19. Een teken van leven?

113 8 1
                                    

De volgende dag word ik wakker met een heerlijke warme gloed op mijn bed. Het is vandaag officieel lente! Ik doe mijn iphone aan en zie een berichtje van Redouan. *Sbah el gair, we moeten praten.* Zo'n berichtje betekend nooit goed nieuws. Ik wrijf de slaap uit mijn ogen en verfris me in de badkamer.

Het is 08:00 uur stipt. Ik moet binnen een half uurtje op mijn werk zijn, ik werk in een bank trouwens! Ik doe mijn schoenen aan en ga rustig naar beneden zodat ik zeker niemand wakker maak. "Sbah el ghair." Zegt mijn moeder terwijl ze ontbijt maakt. "Mama ik ga nu naar werk ik heb geen tijd om te ontbijten." Zeg ik snel. "Ewa mahliesh dan eet je vader het wel, beslama zine." Zegt ze waarna ik een kus druk op haar wangen.

Ik neem mijn handtas en steek mijn telefoon en autosleutels erin. Wat een chaotische ochtend! *iphone beltoon* ik kijk naar de naam en zie Jefferson staan. Wat wilt hij zo vroeg van me?
"Hallo."
"Hallo Souhaila, waar ben je?" Vraagt hij. "Ik zit net in de auto." Zeg ik terwijl ik de auto start. "Naar waar ga je?" Vraagt Jefferson. "Naar mijn werk, zoals elke, normale persoon." "Kan ik je straks spreken, face to face?" Vraagt hij. "Ja is goed, maar liefst niet in de buurt." Zeg ik zachtjes. "Ik stuur je een adres door en kom dan daar naartoe, oké?" "Oké, Jefferson." Zeg ik.

Na een klein kwartiertje kom ik aan op mijn werk. Ik doe mijn hoofddoek uit en stap naar mijn kantoor. Ik schrik me dood als ik Redouan daar aan mijn bureau zie zitten. "Wat doe je hier?" Vraag ik geschrokken. "Wat ik hier doe? Nou dat is een goede vraag." Zegt hij al lachend. Ik kijk naar hem en ik zie direct dat hij dronken is. "Wat heb je gedaan!?" Vraag ik boos. "Je stinkt naar de alcohol! Ahshouma gewoon!!" Roep ik, ik vergeet even dat ik op m'n werk ben. "Souhaila ik hou van je maar jij niet van me hé." Zegt hij al lachend, waarna er tranen bij hem volgen. Ik ga voor hem zitten en kijk hem bestuderend aan. Hij ziet er net als een junkie uit. "Ga alsjeblieft naar huis." Zeg ik zacht. "Als jij dat wilt." Zegt hij boos. "Ga naar huis en douche, neem je wudhu en ga bidden. Inschallah gaat sidarbi je hiervoor vergeven." Zeg ik zachtjes. *BAFF* de deur is dicht.

Ik neem plaats achter mijn computer en begin te huilen. Hij maakt me zo onzeker, tuurlijk houd ik van hem. Het is gewoon allemaal zo ingewikkeld! Ik veeg mijn tranen af, en open mijn email. Zoals gewoonlijk open ik de eerste e-mail dat ik zie, van een bedrijf genaamd; easy work. Ik beantwoord de email en na nog geen 5 minuten komt Alison, mijn secretaresse binnen. "Souhaila, koffie of thee?" Vraagt ze. "Koffie en een sterke." Zeg ik al lachend. *pling* ik kijk op mijn scherm en zie een nieuwe mail tevoorschijn komen, van een vreemd email adres ; 04072016@hotmail.com. "Kun je een momentje wachten." Zeg ik gespannen. 4 juli is de sterfdatum van Hicham. Dit kan geen toeval zijn. Ik open de email en zie een link, ik klik er op maar ik krijg geen site. Ik blijf er op klikken, maar tevergeefs. "Ga maar hoor alison." Zeg ik zonder haar aan te kijken. Na nog geen minuut krijg ik een nieuwe email binnen.

-Souhaila,
Als je deze email ziet, moet je hem snel lezen, deze wordt na 4 minuten verwijderd. Je inloggegevens voor de site zijn: naam:4julitweeduizendzestien
                Wachtwoord: bolle
Je moet deze site om 23:24:26 openen. Dan kun je deze inloggegevens invullen. Wat je daarna ziet zal alles uitleggen.

Ps: je was m'n alles.-

Lees ik met tranen in mijn ogen, wat heeft dit te betekenen?!

Ps: je was m'n allesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu