Heer Voldemort
Geboren: 31 december 1926
Gestorven: 2 mei 1998
Bloedstatus: Halfbloed (Doet alsof hij zuiver bloed is)
Oog kleur: rood
Haar kleur: Geen, vroeger zwart/bruin
Stok: Taxus ,Feniksveer, 33 centimeter
Boeman: Zijn eigen dode lichaam
Patronus: Geen, niet in staat tot vrolijke gedachten
Afdeling: ZwadderichHeer Voldemort of beter bekend als Jeweetwel of Hij-Die-Niet-Genoemt-Mag-Worden en de Heer van het Duister. Hij is door velen gezien als de meest Duistere Tovenaar aller tijden. Hij was de laatst overlevende arfgenaam van Zalazar Zwadderich. Zijn ultieme doel was "de Dood te overwinnen".
Vroegere leven
Marten Asmodom Vilijn werd geboren op Nieuwjaarsavond 1925/1926 in een weeshuis in Londen. Zijn volbloed moeder Merope Mergel, een directe afstammeling van Zalazar Zwadderich, stierf kort daarna. Voor haar dood noemde ze haar kind naar zijn vader, Marten Vilijn en naar haar vader, Asmodom Mergel. Marten Vilijn Sr. was een rijke Dreuzel die woonde in het dorpje Havermouth, aar de Mergels dichtbij een huis hadden. Hij werd door Merope in de val gelokt door middel van een liefdesdrank. Na enige tijd dacht Merope dat Marten Vilijn van haar zou houden zonder een liefdesdrank, of dat hij toch zou blijven voor hun ongeboren kind. Dat dacht Merope blijkbaar verkeerd. Marten Vilijn Sr. vluchtte weg van zijn vrouw en kind terug naar Havermouth.Marten Vilijn groeide op in een verwaarloosd weeshuis, zonder enige kennis van zijn magische erfenis. Hij had een soort controle over sommige gaven, beter dan andere kinderen van zijn leeftijd. Hij kon dingen laten bewegen met zijn geest, en ze overal waar hij wou heen laten vliegen. Hij kan dieren en wezens manipuleren zoals hij wou, Sisselspraak spreken en zijn kracht gebruiken om andere wezens pijn te laten voelen. Na een gevecht met een andere jongen liet hij het konijn van die jongen zichzelf ophangen aan de goot. Op een gegeven moment, tijdens een uitstap van het weeshuis, nam hij twee kinderen, Annie Bolster en Dennis Brokking, mee naar een grot in de buurt en voerde daar een zo angstaanweekend staaltje toverkunst uit dat beide tot stilzwijgen waren getraumatiseerd. De jonge Voldemort stal ook van het andere wezen en hield hun bezittingen bij als trofee's in zijn kast.
Wanneer Marten 11 jaar werd, kwam Albus Perkamentus naar het weeshuid om hem over Zweinstein en zijn magische krachten te vertellen. Hier was Marten zeer blij mee en om te bewijzen dat het echt was voerde Perkamentus een VlamVries-spreuk uit op de kast van Marten
JE LEEST
Bibliotheek
Não FicçãoHier is de bibliotheek van Zweinstein. Boeken over spreuken, boeken over toverstokken en boeken over toverdranken. En wie weet wat je nog meer vindt. Loop maar snel de bibliotheek in en ga opzoek.