"De heren Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel Toeleveraars van Technische Trucs en Toverstreken presenteren met gepaste trots de Sluipwegwijzer"
De Sluipwegwijzer, een van de vele magische objecten in deze magische wereld. Deze Wegwijzer is gebruikt door vele bekende in het verleden en is ook voor meerdere dingen gebruikt. Van grappen uithalen tot iemand zoeken. Deze Sluipwegwijzer is gemaakt en bedacht door De Sluipers. De sluipers, ookwel bekend als Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel, hebben deze kaart gemaakt tijdens hun periode op Zweinstein. Om exact te zijn, hebben ze deze kaart gemaakt tussen 1975 en 1978.
Velen hebben deze kaart dus gebruikt. De Sluipers, maar niet alleen de sluipers. Ook Harry Potter heeft deze kaart gebruikt of zelfs Argus Vilder. Ook de Wemel broers Fred en George hebben de Sluipwegwijzer gebruikt. Deze twee zeiden zelfs dat ze meer van de sluipwegwijzer hadden geleerd dan van alle leraren op zweinstein bij elkaar. Deze twee broers hadden de sluipwegwijzer in hun eerste jaar op zweinstein gejat van Vilder en hadden het sindsdien gebruikt. Toen ze het eenmaal wisten hoe het werkte hebben ze er dus veel van geleerd, ze hadden zelfs die hele kaart uit hun hoofd geleerd!! Is dat niet bizar?!
Ookal heeft de sluipwegwijzer een aantal eigenaars gehad, hoe werkt het eigenlijk? Dat is redelijk simpel als je het eenmaal snapt hoe te gebruiken. De sluipwegwijzer is een kaart dat heel veel toont. Niet alleen de lokalen, hoeken en gangen van Zweinstein. Ook liet het het terrein zien en alle geheime gangen die er waren. Ook zag je alle mensen die er waren en zag je ze lopen doormiddel van kleine voetjes die bewogen over de kaart heen. De kaart was erg nauwkeurig en loog nooit. Zelfs als je een faunaat was, wisseldrank gebruikte of de ontzichtbaarheidsmantel zag deze sluipwegwijzer je. Toch is er een bepaalde plek die niet op de kaart weergegeven wordt en dat is de Kamer van Hoge Nood. Dan verdwijnt je naam en voetstappen plots van de kaart als je daar binnen bent.
Maar deze sluipwegwijzer toont dit alles niet zomaar. Om heb te openen zal je een zin moeten zeggen waardoor je de toegang krijgt tot al deze informatie en dat is: 'Ik zweer plecht dat ik snode plannen heb'
Nu is deze sluipwegwijzer verborgen waar niemand zomaar bij kan en wordt het bewaard voor alleen echte noodzakelijke dingen.
Quotes:
"Wij hebben van dit prachtexemplaar meer geleerd dan van alle leraren bij elkaar."
—Fred en George Wemel over De Sluipwegwijzer"De kaart kan niet liegen!"
—Sirius Zwarts
Boek gemaakt door: ZweinsteinRPG
JE LEEST
Bibliotheek
Non-FictionHier is de bibliotheek van Zweinstein. Boeken over spreuken, boeken over toverstokken en boeken over toverdranken. En wie weet wat je nog meer vindt. Loop maar snel de bibliotheek in en ga opzoek.