Boek 40: Stichters van Zweinstein

65 7 0
                                    

Goderic Griffoendor:Zoals zijn zweinsteinhuis kende de mensen hem als een moedig man met vergevorderde dueleerskills

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Goderic Griffoendor:
Zoals zijn zweinsteinhuis kende de mensen hem als een moedig man met vergevorderde dueleerskills. Hij liet door Ragnuk de eerste, de beste goblinsmid, een zwaard speciaal voor hemzelf maken.
Er wordt ook gezegd dat de hoed die elk jaar de leerlingen indeelt en de intelligentie van de vier stichters bevat, beter bekend als de sorteerhoed, oorspronkelijk van Goderik was.
Griffoendor was naast zijn duelleerskills ook bekend om zijn strijd tegen dreuzel discriminatie. Hierdoor had hij vaak ruzies met Zwadderig, waardoor Zalazar uiteindelijk vertrok.

Helga Huffelpuf:Helga was de stichter van Huffelpuf, degene die juist en loyaal zijn

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Helga Huffelpuf:
Helga was de stichter van Huffelpuf, degene die juist en loyaal zijn. Ze oordeelde niet over leerlingen, hoe getalenteerd ze ook waren og uit welke families ze ook kwamen.
Op zweinstein was Helga bekend om haar gevorderde spreuken, die ze vooral gebruikte om eten klaar te maken. Soms gaf ze feesten, waar ze voor heel de school eten maakte. Haar talent bracht de school harmonie en vreugde.
Haar recepten worden tot op de dag van vandaag nog altijd gebruikt in de zweinstein keuken
In de studentenkamer van Huffelpuf hangt een schilderij van Helga Huffelpuf die een toast uitbrengt met haar gouden beker.
Over deze gouden beker gesproken. Ze werd doorgegeven can generatie op generatie om zo uiteindelijk te belanden bij Hepzibah Smith. Spijtig genoeg voor haar ontdekte Marten Vilijn dit en doodde hij haar om zo de beker te krijgen. Zo werd deze gouden beker één van voldemorts gruzielementen.

Zalazar Zwadderich:Gedurende vele jaren ging alles goed tussen de 4 stichters

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Zalazar Zwadderich:
Gedurende vele jaren ging alles goed tussen de 4 stichters. Maar wanneer Zalazar voorstelde om alleen kinderen van magische families toe te laten op de school, gingen de andere 3 daar niet in mee. Zo kwam het da Zalazar de school verliet. Hoewel hij eerst nog een geheime kamet bouwde.
Deze kamer zou een geheim bewaren totdat zijn ware erfgenaam naar de school zou komen en de kamer weer zou openen.
Zwadderich liet ook een gouden hanger achter, die uiteindelijk ook één van voldemorts gruzielementen zou worden.
Naast alle roekeloze daden en uitspraken die hij had gedaan was Zalazar wel een getalenteerde tovenaar die vooral gespecialiseerd was in sisselspraak en legilimentie. Deze specialiteiten gaf hij door aan vele van zijn erfgenamen.
Gelukkig werd zijn afkeer tegen tovenaars uit niet-magische families door niet zo veel mensen gedeeld.

Gelukkig werd zijn afkeer tegen tovenaars uit niet-magische families door niet zo veel mensen gedeeld

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Rowena Ravenklauw:
Rowena Ravenklauw van schotland was de briljantste heks van haar tijd. Maar haar verhaal is heel tragisch:
Ze droeg een diadeem die aan de drager grote wijsheid schonk. Helena Ravenklauw, Rowena's dochter die jaloers was op de intelligentie van haar moeder, stal deze diadeem en vluchtte daarna weg. Dit alles hield Rowena verborgen voor de andere 3 stichters.
Wanhopig om haar dochter nog één keer te zien stuurde ze een man naar haar dochter om haar terug te brengen. Deze man was de bloederige baron, die verliefd was op Helena. Maar toen Helena weigerde naar huis te komen doodde hij haar in een woedebui. Er word gezegd dat nadat Rowena te horen kreeg dat haar dochter dood was overleed ze aan een gebroken hart.
De dochter van Rowena werd de huisgeest van Ravenklauw en de bloederige baron die van Zwadderich.

Geschreven door: Lotte-x-

BibliotheekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu