H13. zijn verhaal

267 15 1
                                    

Pov Jessica

Tranen stromen over mijn wangen, wie had kunnen denken dat ik zou huilen om zijn woorden. 'Wat heb je nu weer gedaan?' hoor ik Thalita roepen. Zij en Chase komen binnen gelopen, ze rent meteen naar me toe en slaat haar arm troostend om me heen. 'N-niks' stotterd Jace. 'Het is niks, we waren gewoon aan het praten' zeg ik door mijn tranen heen. Snel veeg ik de tranen weg en droog mijn wangen, gelukkig had ik geen make-up op gedaan. 'Laten we even weggaan, dan kan je me alles uitleggen' zegt Thalita. Ik knik, geef Jace een kus op zijn wang en loop dan met haar mee. 'Waar gaan we dan heen?' vraag ik zacht. 'Mijn huis, het is erg mooi' antwoordt ze met een glimlach. We lopen het huis binnen, ze had gelijk het is ereg mooi ingericht. 'Vertel me alles' zegt ze en ploft op de bank neer. Snel ga ik naast haar zitten en zucht een keer diep. 

'Jace vertelde me over zijn leven, zijn verhaal. Zijn vader heeft hem altijd hardhandig aangepakt om een goede opvolger van hem te maken, maar hij wil niet zijn zoals zijn vader. Nadat zijn vader mijn roedel had aangevallen kwam hij trots terug, maar niemand was blij met de overwinning. Op een avond kwam er een vijandige roedel hier en in die strijd is zijn vader overleden, zijn moeder was al overleden toen Jace tien was dus hij heeft ook geen ouders meer. Ik heb geen recht om boos op hem te zijn, hij heeft het ook zwaar gehad en eigenlijk zijn onze levens niet zo verschillend' zeg ik zacht met weer tranen in mijn ogen. 'Wat vreselijk voor hem' zegt ze zacht. Ik knik en zucht diep om de tranen tegen te gaan, normaal huil ik niet snel maar zijn verhaal raakt me echt. 'Laten we terug gaan naar de jongens' zeg ik uiteindelijk. 'Goed idee' zegt Thalita en helpt me met opstaan van de bank. Ik ben best lui soms dus het is heel normaal als ze me moet helpen met opstaan. 

'Gelukkig, ik was bezorgt' zegt Jace die meteen naar ons toe loopt. Snel ren ik op hem af, sla mijn armen om hem heen en begraaf mijn gezicht in zijn nek. 'Waar heb ik dat ineens aan verdiend?' vraagt hij lachend. 'Dat je het vol hielt met mijn gedrag' antwoord ik zacht. 'Ik vond je wel sexy toen je boos was' zegt hij. Ik duw me van hem af zodat ik hem aan kan kijken. 'Verpest het moment niet' zeg ik en sla hem zacht op zijn schouder. 'Ik verpest niks, en je bent altijd sexy hoor' zegt hij met een knipoog. Ik rol met mijn ogen en loop dan naar de bank toe, Chase en Thalita kijken tv dus ik ga er maar bij zitten. Het is erg schatig om te zien, Thalita ligt met haar hoofd op de borst van Chase en hij aait zacht door haar haren. Jace komt langs me zitten en slaat zijn arm om mijn schouders. 'Dus nu zijn jullie weer helemaal goed samen?' vraagt Chase nieuwsgierig. 'Tot nu toe, je weet nooit wat hij doet' antwoord ik wijzend naar Jace. Hij kijkt me met een pruillipje aan en ik moet toe geven dat het erg schattig is. 'Krijg ik ook ooit een kusje?' vraagt hij terwijl hij zo schattig mogelijk probeert te kijken wat best eng is. 'Misschien wel ooit' antwoord ik simpel. Langs me hoor ik Thalita en Chase lachen, het is erg gezellig zo. Wie had ooit gedacht dat ik mijn mate zou vinden en zo'n goede vriendin? 

'Dus waar zijn die knappe meiden waar ik iedereen over hoorden praten?' hoor ik ineens een jongensstem zeggen. Verbaasd kijk ik op en zie dat er zo'n acht jongens in de deuropening staan. Sommige al ouder en anderen zijn rond mijn leeftijd. 'Wat doen jullie nou weer?' vraagt Chase. 'Jullie mates bekijken, waaronder onze luna' antwoordt éen van de jongens. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Heeei lieve lezers,

Hier is weer een hoofdstukje, geschreven door @Racheltjuh

Volgende stuk wordt weer geschreven door @LunaSole

Bereid je maar voor op een pov van de knappe boys!♥

xxRachel

Vote? Comment? Follow?

Déjà vu?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu