Faunaat
Een Faunaat is een tovenaar of heks die zich, zonder de hulp van een toverstaf, kan veranderen in een dier. Anders dan bij een weerwolf of transformagiër, kan iemand er in dit geval wél voor kiezen om een faunaat te worden. Het is echter zeer moeilijk, en zal veel tijd in beslag nemen. In welk dier de tovenaar zich kan veranderen hangt af van wat voor type mens de tovenaar zelf is. Daarom kan een tovenaar of heks zich maar in 1 specifiek dier veranderen, en heeft hij of zij ook geen controle over welk dier dit wordt. De kans om te veranderen in een gevleugeld dier is erg klein.Het duurt erg lang om te leren een Faunaat te worden. Zelfs een talentvolle tovenaar zal er al gauw zo'n vijf jaar over doen. Ten eerste is het gewoon erg moeilijk en ten tweede moet de tovenaar eerst weten wat er mis kan gaan en hoe hij dat kan voorkomen. Als het mis gaat, kan de persoon namelijk in een incomplete transformatie blijven hangen. Dit is bijna niet onomkeerbaar. Er komt veel bij kijken als iemand een faunaat wil worden. Er gaat een hele training aan vooraf, die uiteindelijk zal worden afgesloten met een speciaal examen. Tijdens deze training zal de faunaat in kwestie gedurende een hele periode van volle maan tot volle maan een blaadje in zijn bek moeten houden. Pas als hij hierin slaagt, kan hij of zij verder met de cursus.
Een wezenlijk verschil tussen een faunaat en een tovenaar die door middel van transfiguratie in een dier verandert, is dat een faunaat in diergedaante zijn menselijke persoonlijkheid, herinneringen en bewustzijn behoudt, en zich dus bewust is van zijn doen en laten. Bij transfiguratie krijgt de tovenaar ook automatisch het brein en instinct van het dier waar hij in verandert, en kan dan niet meer als mens denken. Hierdoor vergeet hij dan ooit een mens te zijn geweest en bestaat het risico dat hij de rest van zijn leven in de gedaante van het dier moet slijten. Tevens behoudt een faunaat in diergedaante zijn menselijke levensverwachting. Katten zullen bijvoorbeeld nooit ouder worden dan een jaar of 15, maar een faunaat die veranderd in een kat, kan net zo oud worden als een normaal mens.
Iedere tovenaar of heks die zichzelf in een dier kan veranderen, moet zich registreren bij het ministerie van Toverkunst. Ze moeten hun precieze kenmerken als dieren doorgeven (soort dier, kleur vacht, grootte, etc.) en mogen geen misbruik maken van hun macht als Faunaat. Faunaten die zich niet laten registreren riskeren een gevangenisstraf indien bekend wordt dat ze faunaat zijn.
Transforgmagiër
Een transformagiër is een heks of tovenaar die zijn of haar uiterlijk naar eigen wens aan kan passen, zonder dat hiervoor een toverstaf nodig is. Je kunt het niet leren om transformagiër te worden, het is iets waarmee je geboren wordt. Een transformagiër kan werkelijk alles aan zichzelf veranderen. Denk hierbij aan simpele dingen als haarkleur of oogkleur, maar ook geslacht en zelfs uiterlijke leeftijd kan worden aangepast. Veel mensen verwarren Transformagiërs met Faunaten, maar het verschil is dat een Faunaat slechts kan veranderen in één dier, terwijl een Transformagiër zichzelf in alles zou kunnen veranderen.Transformagiër zijn is zeldzaam, en het is daarom niet bekend of zij hulp krijgen bij het beheersen ervan. Al op jonge leeftijd is het te zien als iemand een transformagiër is, maar er is een grote kans dat deze persoon er met vallen en opstaan maar achter moet komen hoe hij of zij ermee om moet gaan. Het is ook niet bekend of Transformagiërs bij het Ministerie geregistreerd moeten staan. Ze kiezen er immers niet zelf voor om zo te worden, in tegenstelling tot Faunaten.
JE LEEST
Bibliotheek
Non-FictionHier is de bibliotheek van Zweinstein. Boeken over spreuken, boeken over toverstokken en boeken over toverdranken. En wie weet wat je nog meer vindt. Loop maar snel de bibliotheek in en ga opzoek.