nerida Vulchanova, en zij was tevens het allereerste schoolhoofd. Na haar mysterieuze overlijden werd ze opgevolgd door professor Harfang Munter, die Klammfels' reputatie veranderende door krijgshaftige magie als een indrukwekkend deel aan het curriculum toe te voegen.

Rond 1294 werd het Toverschool Toernooi opgericht als een vriendschappelijke wedstrijd tussen Klammfels Instituut, Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus en Beauxbatons Academie voor Toverkunst. Echter maakte een baslisk in 1792 amok en raakte de schoolhoofden van alle scholen gewond. Het Toverschool Toernooi werd vervolgens voor onbepaalde tijd gestopt, en pas weer in 1994 hervat

Rond 1894 werd Gellert Grindelwald toegelaten tot Klammfels Instituut. Hoewel de school vooral gericht was op de Zwarte Kunsten, werden Grindelwald's experimenten met zwarte magie als te gevaarlijk voor studenten beschouwd. Na een bepaalde tijd kon zelfs Klammfels het gevaarlijke onderzoek van Grindelwald niet meer negeren en werd hij weggestuurd. Voordat hij weg werd gestuurd, sneed hij het teken van de Relieken van de Dood in een muur van de school; dit bleek lang na zijn nederlaag nog aanwezig te zijn.

Ergens in 1981 wist Igor Karkarov het nieuwe schoolhoofd van Klammfels te worden en werd in deze positie erg onpopulair, doordat verscheidene ouders hun kinderen van de school haalde vanwege zijn meedogenloosheid. Tijdens zijn tijd als schoolhoofd gebruikten sommige studenten het symbool van Grindelwald op hun boeken en tassen om andere te imponeren. Deze studenten leerden snel hun lesje(vermoedelijk in de vorm van vergelding) door degenen die familieleden hadden verloren dankzij Grindelwald.

 Deze studenten leerden snel hun lesje(vermoedelijk in de vorm van vergelding) door degenen die familieleden hadden verloren dankzij Grindelwald

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Klammfels is net als Zweinstein gesitueerd in een kasteel, hoewel deze niet zo groot is als dat van Zweinstein. Het kasteel is slechts vier verdiepingen hoog en de haardvuren worden alleen aangestoken voor magische doeleinden. Het heeft een zeer uitgebreid terrein en is omringd door meren en bergen. Daarnaast is de school "onzichtbaar"; Net als andere scholen houdt Klammfels zich verborgen, zodat andere scholen hun geheimen niet kunnen stelen. Er wordt gezegd dat het instituut zich in de noordelijkste regio's van Noorwegen of Zweden bevindt, hoewel het ook in de Baltische staten of Karelië, gelegen in west-Rusland, aan de Oostzee kan zijn. Hun aankomst op Zweinstein per schip impliceert dat Klammfels ergens aan de kust, een meer of rivier ligt.

De studenten van de school dragen bonte mantels, bonte hoeden en bloedrode gewaden.

BibliotheekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu