Hoofdstuk 4

552 25 3
                                    

POV: Niall

Zenuwachtig loop ik heen en weer. Waar blijft Liam nou? Het duurt zo lang! Ik wil dat hij terug komt, anders hou ik het niet meer uit. Ik kijk telkens weer uit het raam, en hopen dat hij terug komt. Maar telkens zie ik niemand, alleen wat andere mensen. Maar die ken ik niet. Als ik voor de 23ste keer naar het raam loop zie ik iemand met een grijs mutsje op, hij heeft bruine haren. Ik kijk goed, maar dat is hem echt! 'Liam, ik ben hier'! Ik klop hard op het raam en krijg een glimlach op mijn gezicht. Liam hoort het en kijkt naar boven, hij lacht en zwaait uitgebreid. 'Ik kom eraan'! Hoor ik hem vaag roepen. Ik knik en spring in het rond van blijdschap. Liam is de enige die me echt begrijpt, alleen hij houd van mij! Dat maakt hem zo lief, altijd staat hij voor me klaar. Dat denk ik tenminste...

POV: Liam

Ik loop richting de deur, als ik hard gebonk hoor. Er zou toch niets met Niall zijn? Schiet er gelijk in mijn hoofd. Maar die gedactes schud ik weg, er is vast niks. Ik hoor vaag mijn naam, het komt vanboven. Ik kijk omhoog, daar staat Niall voor het raam. Hij klopt op de ramen en roept mijn naam. Hij glimlacht en ziet er blij uit. Ik schiet in de lach en zwaai uitgebreid naar hem. 'Ik kom eraan'! Roep ik zo hard ik kan naar hem. Hij knikt en loopt dan weer weg van het raam. Ik grinnik en loop naar binnen. Ik hoop dat het net zo leuk word als gisteren, dat was echt te gek. Ik heb er zin in! Ik loop naar Nadia toe. 'Hey Nadia, ik ben er hoor! Roep ik naar haar, ze knikt en gaat verder met waar ze mee bezig was. Ik loop naar het koffiekamertje voor de werknemers, en zet mijn tas op een stoel. Dan gooi ik mijn jas op de kapstok en ren de trap op. Ik kan ook de lift nemen, maar daar denk ik niet aan. Als ik bij de kamer van Niall kom klop ik niet eens meer! Ik open gewoon de deur met de sleutel die ik gekregen heb, en dan loop ik naar binnen. Ik doe de deur achter me dicht. 'Hey Niall'! Roep ik naar Niall. HIj kijkt erg blij en rent op me af. 'Liam je bent er weer, morgen komt Greg mijn broer op visite'! Ik kijk hem blij aan en geef hem een knuffel. 'Wat goed voor je man! Geweldig'! Niall knikt, en ploft neer op de bank. 'Heb je al honger Niall'? Vraag ik aan hem. Hij knikt hevig, ik grinnik. 'Kom dan gaan we wat eten halen voor je'. Niall knikt en springt op van de bank. Samen lopen we weer door de gang naar de zaal met die kleine tafeltjes. We lopen naar de kassa, weer staat er een mevrouw achter. 'Hallo, wij komen wat eten bestellen. Niall wat wil je'? Niall denkt diep na. 'Broodjes met ham'! Ik grinnik, hij is er echt dol op. De mevrouw knikt en loopt weg. Maar kort daarna komt ze weer terug, 'jammer joh. We hebben alleen nog maar, broodje appelstroop'. Niall trekt een vies gezicht. 'Nee bedankt, dan hoef ik niets'. Zegt Niall, waardoor ik in mezelf glimlach. De mevrouw haalt haar schouders op en loopt weg. Ik zucht, en Niall kijkt beteurd. Ik sla een arm om hem heen. 'Kom maar Niall, ik regel wel iets'. Hij kijkt me blij aan. 'Echt'? Ik grinnik, 'natuurlijk'! Hij pakt mijn hand en glimlacht lief naar me. 

Ik kijk even snel om de deur, of de baas er niet is. Want eigenlijk mag Niall hier niet komen! 'Kijk Niall, dit is de kantine voor de werknemers. Hier maken we wel iets'. Niall grinnikt, 'ja'! Ik kijk in de koelkast en in het kastje. 'Zullen we tosti's maken'? Vraag ik aan hem. Niall begint te glunderen en knikt uitbundig. 'Ja tosti's''! Ik schiet in de lach en pak brood, ham en kaas. 'Weet je hoe het werkt'? Niall trekt een betwijfeldn gezicht. 'Beetje'. Ik grinnik en pak een bord voor Niall en een bord voor mij. Ik leg een broodje op het bord van Niall. 'Kijk Niall, nu hoef je alleen maar de kaas en de ham erop te leggen'. Niall knikt en legt de kaas en de ham op het broodje. 'Zo goed'? Ik knik, 'goed zo'. Hij vouwt het broodje op elkaar. 'Zo, en nu'? Ik pak één mes en snij het in een driehoek. 'Nu leggen we het in de koekenpan, het kan ook in een tostiijzer, maar zo te zien hebben we die hier niet'. Niall knikt en pakt zijn broodje, 'leg maar in de koekenpan'. Hij legt het in de koekenpan.

Een tijdje daarna smullen we heerlijk van onze tosti. 'Lekker Niall?' Vraag ik met volle mond. Hij knikt, en propt alles naarbinnen! Ik grinnik, 'mooi zo'. Als we het allebei ophebben lopen we terug naar Nialls kamer. Daar gaan we wel tv kijken of een spelletje spelen. Ik maak de deur open, maar als ik naarbinnen wil lopen zitten daar op de bank: Nadia en Salina. 'Hoi, komen jullie even kijken"? Vraag ik aan de meiden. Nadia knikt, 'ja we zullen een kamer moeten delen. Onze kamer word helemaal omgebouwd, want de waterleiding is stuk'. Ik knik, 'wij hebben net ontbeten'. Nadia knikt. Ik doe de deur open voor Niall, maar hij blijft op de gang staan. 'Kom je Niall'? Vraag ik als hij in de gang blijft staan. 'Ik ga niet naar binnen waar zij bij is'! En hij wijst boos naar Salina. Salina kijkt boos naar Niall. 'Niall kom op, het zou wel moeten'. Probeer ik. Maar Niall blijft boos staan. 'Liam stuur ze weg! Nu'! Ik schud hevig mijn hoofd. 'Nee Niall, ik stuur ze niet weg! Ze mogen hier gerust even blijven, juist gezellig'. Niall werpt me een boze blik toe. 'Liam of hun gaan weg, of ik ga weg!' Ik pak hem beet met mijn hand. 'Niall, kom op nu. Als je wilt dat Greg morgen komt, moet je nu wel normaal gaan doen'. Door mjin woede probeer ik ook een beetje aardig te klinken, anders gaat hij juist niet luisteren. Zo is hij. Ik pak Niall nu met twee handen vast, en sleep hem de kamer in. Gauw doe ik de deur op slot, zo kan hij niet ontsnappen. Ik hou ontzettend veel van hem! Echt waar, maar dit moet. Anders raak ik mijn baan kwijt. 'Liam, ik dacht dat ik je kon vertrouwen! Ik dacht eindelijk iemand te hebben gevonden, die mij snapt! Maar jij bent helemaal niet zo! Jij doet je gewoon voor omdat je moet werken! Je bent gewoon een loser'! Dit roept hij recht in mijn gezicht, dat doet mij zoveel pijn. 'Niall doe niet zo idioot! Ik geef wel om je, echt waar'. Maar Niall luistert niet meer. Hij begint wild om zich heen te slaan. Ik wil hem stoppen, en hem tegenhouden. Maar het is te laat, Niall pakt een stoel en smijt hem richting Salina. Even twijfel ik, maar ik heb geen keuze. Ik spring voor de stoel en duw hem weg. Maar hij komt met een harde klap tegen me aan. Even word het zwart voor mijn beeld. 

Ik knipper een paar keer met mijn ogen. Nadia en Salina hangen bezorgd boven me. Niall is vast de slaapkamer in gegaan. 'Liam, hoor je me'? Vraagt Nadia. Ik duw me op en ga rechtop zitten. 'Ja, ik hoor je'. Zeg ik zachtjes. Nadia loopt weg en komt even later weer terug met een ijskoude zak. Ik druk hem tegen mijn hoofd. 'Dankjewel'. Mompel ik zacht. Nadia helpt me overeind en zet me op de bank. 'Eh... Bedankt Liam'. Zegt Salina verlegen, ik wrijf over haar rug. 'Geen dank Salina, het is goed'. Salina kijjkt me somber aan. 'Jij bent gevallen, om mij te beschermen'. Zegt ze dan. Ik grinnik, 'ach anders had jij een stoel tegen je hoofd gekregen'. Salina grinnikt en geeft me een knuffel. Ik snap niet dat Niall haar niet mag. Het is een aardig meisje. 'Gaat ie weer wat Liam'? Vraagt Nadia aan me. Ik knik terwijl ik de zak nog altijd tegen mijn hoofd druk. Het doet best wel pijn. 'Ziet het er erg uit'? Vraag ik aan Nadia. Ze schud haar hoofd. 'Nee, een paar schaafwondjes. Niet ernstig'. Ik sla een diepe zucht, 'ik ga even bij Niall kijken'. ik wil opstaan, maar Nadia houd me tegen. 'Is dat wel zo'n goed plan Liam'? Ik knik terwijl ik haar hand van mijn schouder moet. 'Ik moet op hem letten'. Ik leg de zak op de bank en loop de kamer van Niall binnen. Hij ligt huilend op bed. Met zijn gezicht in het kussen. Ik slik, er zit een brok in mijn keel die niet weg wil. Ik ga rustig op het bed zitten, Niall draait zich om en kijkt me met betraande ogen aan. 'Laat me alleen Liam, ga maar naar huis. Ik heb je niet nodig'. Hij zegt het met een overslaande stem. 'Nee Niall, ik laat je niet alleen'. Zeg ik ook met een overslaande stem. 'Ben je dan niet boos op me? Je had wel naar het ziekenhuis gekunt'! Zegt hij huilend. Volgensmij schrok hij van wat hij deed, dit was niet zijn bedoeling. Maar dat wist ik wel, Niall is een goede jongen. 'Niall, ik ben niet boos op je. Echt niet. Het maakt niet uit, het gaat goed met me'. Niall kijkt me verbaasd aan. Hij verwacht vast dat ik hartstikke boos op hem ben. 'Liam, dankje'. Zegt hij terwijl hij naar me toe komt. Hij gaat naast me zitten en legt zijn hoofd op mijn schouder. Dit is een fijn gevoel, iemand die om me geeft is zo dichtbij. Ik druk een zacht kusje op zijn hoofd. 'Waarom mag jij Salina niet? Ze is hartstikke aardig hoor'. Zeg ik om de stilte te verbreken. Dan bedenk ik me dat dit een domme vraag is. Maar hij reageert gelukkig hartstikke rustig. 'De eerste keer dat ik haar zag, heb ik haar gelijk uitgescholden. We kwamen er gelijk achter, dat we elkaar niet mochten. Ik heb spijt Liam, heel veel spijt'. Vooral bij dat laatste krijg ik een brok in mijn keel. Ik geef hem nogmaals een kus. 'Het is goed Niall, praat het uit met Salina. Dat is beter voor iedereen'. Niall kijkt me aan met rode ogen. 'Echt waar'? Ik knik. Hij geeft me een knuffel en droogt zijn tranen. 'Dankjewel Liam'. Ik glimlach. Samen lopen we de kamer uit, Nadia en Salina kijken ons afwachtend aan. Ik geef Niall een tikje, dat hij moet spreken. 'Ehm... Sorry Salina'. Zegt hij dan. Salina kijkt eerst naar mij, en dan naar Niall. Ze glimlacht. 'Het is goed Niall, ook sorry van mij. Het spijt mij ook'. Niall loopt naar Salina toe en geeft haar een knuffel. Ik glimlach en ga naast Nadia op de bank zitten. 'Hoe heb je dat voor elkaar gekregen'? Vraagt ze lachend aan mij. Ik haal mijn schouders op, 'gewoon wat lieve dingen zeggen'. Nadia kijkt me lief aan, wat heeft ze mooie ogen! Dat valt me nu pas op. En die blonde haren, echt geweldig! Gelijk voel ik vlinders in mijn buik, ze is zo prachtig! 'Zijn jullie verliefd'? Ik schrik op van een harde stem. Het zijn Salina en Niall. Ze kijken grinnikend naar ons. 'Nee, natuurlijk niet'. Zeggen Nadia en ik precies gelijk. 

POV: Nadia

Ik staar in zijn prachtige bruine ogen, die bruine look ook. Het staat hem prachtig! Ik voel me helemaal warm worden vanbinnen, en ook vanbuiten. Volgensmij ben ik smoorverliefd op hem. 'Zijn jullie verliefd'? Ik schrik op van een harde stem. Het zijn Salina en Niall. Ze grinniken, ik voel dat ik begin te blozen. 'Nee natuurlijk niet'. Zeggen Niall en ik precies tegelijk. Waardoor ik zenuwachtig gniffel...

Heey,

hadden jullie dit verwacht? Hadden jullie verwacht dat Nadia verliefd werd op Liam, en andersom?? laat het weten in comment! IK hoop dat jullie het leuk vinden!

Xx Rosa

Vluchten naar Ierland (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu