Boek 'verboden afdeling' 2: Het Verhaal van de Drie Gebroeders

166 7 0
                                    

In het boek 'De Vertelsels van Baker de Bard' staat dit verhaal. Dit is een sprookjesboek, geschreven in runen. En dit is één van de sprookjes die erin staat, vertaald en al.


Drie broers kwamen op hun reis bij een rivier, die te diep en gevaarlijk was om doorheen te waden. Omdat ze de toverkunst beheersten konden ze een brug over de rivier maken. Op het midden van de brug kwamen ze de Dood tegen. Deze was kwaad omdat ze erin waren geslaagd ongedeerd de rivier over te steken terwijl de meeste reizigers hier omkwamen.Hij wendde voor blij te zijn dat er mensen overheen waren gekomen en zei dat elk van hen een prijs verdiende.De oudste broer, die een strijder was, vroeg om een onoverwinnelijke toverstaf, die een overwinnaar van de Dood waard was. De Dood haalde een tak van een vlierboom en maakte er een toverstaf van.De middelste broer, die nogal arrogant was, vroeg om een steen om doden mee tot leven te wekken, om de Dood nog meer te vernederen. De Dood pakte een steen op van de oever en zei dat deze nu de kracht had om doden tot leven te wekken.De jongste broer, die de nederigste en verstandigste was, vertrouwde de Dood niet, en vroeg om iets om mee verder te gaan zonder door de Dood te worden gevolgd. De Dood deed zijn onzichtbaarheidsmantel af en gaf het aan hem.Hierna vertrok de Dood en gingen de broers verder op stap.

Hierna vertrok de Dood en gingen de broers verder op stap

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Later volgden de broers ieder hun eigen pad. De oudste ging duels aan, die hij altijd won, en schepte op over zijn staf. Op een nacht, toen hij sliep, sloop een jaloerse tovenaar naar hem, sneed zijn keel door, en stal de staf.De middelste had een huis, maar woonde alleen, en op een dag haalde hij zijn steen tevoorschijn en draaide hem drie keer in zijn hand. De geest van zijn geliefde verscheen, maar ze was ontevreden en wilde terug naar de dodenwereld. De broer, die hierdoor gek was geworden, pleegde zelfmoord om zijn geliefde te kunnen volgen.De jongste broer bleef leven, want hij was voor de Dood onzichtbaar dankzij zijn mantel, en werd pas gevonden toen hij hem uit eigen vrije wil afdeed en aan zijn zoon gaf. Toen ontmoette hij de Dood en volgde hem. Hij was de enige van de drie broers die zelf besloot wanneer te sterven.

 Hij was de enige van de drie broers die zelf besloot wanneer te sterven

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
BibliotheekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu